MS Windows
briani 27239
XP kan ikke afspille DVD?
Fra : jane

Dato : 20-06-04 12:13

Jeg har install. XP på en ny disk, og når jeg ligger en DVD i DVD-drevet
eller i brænderdrevet, sker der ingen ting, hverken RealPlayer-Divx player
eller Windows mediaplayer kan/vil afspille DVDèn. Hvad kan jeg gøre??
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-04 13:26

jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote in

> Jeg har install. XP på en ny disk, og når jeg ligger en DVD i
> DVD-drevet eller i brænderdrevet, sker der ingen ting, hverken
> RealPlayer-Divx player eller Windows mediaplayer kan/vil
> afspille DVDèn. Hvad kan jeg gøre??

Prøv med Mediaplayer Classic, den skulle kunne.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-04 13:26

jane skriver:

> Jeg har install. XP på en ny disk, og når jeg ligger en DVD i DVD-drevet
> eller i brænderdrevet, sker der ingen ting, hverken RealPlayer-Divx player
> eller Windows mediaplayer kan/vil afspille DVDèn. Hvad kan jeg gøre??

Finde et DVD afspillerprogram.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-06-04 13:32

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har install. XP på en ny disk, og når jeg ligger en DVD i DVD-drevet
> eller i brænderdrevet, sker der ingen ting, hverken RealPlayer-Divx player
> eller Windows mediaplayer kan/vil afspille DVDèn. Hvad kan jeg gøre??

Du skal have installeret en separat DVD-afspiller som f.eks. Power-DVD eller
WinDVD (der er vist også nogle gratis løsninger rundt omkring.)

MediaPlayer rummer ikke som standard de codecs der skal bruges til at
afspille
DVD.(egentlig åndssvagt..) Men når de andre afspillere er installeret, kan
den godt.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : jane

Dato : 20-06-04 14:14

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> wrote in

> [...]
> afspille
> DVD.(egentlig åndssvagt..) Men når de andre afspillere er installeret,

Jeg har aldrig haft problemet under Win98se, men nu prøvede jeg så med
Nero`s DVD afspiller og den virkede, og derefter virker både Divx Player-
Real Player og Windows mediaplayer også, det er så fint, men hvordan kan
det hænge sammen, underligt?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-04 16:12

jane skrev:

> [...]
>Real Player og Windows mediaplayer også, det er så fint, men hvordan kan

Næh, for da du installerede Nero så installerede du samtidig det
codec, der skal bruges.
--
Knud

Fra : Jane

Dato : 20-06-04 19:14

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> Næh, for da du installerede Nero så installerede du samtidig det
> codec, der skal bruges.
OK.

--
Venlig hilsen