/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Mobiltelefon til bærbar
Fra : Robert


Dato : 18-06-04 14:37

Hej

Jeg skal have en ny mobiltelefon som jeg også skal bruge når jeg skal koble
min bærbare PC op på Internettet. Jeg bruger GPRS.

Jeg bruger idag en Nokia 6310I, der jo både har indbygget GPRS og modem, men
kan jeg nøjes med indbygget GPRS, bliver mobiludvalget jo noget større

Kræver en mobil opkobling til Internettet på en bærbar PC, at mobiltelefonen
både har GPRS og indbygget modem, eller er det nok at mobilen har GPRS ?

Med venlig hilsen
Robert



 
 
Søren Christensen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 18-06-04 15:15


"Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2eff9$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg skal have en ny mobiltelefon som jeg også skal bruge når jeg skal
koble
> min bærbare PC op på Internettet. Jeg bruger GPRS.
>
> Jeg bruger idag en Nokia 6310I, der jo både har indbygget GPRS og modem,
men
> kan jeg nøjes med indbygget GPRS, bliver mobiludvalget jo noget større

>
> Kræver en mobil opkobling til Internettet på en bærbar PC, at
mobiltelefonen
> både har GPRS og indbygget modem, eller er det nok at mobilen har GPRS ?
>

Hva med 3's mobile modem der er beregnet til at sætte i pcmcia porten?

Venligst



Robert (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 18-06-04 16:08


> >
>
> Hva med 3's mobile modem der er beregnet til at sætte i pcmcia porten?
>
> Venligst
>

Jo, men jeg bruger også telefonen til alm. samtale, og så er det vel ikke
den rette løsning ?

Robert



Claus E Beyer (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 18-06-04 16:28

"Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d30557$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>> Hva med 3's mobile modem der er beregnet til at sætte i pcmcia porten?

>> Venligst

> Jo, men jeg bruger også telefonen til alm. samtale, og så er det vel ikke
> den rette løsning ?

Hvis man f.eks. bruger Telmore, kan det vel ikke være noget stort problem at
have to SIM-kort. Ét til den daglige telefon, og ét man har siddende permanent i
en pcmcia-indstikstelefon der bruges til at gå på internettet med den bærbare.

Claus


Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 07:53

> Hvis man f.eks. bruger Telmore, kan det vel ikke være noget stort problem
at
> have to SIM-kort. Ét til den daglige telefon, og ét man har siddende
permanent i
> en pcmcia-indstikstelefon der bruges til at gå på internettet med den
bærbare.

Det vil jo så betyde at han både skal købe ny telefon samt en cardphone,
hvilket hurtigt kan blive en dyr fornøjelse.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Erstat "hos" med @ i min email-adresse.



kelds99@yahoo.dk (18-06-2004)
Kommentar
Fra : kelds99@yahoo.dk


Dato : 18-06-04 17:09

On Fri, 18 Jun 2004 15:37:05 +0200, "Robert" <no@mail.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal have en ny mobiltelefon som jeg også skal bruge når jeg skal koble
>min bærbare PC op på Internettet. Jeg bruger GPRS.
>
>Jeg bruger idag en Nokia 6310I, der jo både har indbygget GPRS og modem, men
>kan jeg nøjes med indbygget GPRS, bliver mobiludvalget jo noget større
>
>Kræver en mobil opkobling til Internettet på en bærbar PC, at mobiltelefonen
>både har GPRS og indbygget modem, eller er det nok at mobilen har GPRS ?
>
GPRS er tilstrækkeligt - og som regel også hurtigere og billigere.

KS

Robert (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 19-06-04 08:50


> >
> GPRS er tilstrækkeligt - og som regel også hurtigere og billigere.
>
> KS

Jo, jeg bruger også GPRS idag, men det sker tilsyneladende gennem
6310I'erens indbyggede modem. Modemet skal ihvertfald installeres på PC'en
for at PC'en kan kobles op på Internettet også selvom det er med
GPRS-forbindelse.

Det er derfor jeg er i tvivl om det er et krav at mobilen både har modem og
GPRS.

Robert



Oros (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 19-06-04 12:20

Robert wrote:
> Jo, jeg bruger også GPRS idag, men det sker tilsyneladende gennem
> 6310I'erens indbyggede modem. Modemet skal ihvertfald installeres på
> PC'en for at PC'en kan kobles op på Internettet også selvom det er med
> GPRS-forbindelse.
>
> Det er derfor jeg er i tvivl om det er et krav at mobilen både har
> modem og GPRS.

Findes der mon overhovedet en tlf. som har GPRS men ikke indbygget modem
tænker jeg mig så? Jeg synes ikke jeg er stødt på det ihvertfald. Men hvis
der er modem er du sikker på du også fra udenstående tingester kan komme på
nettet via telefonen.
Med hensyn til det 3-modem til pcmcia, har i så set hvad det koster folkens,
også bare startindskudet for at få det? Der valgte jeg nu alligevel bare at
fortsætte med mine 4-5kb/sek over min S55, GPRS og den bærbare via bluetooth
til 10kr pr. mb over Telmore. Jo tak. Godt nok er jeg ikke fattig, men
prisen på deres er ikke bedre pr. mb, til gengæld risikerer man bare et
langt større forbrug med den tilgængelige hastighed. (som jeg i øvrigt slet
ikke har brug for på farten, og slet ikke til 10kr pr. mb)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk



Fischer (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 19-06-04 16:07

> Jo, jeg bruger også GPRS idag, men det sker til-
> syneladende gennem 6310I'erens indbyggede modem.
> Modemet skal ihvertfald installeres på PC'en for at
> PC'en kan kobles op på Internettet også selvom det
> er med GPRS-forbindelse.

GPRS-forbindelsen er vel også en slags modem-forbindelse. Til en
bredbåndsforbindelse skal der jo også være et ADSL-modem, kabelmodem eller
lignende.
Og når mobilen skal tilsluttes en PC, skal der jo være en eller anden form
for driver eller forbindelses-program for at oprette en GPRS forbindelse.
Det virker da meget naturligt at dette software installeres sammen med en
evt. modem driver.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Søren Christensen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 20-06-04 10:30


<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:hf46d05h887heu9tm4dab3a9p1vv3213nn@4ax.com...
> >
> GPRS er tilstrækkeligt - og som regel også hurtigere og billigere.
>

Hutigere op billigere end hva?



kelds99@yahoo.dk (20-06-2004)
Kommentar
Fra : kelds99@yahoo.dk


Dato : 20-06-04 15:01

On Sun, 20 Jun 2004 11:29:31 +0200, "Søren Christensen"
<Soren@webspeed.uk> wrote:

>
><kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>news:hf46d05h887heu9tm4dab3a9p1vv3213nn@4ax.com...
>> >
>> GPRS er tilstrækkeligt - og som regel også hurtigere og billigere.
>>
>
>Hutigere op billigere end hva?

modem
>


Søren Christensen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 20-06-04 18:50


<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:s36bd0dpe4nthla7hokqhv3lln0156a6nc@4ax.com...
> On Sun, 20 Jun 2004 11:29:31 +0200, "Søren Christensen"
> <Soren@webspeed.uk> wrote:
>
> >
> ><kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> >news:hf46d05h887heu9tm4dab3a9p1vv3213nn@4ax.com...
> >> >
> >> GPRS er tilstrækkeligt - og som regel også hurtigere og billigere.
> >>
> >
> >Hutigere op billigere end hva?
>
> modem
> >

Ja ok hurtigere kan diskuteres og alt efter hva man fortager sig så tror jeg
ikke på det er billigere end modem.



kelds99@yahoo.dk (20-06-2004)
Kommentar
Fra : kelds99@yahoo.dk


Dato : 20-06-04 20:39

On Sun, 20 Jun 2004 19:49:51 +0200, "Søren Christensen"
<Soren@webspeed.uk> wrote:

>

>> >
>
>Ja ok hurtigere kan diskuteres og alt efter hva man fortager sig så tror jeg
>ikke på det er billigere end modem.

Ved modem skal du kalde op hver gang (opkaldstakst) og du betale for
al den tid, du er på, også den tid du bruger på at få fat i din
mailservice. Skal det gå hurtigere end ca. 10 Kbit/s kræver det et
databonnement.

Ved GPRS er du på hele tiden og betaler kun, hvis du up- eller
downloader mail el. andet. Hastigheden svarer nogenlunde til High
Speed Data.

KS

kelds99@yahoo.dk (20-06-2004)
Kommentar
Fra : kelds99@yahoo.dk


Dato : 20-06-04 21:02

On Sun, 20 Jun 2004 21:39:11 +0200, kelds99@yahoo.dk wrote:


>Ved modem skal du kalde op hver gang (opkaldstakst) og du betale for
>al den tid, du er på, også den tid du bruger på at få fat i din
>mailservice. Skal det gå hurtigere end ca. 10 Kbit/s kræver det et
>databonnement.
>
>Ved GPRS er du på hele tiden og betaler kun, hvis du up- eller
>downloader mail el. andet. Hastigheden svarer nogenlunde til High
>Speed Data.
>
Jeg skal måske lige tilføje, at GPRS har sin største prismæssige
fordel, hvis man skal bruge det i forbindelse med netsurfe/WAP. Skal
man hente store mængder mail kan High Speed Data i nogle tilfælde
bedre betale sig (men da spørgeren havde en Nokia 6310i, som kan gøre
det uden PC, går jeg ikke ud fra, at det var tanken.)

KS.

Fischer (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 21-06-04 04:59

> Jeg skal måske lige tilføje, at GPRS har sin største
> prismæssige fordel, hvis man skal bruge det i for-
> bindelse med netsurfe/WAP. Skal man hente store
> mængder mail kan High Speed Data i nogle tilfælde
> bedre betale sig .....

Jeg vil endda påstå, at ved ren mail-brug, er HSCSD næsten altid billigere.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



kelds99@yahoo.dk (21-06-2004)
Kommentar
Fra : kelds99@yahoo.dk


Dato : 21-06-04 07:41

On Mon, 21 Jun 2004 05:58:43 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>> Jeg skal måske lige tilføje, at GPRS har sin største
>> prismæssige fordel, hvis man skal bruge det i for-
>> bindelse med netsurfe/WAP. Skal man hente store
>> mængder mail kan High Speed Data i nogle tilfælde
>> bedre betale sig .....
>
>Jeg vil endda påstå, at ved ren mail-brug, er HSCSD næsten altid billigere.
>
Men prisforskellen er så minimal, at der ikke er nogen grund til at
spørgeren begrænser sit mobilkøb til en telefon, hvor der skal være
HSCSD-mulighed.

KS

Thunder (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Thunder


Dato : 25-06-04 14:31

Køb en brugt A920 eller A835 der er både modem og GPRS i. De koster næsten
ingen penge nu. Få den oplåst og brug USB kablet til at sætte den til den
bærbare:) Det er ikke det store problem at sætte dem op til GPRS. Skal du
bruge hjælp kan du bare skrive, jeg har allerede sat min A835 op til CBB og
det virker fint. Dog har jeg telia normalt men lånte lige konens kort for at
prøve:D

--



Med venlig hilsen

Jan Johansson


"Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d2eff9$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg skal have en ny mobiltelefon som jeg også skal bruge når jeg skal
koble
> min bærbare PC op på Internettet. Jeg bruger GPRS.
>
> Jeg bruger idag en Nokia 6310I, der jo både har indbygget GPRS og modem,
men
> kan jeg nøjes med indbygget GPRS, bliver mobiludvalget jo noget større

>
> Kræver en mobil opkobling til Internettet på en bærbar PC, at
mobiltelefonen
> både har GPRS og indbygget modem, eller er det nok at mobilen har GPRS ?
>
> Med venlig hilsen
> Robert
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste