Frontline vet mod øremider...
Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 17-06-04 21:54

Har lige læst en tråd på et andet katteforum om dette emne....og er
chokeret over at en person som rådgir andre ikke er klogere...hun
skriver at det er direkte farligt,og at det trænger gennem huden og ind
i blodet....gud dog,HUN skulle da vist have læst et par kattebøger inden
hun anskaffede sig kat....ikke noget at sige til hun er ivrig bruger af
netop det forum jeg læste det på,for det er vist lige der hun hører
til....med den viden hun åbenbart har....det er NETOP frontline vet der
har den bedste virkning mod øremider,og det skal HELT ned i øregangen
før det virker ordentligt....når dyrlæger behandler mod øremider,er det
også frontline m.m der anvendes,så koster det så bare 4-600kr for at få
behandlet...og det er da lidt tosset,når man kan gøre det selv,på ca. 5
min......et lille dryp i hvert øre,masser til det "blobber" og resten i
nakken mod lopper og andet utøj-hvor nemt kan det dog være....

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Andersen

Dato : 17-06-04 23:25

Hej "Sascha"

Som du ved skriver jeg normalt ikke i denne
nyhedsgruppe, men eftersom det er mit debatforum, du
omtaler, vil jeg gøre en undtagelse

Kære Sascha - eller Charlotte, som du jo i virkeligheden
hedder - du har helt ret i, at Frontline har en virkning mod
øremider. Til gengæld giver det også en del katte uheldige
reaktioner og det er smertefuldt for katten, når man putter
det i ørerne på dem. Så mange foretrækker at bruge
midler, som ikke gør ondt, men som har samme virkning.
Hvad du byder dine katte er din egen sag, men lad andre
gøre det samme.

Dine udtalelser afslører, som sædvanlig, at du mest går op
i, at bruge tid på at genere andre og at din egen viden kan
ligge på et meget lille sted.

Til jer andre, som læser dette, så vil jeg bede jer om at
når I vurderer Sascha/Charlotte's troværdighed, så har
hun her i gruppen forsøgt at udgive sig for en
kælekatteejer og har udtrykt interesse for at købe visse
langhårskatte som kæledyr. I virkeligheden er Charlotte
Kofoed baggårdsopdrætter, der opkøber kattene til avl -
derfor bruger hun falsk navn og giver falske oplysninger
om sig selv. Ovenstående kan let dokumenteres ved en
enkelt søgning på Google

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians

Fra : maz

Dato : 18-06-04 09:29

Helle Andersen wrote:
> [...]
> det i ørerne på dem. Så mange foretrækker at bruge
> midler, som ikke gør ondt, men som har samme virkning.

Frontline er da ikke primær middel mod behandling af øremider.? Jeg har
prøvet Frontline til behandling af dette - uden resultat. Dyrlægen anvendte
et andet middel og frarådede behandling med Frontline. Kan ikke lige huske
præparatets navn, men behandlingen var effektfuld.
Jeg ville på baggrund heraf aldrig tilråde andre katteejere Frontline til
behandling af øremider.

/M

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 09:45

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> præparatets navn, men behandlingen var effektfuld.
> Jeg ville på baggrund heraf aldrig tilråde andre katteejere Frontline til

Du har helt ret - Frontline er slet ikke godkendt til
behandling af øremider, men der er nu alligevel en del, der
bruger det - også dyrlæger - og det skulle efter sigende
have den ønskede virkning, men altså med visse
omkostninger for katten.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : maz

Dato : 18-06-04 14:04

Helle Andersen wrote:
> [...]
> bruger det - også dyrlæger - og det skulle efter sigende
> have den ønskede virkning, men altså med visse

Okay. Det forstår jeg så ikke helt at nogle dyrlæger stadigvæk anbefaler.
Behandling af øremider er ikke indikationen for Frontline, selvom det
muligvis ikke er kontraindiceret. Og jeg mener da, at øremider skal
behandles hos dyrlægen. Det er i hvert fald hvad Raiku har fortalt mig.

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 14:15

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> wrote in message

> Okay. Det forstår jeg så ikke helt at nogle dyrlæger
> stadigvæk anbefaler.

Jeg forstår ikke, at de nogensinde har anbefalet det.

> Og jeg mener da, at øremider skal
> behandles hos dyrlægen. Det er i hvert fald hvad Raiku > har fortalt mig.

I hvert fald gerne i samråd med dyrlægen OG med et
godkendt middel.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : Denise

Dato : 18-06-04 12:59

"Helle Andersen" <abyssinian@pc.dk> wrote in message
> Til jer andre, som læser dette, så vil jeg bede jer om at
> når I vurderer Sascha/Charlotte's troværdighed,

Jeg synes det er rimeligt nemt at vurdere troværdigheden på denne person, og
jeg føler mig da ret til grin, når man seriøst svarer på indlæg med Hej Mia,
eller Hej Sascha og personen hedder noget helt andet. Kan også huske bizare
indlæg fra da hun hed Charlotte. Og så er det jo ikke første gang, vi får
"gode" råd herfra, bl.a. hvordan man reder en genstridig kat, ja man taper
da bare poterne sammen, gys og føj.

--
Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-06-04 06:13

sascha skrev
[...]

Tjaa nu er det indre øre et "sart" sted nøjagtigt lige som hos mennesker, så
jeg vil til enhver tid hellere ofre de penge end at eksperimenterer selv og
risikere min kats hørelse og/eller det der er værre, men du har fuldstændigt
ret for nogle er pengene vigtigere end katten.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 07:32

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

For mig er penge IKKE vigtigere end katten(eller et hvilket som helst
andet dyr),forskellen på dig og mig..er bare at jeg er opvokset på
landet og ved en hel del om dyr og ikke mindst dyrlæger og behandling af
dyr.....dyrlæger gnider sig dagligt i hænderne ang dem som kommer
farende med deres dyr fordi de har hørt den nyse,eller den lige har
dårlig mave,osv.osv.,det er jo det de lever af......og nogen af dem
lever MEGET godt,da "nogen" sriøse opdrættere har et underskud på
60.000kr årligt...det kalder jeg da et underskud der kan forståes!!!!
Og så generer jeg åbenbart nogen?????Jamen det er jeg da ked af.....
Og ja,jeg er bybèr og det har jeg det HELT fint med da det ikke er
ulovligt så vidt jeg ved,eller har jeg "mis"-forstået noget?????Jeg HAR
fundet min kæle-kat,så det leder jeg IKKE efter mere,der kan du heller
ikke ramme mig...surt....
Men nu var det jo frontline og øremider jeg startede tråden om....og
INGEN af mine dyr har taget skade af at blive behandlet med
det....så...e...det tror jeg at jeg fortsætter med....så længe
dyrlægerne gør,okay?????

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 07:56

> [...]
> INGEN af mine dyr har taget skade af at blive behandlet med
> det....så...e...det tror jeg at jeg fortsætter med....så længe

Glemte lige at sige at ja...sascha,charlotte og charlotte 137 er EN OG
SAMME person,og katja,det er såmend ikke for at "skjule" min
identitet,kun fordi jeg bruger mine kattes navne....så enkelt er det,og
jeg har jo mange katte,så jeg kunne jo få rigtige mange navne...men det
skal jeg da fremover undlade,så der ikke bliver nogen mis-forståelser i
den retning....

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 09:15

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

Nej, det er ikke ulovligt at være BYB'er, men det er
ulovligt at begå bedrageri og at true folk, som du har gjort
tidligere.

Jamen, tillykke med det. Hvorfor er du så ikke bare til
freds med det og lader andre mennesker beholde deres
mening om det ? Jeg kan forstå på dine udtalelser, at du er
vant til dyrlæger, der kun tænker på at score kassen, men
nogen af os har altså en dyrlæge, der har en høj moral og
mest bekymrer sig om dyrenes velvære og derfor fraråder
brug af Frontline.

> [...]
> jeg har jo mange katte,så jeg kunne jo få rigtige mange navne...men det
> skal jeg da fremover undlade,så der ikke bliver nogen mis-forståelser i

Det er jo ikke sandt, Charlotte. Du har tidligere skrevet
indlæg her i gruppen, hvor du lader som om at du er en
anden og at du ikke har andre katte og bare vil have en
kælemis og det er jo en lodret løgn. Jeg har desuden mails,
som du har sendt mig, hvor du praler med, hvordan du har
ringet opdrættere op og narret dem til at tro at du bare
ville have en kælekat. Du skal nok modstå fristelsen til at
prale med den slags, hvis du ikke kan tåle at høre det
refereret senere.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 11:29

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Til Helle vil jeg bare sige:Gem du bare alle de tråde om mig du kan
finde,jeg har nu ikke noget at skjule,og hvordan jeg får fat i mine
katte er min sag,og absolut ikke din,og så vil jeg gerne vide hvem det
er jeg har truet???Den har jeg hørt før,men har aldrig fået et svar!!!
Og så kan jeg sige at,jo...jeg har prøvet at ringe til en opdrætter for
at høre på kat,om hun var nem at narre ved jeg ikke....men hun ville da
sælge mig katten....Jeg valgte ikke at købe den,da en kat m 7 km stamt
til 45ookr ikke er mere værd for mig end en alm.langhåret huskat (som i
kalder dem) til 500kr.....Og jeg har endnu ikke prøvet at brænde inde
med en krydsningskilling eller en alm langhåret huskat endnu,men det kan
jeg da læse mig frem til på forskellige forums og hpèr at mange
opdrættere gør....så jeg fortsætter med at "avle løs" u papirer og
stamtavler,de kan nemlig sælges!!!!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-04 11:43

> [...]
> jeg da læse mig frem til på forskellige forums og hpèr at mange
> opdrættere gør....så jeg fortsætter med at "avle løs" u papirer og

Har kun en ting at sige til dig og det er: Du skulle skamme dig !

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 12:29

> [...]
> >
> Har kun en ting at sige til dig og det er: Du skulle skamme dig !
>
> OG jeg har også kun EN ting at sige til dig nina!!!!Du skulle skamme dig
lige så meget!!!!!! I er så papirfikserede og udstillingssyge at i skider på
kattens ve og vel,jeg kunne slet ikke komme i tanke om at udstille mine dyr
for at få nogen til at bedømme om de var rigtige eller forkerte sat sammen,i
mine øjne er alle katte ligestillede,uanset stamt el ej....det er kun for at
kunne blære sig over for sin omverden,med "min kat er m stamt" for der
findes lige så mange gode og dejlige uægte katte og ægte u stamt,som
med....men okay...så har i da noget at gå op i,jeg mener...jeg bruger al min
tid på ALLE kattene herhjemme hver dag,i stedet for at stå på en udstilling
og blære mig med min nok så fine "stamt" for det er jo den det handler mest
om....og det har jeg så valgt ALDRIG at ville,nej du,jeg har ski heller
ingen stamtavle og jeg har fået et udmærket afkom......selvfølgelig også
uden stamt ....alle dyr er i mine øjne dyr,og bliver ved at være det!!!!!!
Dyr er ikke noget der skal renavles i mine øjne,jeg kan lige gå med til
ægte u pap!!
Og det er så min mening og den kan der altså IKKE laves om på...
har lige snakket med en godkendt opdrætter,som ikke engang kunne sælge
sine killinger til 2500kr stk. MED STAMT(til kæl),nu har hun sat prisen
ned til 12ookr og har kun 2 tilbage ud af 9...det siger da lidt om hvor
forskellen ligger for folk ude i den store verden,ja,altså jeg kan kun
konkludere at JEG ikke er den eneste der har DEN indstilling....

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-04 12:58

> [...]

> forskellen ligger for folk ude i den store verden,ja,altså jeg kan kun
> konkludere at JEG ikke er den eneste der har DEN indstilling....

Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor du har alle de ting fra. Du skriver
til mig direkte, men skriver også "I" ... altså om os alle sammen, og dømmer
ud fra noget du ikke ved noget om. Det siger mig bare, at du slår fra dig
til højre og venstre og ikke aner hvem du rammer og hvad de står får.
En rigtig dårlig egenskab efter min mening, men det er vel en meget
menneskelig handling, når du nu er presset som du er.
Det må være rædselsfuldt at skulle snyde sig til andres arbejde. At skulle
gemme sig under forskellige identiteter, og at blive angrebet hver gang du
åbner munden. ... men man ligger som man har redt og du kan skabe dig alt
det du vil, skrive hvad du ved. Det gør ingen forskel for mig. Grunden er
simpel ... min respekt for dig ligger på et meget lille sted. Dine metoder
til at opnå hvad du vil, gør en masse mennesker kede af det. Det er yders
ubehageligt at føle sig truet. Alt det kunne jeg faktisk godt lære at leve
med, hvis jeg vidste at dine dyr havde det godt. Men det er desværre ikke
sådan jeg opfatter dine handlinger... faktisk tror jeg ikke de har det
særlig godt, og det tror jeg egentlig heller ikke du har, for jeg tror du
gerne vil nogle ting, men ved ikke helt hvordan du skal gribe tingene an.
Men.....
Hvis du en dag skulle få tørret krigsmalingen af dit ansigt og er åben
overfor hvordan andre gør, så skal du være velkommen til at skrive til mig.
Jeg vil gerne vise dig hvordan kattene lever hos mig, og hvordan jeg driver
mit opdræt. Jeg vil strække mig så langt som at tage dig med forbi min
dyrlæge, så du kan se hvordan det foregår hos en god dyrelæge uden $-tegn i
øjnene. Bare sig til, så finder vi en dag ... det er aldrig for sent at lære
noget.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-06-04 13:04

Sascha skrev
>i mine øjne er alle katte ligestillede,uanset stamt el ej....<

Hvorfor er det så lige at du helst vil blande semi/langhår
ind i dem, hvis de korthårede er lige så gode, kunne det måske være fordi at
der er bedre penge i dem ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-06-04 13:16

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:40d2d21548b06@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> [...]

Nina, det kræver altså en slags samvittighed over for de dyr, man har i sin varetægt, så det.....

> [...]
> kunne blære sig over for sin omverden,med "min kat er m stamt" <for der

Øh, nu kan du vel slet ikke udstille dine katte, når de ikke har stamtavle, vel?

> [...]
> tid på ALLE kattene herhjemme hver dag,i stedet for at stå på en udstilling

Ja, du bruger så meget tid på dine katte, så du ikke engang kan børste
dem uden at vikle dem ind i tape først!
Så fald lige lidt ned og hold op med at fortælle, hvor meget du går op i dine dyr.
Alene dine udtalelser om dyrlæger og pylrede katteejere viser tydeligt,
at dine katte skal være endog meget syge, før du vil ofre en dyrlæge på dem.
Men selvfølgelig, du er jo født på landet og dermed klogere end alle landets dyrlæger tilsammen!

> [...]
> uden stamt ....alle dyr er i mine øjne dyr,og bliver ved at være det!!!!!!

Desværre er det fuldstændig spildt på din type, at fortælle om stamtavler og racekatte
- du "avler løs" og tjener penge - det er det vigtigste for dig
- penge, penge. penge - og IKKE kattene!
Hvis kattene var det vigtigste, så ville du ikke komme med de udtalelser,
du kommer med både her, og andre stede

> Dyr er ikke noget der skal renavles i mine øjne,jeg kan lige gå med til
> ægte u pap!!

Ingen katte er uægte, men der findes racekatte og der findes huskatte,
ved du ikke det, med din enorme viden om katte?
Og dine katte uden papirer er huskatte, så enkelt er det.

> [...]
> forskellen ligger for folk ude i den store verden,ja,altså jeg kan kun
> konkludere at JEG ikke er den eneste der har DEN indstilling....

Nej, og det bliver det ikke mindre trist af.
At katten er en avlsmaskine, der skal tjene penge ind -
og kan man ikke tjene dem med stamtavle, så skipper man da den, -
så er man jo heller ikke bundet af at få dyrene tjekket og undersøgt inden
man "avler løs" og heller ikke af at få sine killinger dyrlægeefterset
og vaccineret inden de kommer ud i nye hjem!
Og endelig kan man også efterkomme ønsker fra folk,
der gerne vil have killingen inden den er 12 uger!

Du kommer med en masse fordomme mod seriøse opdrættere,
du udtaler dig om ting, du ikke har en dyt forstand på.
Det er så, hvad det er, vi kan ikke være lige vidende allesammen,
men så kunne du i det mindste lade være med at udstille
din uvidenhed her og der og alle vegne!

Og for lige at få det på plads - jeg hverken opdrætter eller udstiller katte
- men jeg har alligevel sat mig lidt ind i begge dele.
Det var måske en idé om du gjorde det samme, inden du farer over tastaturet næste gang!

Eva

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-04 13:27

Nina, det kræver altså en slags samvittighed over for de dyr, man har i sin
varetægt, så det.....

Ja det gør det bestemt....

Nu må i altså ikke forvekle mig med Sille/Sascha/Charlotte eller hva hun nu
hedder, selv om vores ting står i samme post

Nina

Fra : Denise

Dato : 18-06-04 13:34

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in message
> [...]
nu
> hedder, selv om vores ting står i samme post

Hej Nina
Jeg tror Eva var kommet til at "cut og paste" forkert, for det ser jo ud som
det var dig der skrev det øverste.
Men de fleste af os har nok styr på at du ikke avler "krydsningsdyr"

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-04 13:40

> Hej Nina
> Jeg tror Eva var kommet til at "cut og paste" forkert, for det ser jo ud
som
> det var dig der skrev det øverste.
Ja, det er en af de få ulemper ved det her forum. Det kan nemt komme til at
se ud som om en anden har skrevet det, når tråden er besvaret et par gange.

> Men de fleste af os har nok styr på at du ikke avler "krydsningsdyr"

Det glæder mig

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-06-04 13:41

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse news:40d2dfb1$0$455$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Nu må i altså ikke forvekle mig med Sille/Sascha/Charlotte eller hva hun nu
> hedder, selv om vores ting står i samme post

Åhhrr, lad bare være Nina - du er gennemskuet *SS*

Nej, jeg undskylder mange gange - jeg skulle selvfølgelig
have besvaret dit indlæg for sig selv!

mvh Eva

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 12:00

> [...]
> katte er min sag,og absolut ikke din,og så vil jeg gerne vide hvem det
> er jeg har truet???Den har jeg hørt før,men har aldrig fået et svar!!!

Jo, du kan tro, at det er min sag, så længe at du benytter
dig af bedrageri. Når du gør det, må du finde dig i, at det
kommer alle ved og ikke bare er en privat sag. Du ved jo
godt, hvem det er, du har truet Jeg har mails fra dig,
hvor du truer mig og den pige, som du i dit første indlæg i
denne tråd, talte så grimt om, er en anden du har truet.

Dette link dokumenterer alle dine forskellige identiteter,
samt de forskellige oplysninger du kommer med om dig
selv:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.
dk&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Ddk.*

> [...]
> sælge mig katten....Jeg valgte ikke at købe den,da en kat m 7 km stamt
> til 45ookr ikke er mere værd for mig end en alm.langhåret huskat (som i

Nå, du skrev da ellers til mig og pralede med, hvor
dumme opdrættere er, så du må da være ret stolt af dig
selv og formodentlig synes, at hun var nem at narre.

>....så jeg fortsætter med at "avle løs" u papirer og
> stamtavler,de kan nemlig sælges!!!!

Jamen, det er jo helt i tråd med, hvad min opfattelse er, at
det vigtigste for dig er.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 12:41

> [...]
> Tick-Tag Abyssinians
> http://abyssinian.dk
>
>Helle...kan du ikke bare passe dit eget forum,der er nemlig ikke så
barnligt her (eller var) du er en ikke så klog sjællænder som gerne vil
flytte til jylland...velkommen siger jeg bare...godt du da allerede har EN
veninde herovre...ellers vil du blive lidt alene.....hmmmm,tænker på:hvorfor
kan du ikke li mig?Og andre der laver katte u stamt? misundelse??Neeeej..det
vil du jo nok ikke lige påstå,meeen så forstår jeg ikke at du blander dig,du
må jo føle dig ramt/trådt på...
og den eneste grund til jeg i sin tid sendte dig et par mails var for at
forsvare mig,og det er vel lovligt nok,derimod var du vist på den
forkerte side af paragrafferne,og det er vist også blevet lidt mere
"indviklet" at køre dit forum har jeg hørt,men det er da lige godt
utroligt,at der skal være krig pga et SKIDE stykke papir!!!!!!!

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 13:18

> barnligt her (eller var) du er en ikke så klog sjællænder som gerne vil
> flytte til jylland...velkommen siger jeg bare...godt du da allerede har EN
> veninde herovre...ellers vil du blive lidt alene.....

Hva' ? Ka' jeg købe en vokal ? Hvor får du den idé fra, at
jeg vil flytte til Jylland - det har jeg aldrig haft planer om. I
øvrigt bekymrer din mening om tingene mig ikke
synderligt.

> [...]
misundelse??Neeeej..det
> vil du jo nok ikke lige påstå,meeen så forstår jeg ikke at du blander

Du leder mine tanker hen på vrangforestillinger...... DU
tilmeldte dig mit forum. DU blev ved og ved at skrive på
det indtil jeg smed dig ud for dårlig opførsel. DU har
mailet mig op til flere gange - og jeg har aldrig mailet dig
tilbage. DU har startet denne tråd, som helt sikkert var
tiltænkt som en provokation. Jeg har aldrig henvendt mig
frivilligt til dig, mens du bliver ved og ved - og nu lader du
som om, at det er omvendt ? Men nej, du har ret i, at jeg
ikke kan lide dig. Du behandler, i mine øjne, dine katte
skidt og du truer og bedrager folk - ikke lige min type
yndlingsperson.

> [...]
> "indviklet" at køre dit forum har jeg hørt,men det er da lige godt
> utroligt,at der skal være krig pga et SKIDE stykke papir!!!!!!!

Det er jo løgn, Charlotte. Du glemmer at jeg sidder
med dine mails lige her og der er intet forsvar i dem - kun
angreb og du har angrebet den ene efter den anden og
truet folk og deres katte fysisk. Mit forum er ikke spor
indviklet at køre. Det er muligt at du synes, at det er
indviklet, men det må stå for din egen regning - jeg synes
det ikke. Og til sidst er det løgn fra enden til anden, at jeg
var på "den forkerte side af paragrafferne" for hvis det var
tilfældet, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at du ville have
gjort alt for at ramme mig, så fikseret, som du er.
Du er kommet med følgende udtalelse:

"jeg har med tiden snakket med flere af jer fra de
katten og rent ud sagt for at høre hvor nemme i
egentlig var at ta RØVEN på....og morsomt nok...ja,så
har jeg fundet en som har en HELLIG BIRMA hunkat
som er ÆGTE med STAMTAVLE og den bliver parret
nu her i disse dage og jeg har bestilt HELE 2 killinger
efter den.....fortæl du xxxxxxxx det.....så sover hun
nok ikke så godt resten af sit liv......i er da til at grine
af......."

Kalder du det at forsvare dig ? Er det et tegn på at
der er nogen der "forfølger" dig - eller det modsatte ?
Er det dig eller mig, der er "på den forkerte side af
paragrafferne ?

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 14:19

> [...]
> http://abyssinian.dk
>
> Er det forbudt at købe en hellig birma u stamt??????NEJ:::DET ER DET IKKE
I TROEDE BARE IKKE DET KUNNE LADE SIG GØRE;MEN DET KUNNE DET SÅ:::::

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 14:36

> [...]

Nej ven, men på den måde du praler med at gøre det, er
det bedrageri (på dit sprog = "at ta RØVEN på")

> NEJ:::DET ER DET IKKE
> I TROEDE BARE IKKE DET KUNNE LADE SIG
> GØRE;MEN DET KUNNE DET SÅ:::::

Du får dig selv til at fremstå mere og mere ynkelig.

Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians
http://abyssinian.dk

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 15:49

> [...]
> Tick-Tag Abyssinians
> http://abyssinian.dk
>

> Hende jeg har bestilt hellig birma killingerne ved,hun ved godt hvad jeg
skal med dem....hun har haft katten i 11år og den har fået et til to kuld
killinger om året,noget du sikkrt vil betragte som "dyrplageri" hvis jeg
gætter rigtig,men den er da stadig en flot kat,og har i år fået hele 6
killinger...men når hun nu ved jeg vil avle på dem er det så
BEDRAGERI??????? Du er da paranoia kvinde.....
for øvrigt er det min lille "veninde" i samme by som mig der går og
fortæller at du vil flytte til jylland i et hus på landet?????????Ved så
ikke hvor hun har det fra,spør hende ad!!

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 16:54

> [...]
> killinger...men når hun nu ved jeg vil avle på dem er det så
> BEDRAGERI??????? Du er da paranoia kvinde.....

Bravo - du har helt ret - jeg synes, at det er noget svineri
og misbrug at avle på en 11-år gammel kat.

Men så løj du altså i den mail du skrev til mig ? Det må du
jo have gjort, hvis kvindemennesket nu lige pludselig
kender alt til, hvad det er du bruger dine dyr til. Men det
forbavser mig ikke.

> for øvrigt er det min lille "veninde" i samme by som mig der går og
> fortæller at du vil flytte til jylland i et hus på landet?????????Ved så
> ikke hvor hun har det fra,spør hende ad!!

Jeg tror nærmere, at det er din manglende geografiske
forståelse, der er noget galt med *lol* Jeg flytter nemlig til
Fyn. Så jeg må beklageligvis meddele dig, at du heller
ikke denne gang fik succes med dine små sjove
historier

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-06-04 17:45

Avler på en 11 år gammel kat???
Ja, sådan en opdrætter kan jeg godt forstå, gerne vil sælge til dig,
for her må pengene da komme i første række - og ikke katten!
Og derfor er hun også ligeglad med, hvor killingerne havner
og hvilke forhold de skal leve under!
Hun sælger vel så formodentlig også killingerne uden stamtavle,
for ifølge dine egne skriblerier, så vil du jo
hverken eje eller have en kat med papirer!
Men nu var spørgsmålet jo altså, om du kunne narre
en seriøs opdrætter til at sælge til dig - og det tror jeg
altså ikke, at du kan, du er blevet for kendt.
Men jeg håber selvfølgelig, at det hele er et udslag af din noget kreative fantasi
- du kender jo tilsyneladende heller ikke forskel på Fyn og Jylland.

Eva

Fra : Katrine Nederby

Dato : 18-06-04 16:09

> [...]

> flytte til jylland...velkommen siger jeg bare...godt du da allerede har EN
> veninde herovre...ellers vil du blive lidt alene.....

*lol*
Der tror jeg nu nok, du tager fejl, Charlotte. Du repræsenterer så langt fra
samtlige jyder - og heldigvis for det da

Mvh.
Katrine, Århus
http://www.beydana.dk

Fra : Sanni

Dato : 18-06-04 16:37

Hold da op for en gang barnlig mudderkastning.
Jeg synes at hele tråden er misvisende.
Det startede med frontline og øremider og nu er det ligesom at være midt i
et hundeslagsmål.
Det er ærgeligt at man ikke kan finde et seriøst forum, uden at Charlotte
skal forpeste det, med sine projektioner overfor alle med en modsat mening
end hendes.
Jeg har fulgt de fleste debatter, som har inkluderet dig Charlotte og jeg må
sige at du selv i de fleste tilfælde er ude med riven.
Hvad du ønsker at opnå, er ret uklart for mig, og egentligt osse
ligegyldigt, men jeg synes at du skulle prøve at svare på en sober og
ordentlig måde istedetfor den, som du ellers har præsenteret læserne for.
Det ville du komme meget længere med, når du vil bringe nogle synspunkter
til torvs, som adskiller sig fra de øvrige debattørers.
Til jer andre, hvad er det der gør at I HVER gang falder i den fælde der
hedder diskussion med Charlotte???
Jeg har forståelse for at I bliver irriterede over hendes fremgangsmåde, men
lader I jer ikke osse provokere til netop den handling hun ønsker fra jer,
nemlig en heftig diskussion og mudderkastning, hvor hun får rig mulighed for
at ventilere alle sine holdninger, rigtige som forkerte på en meget useriøs
måde.
Jeg håber meget på at stridsøksen fremover kan begraves, for ærlig talt er
det et meget stort irritationsmoment, altid at skulle falde over div.
udgydelser, jer kamphaner imellem, når jeg nu gerne vil læse og blive
klogere på forskellige emner ifbm. kattehold.
Jeg har ikke skrevet dette indlæg, for at få en masse opmærksomhed, ej
heller for at henlede opmærksomheden på enkeltpersoner.
Jeg har skrevet indlægget i et stille håb om, at vi alle, fremover skulle
kunne være her og holde en sober tone overfor hverandre når vi gerne vil
dele et eller andet omkring vores katte.

Sanni

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 17:06

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det startede med frontline og øremider og nu er det ligesom at være midt i
> et hundeslagsmål.

Os, der kender Charlotte ved, at den ikke startede med
øremider og Frontline. Det er blot et påskud for at hænge
en anden person ud.

> Til jer andre, hvad er det der gør at I HVER gang falder i den fælde der
> hedder diskussion med Charlotte???

Men Sanni, det gør vi heller ikke Men jeg ved hvilke
metoder hun benytter for at få fat i sine katte og her i
denne gruppe har hun jo også helt klart (forståeligt nok!)
fået fuppet en del mennesker til at tro, at hun er noget
andet end hun er, fordi de ikke kender hende eller er
stødt på hende før. En af disse mennesker kan potentielt
sælge hende en kat og senere finde ud af, hvad hun
egentlig er for én og det synes jeg ikke at nogen fortjener.
Tænk, hvis det var én selv ? Det tror jeg ingen af os ville
bryde sig om, og derfor vil jeg da gerne gøre opmærksom
på, hvem hun i virkeligheden er og så må folk jo selv
afgøre, om de vil sælge til hende - men i hvert fald kender
de sandheden om hende og har en mindre risiko for at
blive bedraget.

Men rolig - jeg forsvinder igen herfra så snart denne tråd
er overstået

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians

Fra : J

Dato : 18-06-04 18:59

Hej

Jeg har ikke skrevet så mange indlæg her før, men dog fået nogle gode og
venlige svar på spørgsmål, som jeg har stillet.
Sådan en tråd, som den her får mig til at ryste på hovedet - jeg forstår
vist slet ikke, at voksne mennesker gider sådan en diskussion - kunne de to
kamphøner ikke bare udveksle mail adresser, og så skælde hinanden ud privat,
det er da ikke noget, nogen kan blive så meget klogere af - eller er det mig
der er sart ? (ved godt at det måske ikke ville være så smart).
Nu sidder jeg og tænker over, hvad Sanni skrev..... jo, jeg synes også at I
falder i en fælde.... husk der er ikke så meget sjov ved at provokere, hvis
ingen lader sig provokere. Vi kan være nok så meget uenige eller enige med
en person, det er nok slet ikke det sagen drejer sig om for hende.
Venlig hilsen
Jette

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 18-06-04 21:33

> [...]
> Venlig hilsen
> Jette
>
> Åhhhhh,ja,de t hellig birmaer jeg har bestilt,er ægte u stamt.,da ejeren
ikke er godkendt katteri,de koster 500kr stk.,så jeg ved ikke lige hvem der
tænker økonomi,....ups...og hun har hele tiden vist hvilke forfærdelige
forhold og hvilken kælling de katte skal bo hos,kan du modbevise det,så ser
jeg det da gerne...og så for 517 og så lige en ½ gang til...hvor mange gange
helle....skal jeg forklare dig at jeg IKKE er interesseret i at købe en
avlskat hos nogen af dine opdrættervenner?????Kan det ikke trænge ind i din
knold at jeg ikke vil gi så mange penge for en kat??????Jeg har ikke en der
har kostet over 1000kr,så slap du da bare helt af og tør fråden af
munden,jeg har også de katte jeg skal bruge,og jeg har så mange at jeg ikke
behøver at lave linieavl-kontra indavl de næste mange mange år,så hvad
skulle jeg med jeres katte????Ja,jeg spør bare....og go nat,jeg har haft en
dejlig dag med alle mine katte,og nu vil jeg gå til ro i en seng UDEN
kattehår,det er så MIT valg,igen,at man godt kan have husdyr uden at skulle
ligge ovenpå dem om natten,hvad bruger i dem til????Har i ingen artsfæller????

Fra : Jane

Dato : 18-06-04 21:46

Sascha og Sillemis skrev i <news:40d3518ccb65e@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> gang til...hvor mange gange helle....skal jeg forklare dig at jeg IKKE
> er interesseret i at købe en avlskat hos nogen af dine
> opdrættervenner?????Kan det ikke trænge ind i din knold at jeg ikke

Jeg kan altså ikke se at Jette skulle have forsøgt at sælge
en kat til dig. Kan du henvise til et msg id (for din citat-
teknik er så elendig at jeg ikke kan finde rundt)?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 21:57

> [...]
skulle
> ligge ovenpå dem om natten,hvad bruger i dem til????Har i ingen

Tak, Charlotte :))))
My work here is done

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-06-04 22:26

> [...]
skulle
> ligge ovenpå dem om natten,hvad bruger i dem til????Har i ingen

Nu er du da vist blevet helt rundtosset. Du svarer vist Helle på noget Jette
har skrevet og kører rundt i cirkler.
Kan du ikke lige med helt tydelig sprog fortælle mig, HVAD det egentlig er
du ønsker at vi skal hjælpe dig med et svar på?

Hilsen Nina

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-06-04 21:56

"J" <8xjenyla@privat.dk(fjern 8x)> skrev i en meddelelse
> Nu sidder jeg og tænker over, hvad Sanni skrev..... jo, jeg synes også at
> falder i en fælde.... husk der er ikke så meget sjov ved at provokere,
hvis
> ingen lader sig provokere. ¨

Som jeg skrev til Sanni er det ikke et spørgsmål om
provokation.

--
Helle Andersen
Tick-Tag Abyssinians