T630 Bluetooth til PC
Fra : Kim S

Dato : 19-06-04 12:05

Jeg har lidt problemer med at synkronisere min nye T630.
XTNDConnect kan ikke finde den, beder mig om at checke
om telefonen er tilsluttet PC'en.
Min bluetooth kan godt finde den, og jeg kan godt oprette en
seriel forbindelse, men XTNDConnect vil **sgu** ikke.
Nogen hjælp at hente ??

Mvh, Kim

Fra : MigSelv

Dato : 19-06-04 12:12

Køb dig en USB bluetooth dongle i stedet for !!!.
- Købte selv en i går til 199,- (www.novadata.dk) i Sønderborg

/MigSelv

Fra : Kim S

Dato : 19-06-04 12:32

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Køb dig en USB bluetooth dongle i stedet for !!!.

I stedet for hvad ??
Det er jo så'n en jeg forsøger at lave forbindelse med....

Mvh, Kim

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-06-04 13:17

http://fma.sourceforge.net/

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-06-04 13:17

sorry - glemte beskrivelse...

har også selv småproblemer, men dette program virker bedst...

/peter

Fra : Kim S

Dato : 19-06-04 14:08

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> sorry - glemte beskrivelse...
>
> har også selv småproblemer, men dette program virker bedst...

Ja, den vil godt connecte, men kan den importere kontakter fra
Outlook ??

Mvh, Kim

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 19-06-04 14:50

øh ved jeg ikke, men det kan jeg få ved at klikke på mit bluetooth-ikon (til
adapteren), og så sige synkroniser... se illustration i dk.binaer... svært
at forklare...

/peter

Fra : Kim S

Dato : 20-06-04 09:28

> [...]
(til
> adapteren), og så sige synkroniser... se illustration i dk.binaer... svært

Takker. Fik lige opdateret den til seneste version, så gik det.
Men hvad pokker gør andre T630-brugere ? SE's software
burde vel virke ?

Mvh, Kim

Fra : Flare

Dato : 21-06-04 13:44

> Takker. Fik lige opdateret den til seneste version, så gik det.
> Men hvad pokker gør andre T630-brugere ? SE's software
> burde vel virke ?

Ja det gør den også. Problemet er du skal mappe en COM port til din
bluetooth port.

Aktiver bluetooth på din telefon. Højreklik på bluettoh ikonet i taskbaren.
Vælg quick connect / blue tooth serial port / og så din telefonsnavn.

Derefter gå ind i kontrol panelet og vælg Phone monitor options / og sørg
for at aktiver og reserver fx COM 4.

Så skal skulle XNDT connecti virke

Anders

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 21-06-04 13:49

vil stadig give kim ret i at det burde virke med alm. bluetooth...!!! SE's
mistake...!!

/peter

Fra : Flare

Dato : 21-06-04 14:10

> vil stadig give kim ret i at det burde virke med alm. bluetooth...!!! SE's
> mistake...!!

Nu aner jeg ikke hvad du mener med almindelig bluetooth. Bluetooth har intet
med synkronisering af outlook at gøre....overhovdet. At man så kan bruge det
il formålet er noget helt andet.

Du i tænker på er at det software er fulgte med jeres bluetooth dongle giver
mulighed for at synce med outlook. Men det har jo intet med SE at gøre. XTND
Connect er såmen et glimrende stykke software som giver flere muligheder for
at indstille sync end bluetooth softwarens lidt brutale sync metode.

Anders

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 21-06-04 18:56

Det jeg mener er at man skal til at oprette en kunstig seriels port, og ikke
bare kan bruge "bluetooth-porten"...

Fra : Kim S

Dato : 22-06-04 11:08

"Flare" <none@at.all> skrev i en meddelelse

> Så skal skulle XNDT connecti virke

Dét hjalp sgu...
Takker for hjælpen.
Ikke meget beskrivelse af det nogen steder.
Mvh, Kim

Fra : Flare

Dato : 22-06-04 15:19

> [...]
> >

> Dét hjalp sgu...
> Takker for hjælpen.
> Ikke meget beskrivelse af det nogen steder.

Det var så lidt. Nej det er ret svært lige at hitte ud af.

Anders

Fra : otte

Dato : 23-06-04 21:21

"Flare" <none@at.all> skrev i en meddelelse

> Ja det gør den også. Problemet er du skal mappe en COM port til din
> bluetooth port.

Hej Anders !!

Har samme problem til min 610
Hvordan mapper jeg denne com port, kan ikke finde det nogen steder, har
kikket i kontrolpanelet
Kører også med en USB dongle Bluetooth

Mvh. Otte

Fra : Flare

Dato : 24-06-04 00:27

> Har samme problem til min 610
> Hvordan mapper jeg denne com port, kan ikke finde det nogen steder, har
> kikket i kontrolpanelet

Har du ikke noget der hedder i retningen af Phone monitor settings i kontrol
panelet?
Har du installeret den software der fulgte med bluetooth donglen og ikke
bare xp´s egen driver?
Hvilket mærke er det? Cellink?

Anders