MS Windows
briani 27239
win 98 --- nfts
Fra : Jan Jensen

Dato : 18-06-04 22:10

jeg har hørt om et program der skulle kunne få win 98 til at se nfts drev,
er her nogen der kender dette program
hej
jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-06-04 22:25

"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.auc.dk> wrote:

>jeg har hørt om et program der skulle kunne få win 98 til at se nfts drev,
>er her nogen der kender dette program

Der findes dos drivere der kan læse, men ikke skrive, NTFS drev. Der følger bl.a. en med brændeprogrammet Nero.

Skrivning til NTFS er vanskeligt fordi Microsoft ikke vil dokumentere formatet - Der er godt nok en eksperimentel linux driver der
kan skrive, men da den ikke er helt afluset risikerer man at smadre filsystemet....

<mlr>

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-06-04 22:36

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i melding

> [...]
formatet - Der er godt nok en eksperimentel linux driver der
> kan skrive, men da den ikke er helt afluset risikerer man at smadre

Det finnes :
http://www.paragon-gmbh.com/n_ntfs.htm

Demo for lesing, og kjøpeversjonen har også skriv.
(det er ikke alt som er himmel med linux heller.....)
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 22:44

<http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-04 23:03

Jan Jensen skrev:

>jeg har hørt om et program der skulle kunne få win 98 til at se nfts drev,
>er her nogen der kender dette program

Kun læsning, freeware:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml

Læsning/skrivning: