Skærme
Fijala 3554
AOC 17'' Digital Monitor TCO99 0.25dp 7GLR~
Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 04-05-01 23:31

Hej NG.

Min lillebror skal konfirmeres, og skal i den forbindelse have en computer,
der primært skal bruges til spil. Jeg har lovet at bistå min far med at
sætte noget sammen, der er både godt - og rimeligt i pris :)

Vi er ved at have sat en computer sammen, men er meget i tvivl om skærmen.
Min far har fået anbefalet en AOC 17'' Digital Monitor TCO99 0.25dp
7GLR(TCO99). Jeg kender den ikke, men kan på www.edbpriser.dk se at det er
en rimelig billig skærm..... og jeg ville som tommelfingerregel mene at pris
og kvalitet følges ad.

Er der nogen af jer der har erfaringer med denne skærm?

mvh

Jens Myrup Pedersen

Fra : Rasmus V. Hansen

Dato : 22-05-01 20:55

Jens Myrup Pedersen wrote:

> [...]
> en rimelig billig skærm..... og jeg ville som tommelfingerregel mene at pris

Det gør den også i dette tilfælde.

> Er der nogen af jer der har erfaringer med denne skærm?

Ja jeg har haft en i 1½ år. Den er Ok til prisen, men lidt uskarp især over
1024x768

Den kan køre
1024x768@85Hz ... ..OK
1280x1024@75...... Noget gnidret
1600x1200@60Hz.... Ubrugeligt

Jeg kan derimod anbefale en Samsung 700NF, hvis ellers du kan leve med
Diamondtron-striberne er det en fed skærm til en rimelig pris (2539,-)
Hvis jeg skulle købe nu ville jeg helt klart ofre de 600,- ekstra

MVH
Rasmus Hansen