Frank er tit den frækkeste
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-06-04 20:12

Mange spændingsfilm har figuren Frank som den værste
af the bad guys. Men har gruppen her nogensinde lavet en
liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-06-04 21:44

> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

Lad os åbne med "Blue Velvet". Frank spilles af Dennis Hopper. Han må siges
at være ond.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Erik

Dato : 17-06-04 21:59

Kim Jensen wrote:

> Lad os åbne med "Blue Velvet". Frank spilles af Dennis Hopper. Han må
> siges at være ond.

Once Upon a Time in the West. Skurken Frank spilles af Henry Fonda.

/Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-04 23:55

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> writes:

> Lad os åbne med "Blue Velvet". Frank spilles af Dennis Hopper. Han må siges
> at være ond.

Det samme gælder vel Frank-N-Furter?

Ja, nu kan jeg godt nok ikke huske andet af RHPS end alt råberiet,
sprøjteriet og kasteriet, men han var vist ond.

Hov, fandt en...

"Jerry Gray and the Band of Today" fra
1950. http://imdb.com/title/tt0292565/

Der spiller polka-kongen Frankie Yankovic sig selv. Og han er en god
mand.

Frank Drebin i "The Naked Gun" er også en god mand.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Peter Risager

Dato : 17-06-04 21:54

> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

I Pusher er Frank vel nærmest en antihelt.
Helt fin er han ihvertfald ikke.

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : ML-78

Dato : 17-06-04 22:40

Peter Risager skrev:

> I Pusher er Frank vel nærmest en antihelt.
> Helt fin er han ihvertfald ikke.

Den tænkte jeg også på, men den passer ikke rigtig ind i det, der
efterspørges i tråden. Han er jo langt fra den slemmeste og det er vel
også hos ham publikums sympati ligger. Han bliver snarere offeret end
skurken.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 17-06-04 22:14

"Jørgen Grandt" <Unstable@But-osv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

Tæller FRANKenstein med?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-04 22:35

On Thu, 17 Jun 2004 21:12:08 +0200, Jørgen Grandt wrote:

> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

I Donnie Darko er Frank også med.

--
Mvh. Lars

Fra : vadmand

Dato : 17-06-04 23:35

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> I Donnie Darko er Frank også med.

Et par lidt ældre ting: Mesterskytten Frank Butler får Annie til sidst i
!Annie Get your Gun."

I "Yes Minister" er den konkurrerende departementchef Sir Frank klart Sir
Humphrey underlegen, når det gælder intriger.

Per V.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-06-04 00:28

vadmand skrev bl.a.:

> Et par lidt ældre ting: Mesterskytten Frank Butler får Annie til sidst i
> !Annie Get your Gun."

Han er da vel ikke ond? Nej, jeg tænkte mere på typer som den omtalte
Frank i "Vestens hårde halse" og på Frank Miller i "Sheriffen" m.m.fl.

Mvh.: Jørgen

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 18-06-04 03:32

De skrigende halse.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 18-06-04 09:39

Jørgen Grandt skrev i en meddelelse...
> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

Bedstefaren i serien "Alle elsker Raymond"
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 18-06-04 15:37

> [...]
> liste over i *hvilke* film - thrillers, westerns, actions osv. -
> dette nydelige navn tilhører en sand satan af en skurk?

Approspos satan, så må vi ikke glemme Frank fra Hellraiser

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 19-06-04 23:39

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle konkrete film, men jeg synes også
at navnet Lopez ofte bliver brugt til skurkagtige typer.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Peter Risager

Dato : 20-06-04 15:04

> Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogle konkrete film, men jeg synes
> også at navnet Lopez ofte bliver brugt til skurkagtige typer.

Lopez betyder, så vidt jeg husker fra spansktimerne, ræv.
Så det er ikke så mærkeligt.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-04 17:07

Peter Risager wrote:

> Lopez betyder, så vidt jeg husker fra spansktimerne, ræv.
> Så det er ikke så mærkeligt.

Er det spanske ord for "ræv" ikke "zorro" ?

/Robert
--
spam testeting
b1@total.buttface.dk