MS Windows
briani 27239
Boot diskette til XP
Fra : SimSalaBim

Dato : 18-06-04 08:58

Kan man lave en sådan, ligesom i gamle dage til Win 98,
/Carsten

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-06-04 09:25

Hvad skal den bruges til?

Fra : Gevaldi

Dato : 18-06-04 09:45

Jens Jensen skriblede:
> Hvad skal den bruges til?

Ja, hvad bruger man normalt en boot
disk til, at boote sin pc op på selvfølgelig.

Nu ved jeg godt du vil svare at man kan
bruge sin cd til samme formål, men svar
dog manden hvis du ved om man kan lave
den i winxp, eller undlad et svar som du
der kom med.

Fut etiketten.

--
/Gevaldi

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-06-04 10:13

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> men svar dog manden hvis du ved om man kan lave
> den i winxp, eller undlad et svar som du der kom med.

Avs.. Der røg du vist selv i Gevaldi, du glemte også at svare manden

Nå men her er en løsning på startdisketterne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310994

Man kan ikke lave dem direkte fra Windows XP, de skal downloades fra
Microsoft.

Sørg for at downloade et sæt der passer til din version.

Mvh
Benjamin

Fra : Gevaldi

Dato : 18-06-04 10:20

Laziter [9440] skriblede:

> Avs.. Der røg du vist selv i Gevaldi, du glemte også at svare manden

Jeg røg overhovedet ikke i, jeg kom med
et indlæg på et fuldstændig overflødigt
svar fra Hr. Jens Jensen.

Jeg bruger ikke XP og har selvfølgelig derfor
ikke sat mig ind i om det er muligt at lave
bootdiske fra XP, men når spørgeren vil
have nogle sådanne, så er det selvfølgelig
fordi de skal bruges, det er jo ikke alle der
kan boote fra en cd.

Ska' vi så futte :(

--
/Gevaldi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-04 12:13

SimSalaBim skrev:

>Kan man lave en sådan, ligesom i gamle dage til Win 98,

Nej. Man kan lave nogle rescue-disks som vist kan få XP på fode
igen hvis der er problemer, men man kan ikke boote i DOS eller et
andet minimalt system ved et NT-system som man kan til et
Wintendosystem.

Man kan naturligvis godt bare boote i DOS, men så kan man ikke
umiddelbart læse NTFS-formaterede diske. Det kan muligvis klares
med supplerende programmer.

Hvis mine NT-systemer crasher (hvilket dog ikke er sket endnu)
eller jeg på anden måde skal rode med de grundlæggende ting,
botter jeg i DOS98 og bruger Partition Magic. For at gøre det
lettere har jeg ladet to drev være FAT-formaterede. Så kan jeg
køre arbejdsprogrammerne derfra.

De bootdisketter som Benjamin henviser til, skal bruges til at
installere XP på en computer der ikke kan tackle en bootbar cd.

--
Bertel