MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skærmopløsning
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-06-04 13:11

Hejsa

Undskyld hvis den her kommer flere gange - jeg sendte indlægget tidligere
i dag, men nu kan jeg ikke finde det igen.

Kan man på en eller anden måde få nulstillet skærmindstillingerne i
Windows? Jeg har en maskine som - når Windows startes op - viser en
besked a la følgende:

"signal out of range" og noget MHz-værk

Jeg går ud fra at det skyldes, at skærmen ikke kan lide de indstillinger
som maskinen er sat til at køre med... Er der en måde hvorpå jeg kan
lave om på det uden at skulle bytte skærmen?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : ///JJ

Dato : 18-06-04 13:18

Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
> indstillinger som maskinen er sat til at køre med... Er der en måde
> hvorpå jeg kan lave om på det uden at skulle bytte skærmen?

Start den op i fejlsikret tilstand og fjern grafikkortet fra "Device
Manager"/Enhedshåndtering.

Andre bud?

///JJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-04 13:55

///JJ skrev:

> Start den op i fejlsikret tilstand og fjern grafikkortet fra "Device
> Manager"/Enhedshåndtering.
>
> Andre bud?

Nej.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-06-04 15:28

On Fri, 18 Jun 2004 12:55:21 +0000, Jesper G. Poulsen wrote:

> Nej.

Hmm... dvs. at hvis det nu ikke er min egen maskine men en der tilhører
en ældre kvinde på over 40 :) som nok ikke har lyst til at fjerne sit
grafikkort, så er jeg nødt til at have maskinen under behandling igen og
få den sat til en mere human opløsning...?

Æv - der kunne nu godt være en eller anden chic løsning som kunne banke
den ned i 800x600x16 :(

Takker.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-04 17:44

Thomas Lindgaard skrev:

> tilhører en ældre kvinde på over 40 :) som nok ikke har lyst til at
> fjerne sit grafikkort, så er jeg nødt til at have maskinen under
> behandling igen og få den sat til en mere human opløsning...?

Ikke noget problem, for det bliver installeret igen under opstart. Man
skal bare huske at ændre opløsningen inden man genstarter (som Windows
be'r om).

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:04

///JJ skrev:

> Start den op i fejlsikret tilstand og fjern grafikkortet fra
> "Device Manager"/Enhedshåndtering.

Det kommer an på styresystemet.
I WinXP ville jeg bare højreklikke på grafikkortet inde i Device
Manager og vælge Uninstall. Jeg kan umiddelbart ikke se, hvorfor
man skulle gå i fejlsikret tilstand?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-06-04 14:12

"Thomas G. Madsen" skriver:

> I WinXP ville jeg bare højreklikke på grafikkortet inde i Device
> Manager og vælge Uninstall.

Hvorfor ?
Så vidt jeg husker er det ikke nødvendigt at afinstallere noget, blot
skifte skærmopløsning i fejlsikret tilstand vil hjælpe.

> Jeg kan umiddelbart ikke se, hvorfor
> man skulle gå i fejlsikret tilstand?

Fordi han kan ikke se noget !
Prøv at læs indlægget igen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:15

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan umiddelbart ikke se, hvorfor man skulle gå i fejlsikret
> tilstand?

Go'morgen med et økseskaft mand! Jeg burde have læst
lidt mere grundigt, inden jeg skrev ovenstående.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-04 14:17

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så vidt jeg husker er det ikke nødvendigt at afinstallere
> noget, blot skifte skærmopløsning i fejlsikret tilstand vil
> hjælpe.

Jeg mener ikke at den husker den opløsning, når man igen starter
normalt?

Ja. <news:cav0u5.3m0.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-06-04 19:35

Thomas Lindgaard skrev i en meddelelse...
> [...]
> indstillinger som maskinen er sat til at køre med... Er der en måde
> hvorpå jeg kan lave om på det uden at skulle bytte skærmen?

Mener at hvis du starter computeren op i fejlsikret tilstand og ændre
indstillingerne for skærmen der, så virker det næste gang du starter op.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : ///JJ

Dato : 19-06-04 02:42

Torben Greve Otzen wrote:

> Mener at hvis du starter computeren op i fejlsikret tilstand og ændre
> indstillingerne for skærmen der, så virker det næste gang du starter
> op.

Du har ikke de samme indstillingsmuligheder om "fejlsikret tilstand" som
under normal tilstand. Ergo kan du ikke indstille den til noget den vil
kunne bruge/huske under næste normal opstart. I fejlsikret tilstand mener
jeg kun du har 800*600 og 1024*768 til rådighed, men ændring af dem (svjh)
har effekt i normal tilstand.

///JJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-06-04 09:59

///JJ skrev:

> Du har ikke de samme indstillingsmuligheder om "fejlsikret tilstand"
> som under normal tilstand. Ergo kan du ikke indstille den til noget
> den vil kunne bruge/huske under næste normal opstart. I fejlsikret

Korrekt. Jeg har haft nogle forkerte default-frekvenser til 1024x768
engang. Det krævede en tur i fejlsikret tilstand og så fjerne kortet.
Ved efterfølgende opstart i normal-tilstand blev kortet fundet igen.
Der blev installeret driversupport og inden Windows genstartede igen,
skulle man huske at sætte den korrekte opløsning med de korrekte
frekvenser.

Hvis man søger lidt i gruppen, vil man kunne finde min tråd vedr.
problemet.

Jesper G. Poulsen