MS Windows
briani 27239
dbx filer fra win98 til XP
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 19-06-04 18:21

Jeg er af typen der tager backup af alt (græder ikke så meget ved nedbrud)
Jeg har netop skiftet fra win98 til XP, men kan det passe, at outlook
express i XP ikke kan læse "gamle mails" (dbx filer) fra win 98 ??
Forklaring: Før jeg begynder en omformatering, plejer jeg at tage backup af
mine gamle mails ved kopierer og gemme dbx filerne, og når jeg så starter op
på en frisk, erstatter jeg bare med de "gemte" dbx filer, men hvor jeg nu er
skiftet til XP, kan outlook express ikke læse filerne.
Nogen der har et bud ??

med venlig hilsen
Poul E. Kristensen
fjern fjern i mailadresse
ved direkte mail

Fra : Pico

Dato : 19-06-04 18:29

Poul E. Kristensen wrote:
> [...]
> "gemte" dbx filer, men hvor jeg nu er skiftet til XP, kan outlook
> express ikke læse filerne. Nogen der har et bud ??

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med din måde, men jeg bruger
nedestående og det virker fint. Hvis du har slettet din win 98 er det nok
for sent
Pico

Backup af mails i Outlook Express
Skal du geninstallere Windows, eller vil du overføre mails og mailopsætning til en ny computer, kan du benytte denne vejledning til
at tage en backup.
Vi gør opmærksom på at TDC ikke kan gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med backup.

Oversigt
Backup af dine data fra Outlook Expres, indeholder følgende trin:

1. Backup af mails

2. Backup af adressekartotek

3. Backup af mailkonto

4. Lagring af backup-filer på eksternt medie

1) Backup af mails
a.. Start Outlook Express
b.. Vælg Funktioner i menulinjen og vælg punktet Indstillinger
c.. Klik på fanebladet Vedligeholdelse
d.. Tryk på knappen Lagringsmappe
e.. Marker hele stien der er angivet i boksen, og kopier den ved at trykke ctrl+c på tastaturet (Du vil ikke kunne se nogen
forandring. Stien bliver bliver blot lagret i computerens hukommelse)
f.. Tryk på Annuller for at lukke de bokse du har åben
g.. Tryk på Windows' startknap og vælg Kør
h.. Tryk ctrl+v på tastaturet for at indsætte den sti du netop har kopieret fra Outlook Express
i.. Tryk Ok
j.. Du får nu en mappe frem med de filer, hvori dine mails er lagret. Her skal du vælge Rediger i menulinjen og her vælge punktet
Marker alt
k.. Gå igen til Rediger og vælg nu Kopier. Luk herefter vinduet
l.. Klik med højre musetast på et tomt sted på skrivebordet
m.. Gå til punktet Ny og vælg Mappe
n.. Giv mappen navnet Backup mail
o.. Dobbeltklik på mappen for at åbne den
p.. Vælg Rediger i mappens menulinje og vælg punktet Sæt ind. Du skal nu kunne se en kopi af dine mailfiler i den nye backup-mappe
q.. Luk vinduet

2) Backup af adressekartotek
a.. Vælg rullemenuen Filer i Outlook Express
b.. Gå til Eksporter og vælg Adressekartotek
c.. Marker Tekstfil (semikolonseparerede værdier)
d.. Tryk på Eksporter
e.. Angiv navnet: Adressekartotek
f.. Tryk på Gennemse og find mappen Backup mail som du oprettede før
g.. Tryk på Gem
h.. Tryk Næste
i.. Marker de oplysninger du ønsker at eksportere. Kan du ikke huske hvilke der er angivet i dit adressekartotek, kan du bare
markere dem alle
j.. Tryk på Udfør
k.. Tryk på Ok
l.. Tryk Luk

3) Backup af mailkonto
a.. Vælg rullemenuen Funktioner i Outlook Express
b.. Vælg Konti
c.. Klik på fanebladet Post
d.. Marker din mailkonto
e.. Tryk på Eksporter
f.. Find din backup-mappe og tryk på Gem
g.. Har du flere mailkonti, skal proceduren gentages for hver af dem

4) Lagring af backup-filer på eksternt medie
a.. Gem mappen Backup mail på en Cd e.lign, hvor du er sikker på at den ikke kan blive slettet.

Herved har du taget backup af alle dine meddelelser, adresser og mailkonti, så du kan importere dem efter formatering af computeren,
eller eventuelt på en helt ny maskine.
Bemærk! Benytter du flere profiler (logins) til Windows eller Outlook Express, skal proceduren gentages for hver af dem.

Vejledning til import af backup-filer

Import af backup-filer i Outlook Express
I denne vejledning kan du se, hvordan du importerer de mails, adresser og mailkonti som du har taget backup af. Vejledningen tager
udgangspunkt i, at du har fulgt vejledningen Backup af mails i Outlook Express, og har placeret dine backup-filer i mappen Backup
mail

Import af mails
a.. Vælg Filer i Outlook Express' menulinje
b.. Gå til Importer og vælg Meddelelser...
c.. Vælg Microsoft Outlook Express 5/6 og tryk på Næste
d.. Vælg Importer fra en OE5/6-lagringsmappe og tryk på Ok
e.. Tryk på Gennemse og find mappen Backup mail, hvori du har lagret dine backup-filer
f.. Tryk på Næste
g.. Vælg Alle mapper og tryk på Næste
h.. Vent mens dine meddelelser bliver importeret, og tryk herefter på Udfør

Import af adressekartotek
a.. Vælg Filer i Outlook Express' menulinje
b.. Gå til Importer og vælg Andet adressekartotek...
c.. Marker Tekstfil (semikolonseparerede værdier) og tryk på Importer
d.. Tryk på Gennemse og find mappen hvor du har lagret dine backup-filer
e.. Marker filen Adressekartotek og tryk på Åbn
f.. Tryk på Næste
g.. Tryk Udfør
h.. Tryk Ok
i.. Tryk Luk

Import af mailkonto
a.. Vælg Funktioner i Outlook Express' menulinje og vælg punktet Konti
b.. Klik på fanebladet Post
c.. Tryk på Importer og find igen mappen hvor du har lagret dine backup-filer
d.. Marker din mailkonto og tryk på Åbn
e.. Har du flere mailkonti, skal proceduren gentages for hver af dem
f.. Tryk på Luk

Dine gemte mails, adresser og mailkonti, er nu importeret i Outlook Express.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 19-06-04 20:01

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med din måde, men jeg bruger
> nedestående og det virker fint. Hvis du har slettet din win 98 er det nok
> for sent

Klarede det med nogenlunde samme fremgangsmåde, - tak for svaret.

med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Peter T.

Dato : 20-06-04 00:50

Poul E. Kristensen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Klarede det med nogenlunde samme fremgangsmåde, - tak for svaret.

Et godt tip:

Kopier dine backup af dbx-filer over i den mappen, som indeholder de
sædvanlige systemskabte dbx-filer. Slet så filen folders.dbx og viola -
dine mails er i OE og du er fri for, at importere dine mails med risiko for
fejl under importen.

Folders.dbx holder blot styr på hvilke dbx-filer, der er i mappen med
"{xxx-xxx-xxx-xxx-xxx}/microsoft/outlook express/"-mappen og den genskabes
efter, at du har lavet overnævnte operation. Det samme kan du gøre med
adressekartoteket. Den skal blot lægges et andet sted (og der skal tages
højde for hvilken bruger der er logget på, så derfor skal wab-filen måske
renames).

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 20-06-04 09:57

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> højde for hvilken bruger der er logget på, så derfor skal wab-filen måske

Virker ikke ved skift fra win 98 til XP.

med venlig hilsen
Poul E. Kristensen