Blødt tørfoder til lille puddel?
Fra : Peter

Dato : 18-06-04 15:20

Hejsa.

Mine 10 år gamle toypuddles (ved ikke hvordan det staves) har fået lidt
svært ved at spise deres tørfoder.

Mener det hedder Silva og bliver købt i Fakta, Netto eller Rema, husker ikke
lige hvilken en der har dem.

De kan godt lide dem men de spiser helst de små stykker der er i posen.
Så hvilket noget tørfoder skal jeg købe næste gang?
Det må gerne være meget blødt til 2 små gamle toypuddler ~5kg størrelsen.

Prisen må også gerne være overkommenlig
Kom gerne med alle de forslag i har og hvor jeg kan købe det.

På forhånd mange gange tak
Mvh
Peter

Fra : Martin

Dato : 18-06-04 16:04

Køb det du plejer og som dine små hunde er tilfreds med.. Bare put det i
blenderen før du fodre dem

Martin.

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-04 17:56

> [...]
>
> Prisen må også gerne være overkommenlig
> Kom gerne med alle de forslag i har og hvor jeg kan købe det.

Hej Peter
du kunne jo også blande varmt vand i, så det bliver "tyggeligt".
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om i har fået deres tænder
efterset!?
det kan jo være, at der kan gøres noget!

Jeg er ikke meget for det, med frolic er jo nogle bløde ringe, man kan få 2
varianter, nogle små ringe med "kylling", og nogle større med "oksekød" de
koster i netto 36,- mener jeg. Jeg bruger dem kun til godbidder, men det
kaldes fuldkost, så de kan vel gå an...Jeg har endnu ikke stødt på nogen
hund, der ikke æder frolic..
Mvh. Marie.

Fra : Broegger

Dato : 18-06-04 20:01

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> endnu ikke stødt på nogen hund, der ikke æder frolic..

og det med største velvære. Jeg kender en labrador der lige tager runden
til samtlige andre ved træning. Derefter er den kun interesseret i dem der
har Frolic.
Men jeg er enig, jeg ville heller ikke bruge det til andet en godbidder.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-06-04 20:52

>Jeg har endnu ikke stødt på nogen
> hund, der ikke æder frolic..

Hejsa.

Nej, frolic kan de fleste hunde lide ( incl. min egen ), men vores dyrlæge
anbefaler dem ikke, han siger de er roden til alt ondt, idet mange (
selvfølgelig ikke alle ) hunde får allergi af dem ( synes bare lige jeg
ville dele den oplysning jeg har fået på frolic ).

Men som andre også har forslået, hæld lunken vand på 10 min. før servering,
og din hund vil ikke ha' problemer med at spise mere.

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-04 21:18

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
servering,
> og din hund vil ikke ha' problemer med at spise mere.

Hej!
nej. det var også der for at jeg skrev, at jeg ikke var meget for det,- at
nævne frolic, jeg er godt klar over, at de er fyldt med altmuligt unævneligt
og farve, men hvis pudlerne er for dårlige til at tygge, var det et
alternativ til aldi`s det billige..det kan vel komme ud på det samme. Men
vådfoder er det bedste alternativ.
Jeg kan iøvrigt tydelig se på vores hundes efterladenskaber når de har fået
frolic, der kommer lige en stribe orange i den ellers nøddebrune...fnis..
det er da tankevækkende!
mvh. Marie.

Fra : Peter

Dato : 18-06-04 22:03

"Peter" <ingen@mail.invalid> wrote in message
> Hejsa.

Hej igen.
Tak for svar til alle.

Skal lige siges at begge hunden blev tjekket og fik en lille tandrensning
for cirka en måned siden.
Nu fik jeg måske skrevet det lidt forkert men det er således at de blot
spiser de små stykker først og når der ingen små stykker er spiser de de
store store stykker.
Faktisk har de gjort sådan i over et år nu, kom blot i tanke om det her idag
og ville lige høre ad.

Ingen tegn på dårlig tænder men man er vel lidt pyldret når de er 10 år
gamle. I 10 år har jeg kun gode minder om dem så man vil jo gerne det bedste
for dem.
Jeg har prøvet mange forskellige tørfoder men de vil nu helst have denne
Silva tørfoder.

Jeg prøvede lige at blende Silva tørfoderen og de er jo hel vilde med det!
tak for tippet, de guffer løs nu :) og jeg er mindre nervøs for deres
tænder, selvom jeg tror de blot er lidt kræsne. Fordi de små stykker er
sådan nogle lyse nogle og de lidt større og mærke og ligner noget mere
fuldkorn.

Mange tak.
mvh
Peter

Fra : k.j.k

Dato : 19-06-04 21:35

"Peter" skrev d. 18-06-04 15:20 dette indlæg :
> [...]
lidt
> svært ved at spise deres tørfoder.
>
> Mener det hedder Silva og bliver købt i Fakta, Netto eller Rema,

Stænk vand over foderet, som når du stænker tøj. Lad det stå i 10-15
minutter, og du har fremstillet bløde madder til dine hunde.
MVH Karin

http://www.kandu.dk/