Absolut uønsket startside
Fra : Karen & Bjarne

Dato : 19-06-04 13:53

Jeg er blevet belemret med en søgemaskine som startside:
res://segdp.dll/index.html#96676 (www.fine-search.net) og på trods af at jeg
har været i registreringsdatabasen og har slettet alle forekomster af
segdp.dll og vælger en anden startside under funktioner popper den op igen
næste gang jeg logger mig på.
Kan en eller anden hjælpe med at få fjernet udyret?
mvh
Bjarne

Fra : kk

Dato : 19-06-04 14:47

"Karen & Bjarne" <nogen@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> næste gang jeg logger mig på.
> Kan en eller anden hjælpe med at få fjernet udyret?

Hej,
Læs om den slags ting på: www.spywarefri.dk
Du vil sandsynligvis kunne løse problemet med CWShredder, som du kan finde
på nævnte side, tillige med værktøj som kan forhindre at spøgen gentager
sig.
mvh
kk

Fra : Karen & Bjarne

Dato : 19-06-04 18:59

Tak for dit bud, men det hjalp ikke - er der andre der har et bedre bud -
jeg opfatter det som en voldsom krænkelse af min selvbestemmelse!
mvh
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-04 13:18

Karen & Bjarne skrev:

> Tak for dit bud, men det hjalp ikke - er der andre der har et
> bedre bud

Det er med stor sandsynlighed spyware der er årsagen. Hvad har du
præcist gjort for at fjerne det?

NB: Det er lettere at se hvem du svarer og hvad du svarer på hvis
du følger de gængse retningslinjer for citering på usenet. Se
forklaring i min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 19-06-04 20:17

"Karen & Bjarne" skrev

> Jeg er blevet belemret med en søgemaskine som startside:
> res://segdp.dll/index.html#96676 (www.fine-search.net)
> Kan en eller anden hjælpe med at få fjernet udyret?

Du er blevet hi-jacked! Her er nogle værktøjer, som måske kan hjælpe.

Når skaden er sket:
* Kig i 'msconfig' start, og fjern flueben i evt 'besøgende'
* Ad-Aware http://majorgeeks.com/download.php?det=2471
* Spybot Search and Destroy http://majorgeeks.com/download.php?det=2471
* evt CleanCache http://majorgeeks.com/download4122.html
* evt TweakNow Regcleaner http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Forebyggende programmer:
* IE-Spyad http://www.staff.uiuc.edu/~ehowes/resource.htm
* SpywareBlaster http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
* ZoneAlarm firewall'en http://majorgeeks.com/download.php?det=388 med denne
indbyggede mulighed:

' Tip No. 4: Lock your host file
Some viruses or other malicious programs may add their own entries to your
host file, which could misdirect your Web browser. ZoneAlarm can lock your
host file to prevent changes. Click Firewall in the ZoneAlarm Control
Center, then click the Advanced button. Check the box next to Lock Host
File.'

Alle programmer er gratis

Lidt hyggelæsning om vore 'besøgsvenner':
http://www.download.com/spyware-center/2001-2023-0.html?tag=dir

Mvh John

---

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-06-04 20:12

"Karen" == Karen & Bjarne <nogen@tele2adsl.dk> writes:

> [...]
> næste gang jeg logger mig på.
> Kan en eller anden hjælpe med at få fjernet udyret?

Det lyder som om der er noget der ligger i din registreringsdatabase
under ...\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (eller
RunOnce), der genskaber de registreringsnøgler du fjerner. Prøv at se
om du kan finde noget der ser underligt ud der. Og husk at Run og
RunOnce findes flere steder, nemlig under:

HKEY_CURRENT_USER
HKEY_LOCAL_MACHINE
HKEY_USERS (Og dem er der en af for hver bruger + en default)

Og husk at lave en backup af din registreringsdatabase inden du
begynder at pille.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : John

Dato : 20-06-04 14:14

"Karen & Bjarne" <nogen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har været i registreringsdatabasen og har slettet alle forekomster af
> segdp.dll og vælger en anden startside under funktioner popper den op igen

En lille hjælper måske: http://www.snapfiles.com/get/startpageguard.html

eller: http://www.soft32.com/download_5558.html

Mvh John

---