Asus P4B533-E - Støj i højtalere ved HD ak~
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 18-06-04 22:34

Hej

Jeg har problemer med støj i højtalerne når der er aktivitet på mine
harddiske. Jeg har tre harddiske (maxtor). Alle tre diske sider på RAID ATA
133 controlleren, jeg har kun en dvd-brænder på UltraDMA controlleren.
Diskene køre ikke nogen form for RAID.

Jeg bruger on-board lydkortet.

Har installeret seneste drivere til både lydkort & RAID controller.

Jeg er lidt på bar bund. nogen der har haft ligende problemer.

Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-06-04 01:10

"Jesper Davidsen" <jesper@hylt.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg bruger on-board lydkortet.

> Jeg er lidt på bar bund. nogen der har haft ligende problemer.

yearp, kendt problem med en del billige onboard lydkort, og skyldes dårlige
komponenter, så støjen ikke dæmpes nok.

Havde selv problemet med AC'97 onboard lydkort baseret på VIA chip.
Løsningen for mange er et selvstændigt PCI lydkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anette S. Larsen

Dato : 21-06-04 13:53

Ja, jeg har haft problemer med støj. Jeg løste det med at få styr
påledningerne i kabinettet. Prøv evt. af downloade AMD's Builders Guide for
Desktop/Tower Systems og læs de sidste sider.

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/2600
3.pdf

mvh Anette

Fra : Hans

Dato : 21-06-04 14:57

> [...]
>
> Har installeret seneste drivere til både lydkort & RAID controller.
>
> Jeg er lidt på bar bund. nogen der har haft ligende problemer.

Hvor stor er din strømforsyning? Hvilken P4 CPU? Kører du overclocket?

Der er sådan set muligheder nok.

/ Hans