Temp. stiger 20 grader?
Fra : Kim

Dato : 19-06-04 15:39

Hej!

Jeg sidder med et Asus P4C800E-Deluxe og en P4/800 2.8Ghz. 512L2 Cache CPU.
Er det normalt for denne CPU at temperaturen stiger ca. 20 grader fra idle
til "full load" ? (fra 36 til 57 grader). Det er en Box version, så den
kører med den køler der er medleveret.

Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 18:02

Kim wrote:

> Jeg sidder med et Asus P4C800E-Deluxe og en P4/800 2.8Ghz. 512L2 Cache CPU.
> Er det normalt for denne CPU at temperaturen stiger ca. 20 grader fra idle
> til "full load" ? (fra 36 til 57 grader).

Det lyder som en lidt voldsom temperaturforskel.
Er der godt gennemtræk i kabinettet? - hvor mange blæsere?

> Det er en Box version, så den
> kører med den køler der er medleveret.

Det er nok ca. hvad man kan forvente af den køler.

Fra : Brian Lund

Dato : 19-06-04 18:37

CPU.

> Det lyder som en lidt voldsom temperaturforskel.

Næ, jeg synes nu det lyder ganske normalt :)

> Det er nok ca. hvad man kan forvente af den køler.

Ja, super-duper er de ikke, men den gør hvad den skal...

Brian

Fra : Martin Sand.

Dato : 19-06-04 19:17

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Det er nok ca. hvad man kan forvente af den køler.

Njah, jeg har samme cpu endda med NMT2 temperaturstyring via føler, hvor
blæseren kører med max 1000 o/m (kører den ikke med 2400 o/m oprindeligt?)
Dvs. meget mindre støj, og cpu'en holder alligevel mellem 38 og 42 grader
ved max. belastning. Så det har nok noget med airflowet i kabinettet at
gøre.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 14:42

Martin Sand. wrote:

> Njah, jeg har samme cpu

S-spec kode?

Der findes flere revisioner af den cpu, og de bruger ikke lige mange
Watt alle sammen..

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 14:41

Kim wrote:

> en P4/800 2.8Ghz. 512L2 Cache CPU

Hvilken S-spec kode har den?

Fra : Allan / Kolding

Dato : 20-06-04 18:36

Se jeg har en 2,8/800 M0 step.
Modelnr. SL6Z5.
Mont. i et Asus P4P800 bord.
Og en Arctic Cooling Super Silent 4PRO køler.

Den ligger omkring 25 grader i tomgang
Og smutter helt op på ca. 46 grader i full load.

Det er bestemt ikke noget jeg klager over, men
her ses de ca. 20 grader også i forskel.

Men der imod min 3,0/800 D1 step.
Modelnr. SL6WK
Mont. i et Asus P4C800 Deluxe.
Og en Thermalright SLK947U køler.

Den ligger på ca. 29-30 grader i tomgang.
og ca. 43-44 grader i Full load.

Altså ca. 13 graders forskel.

--
MVH. Allan / Kolding

Prøv noget nyt !! GRATIS Uden alt for mange regler m.v.
http://www.salgauktion.dk/auktion/index.php

KLIP