MS Windows
briani 27239
Bootbar CD
Fra : Peter Jensen

Dato : 17-06-04 18:27

Jeg har en Win98 bootdiskette, en blank CDROM og Nero. Hvordan får jeg
brændt en Win98 bootbar CD? Den skal bruges til en maskine som kun kan
boote på CD, HD eller netværk.

Mvh
Peter

Fra : Gevaldi

Dato : 17-06-04 18:55

Peter Jensen skriblede:
> Jeg har en Win98 bootdiskette, en blank CDROM og Nero. Hvordan får jeg
> brændt en Win98 bootbar CD? Den skal bruges til en maskine som kun kan
> boote på CD, HD eller netværk.

Dette vil give dig en ide om hvordan
du griber det an:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/bootcd/index.htm

--
/Gevaldi

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-06-04 19:45

Peter Jensen <fup@snyd.dk> wrote:

>Jeg har en Win98 bootdiskette, en blank CDROM og Nero. Hvordan får jeg
>brændt en Win98 bootbar CD? Den skal bruges til en maskine som kun kan
>boote på CD, HD eller netværk.

Tja, hvis det er en nyere NERO du har, behøver du slet ikke en Win98 boot diskette.

Nero kommer nemlig med en ganske udmærket DOS der bl.a. understøtter USB drev og NTFS.

Lav en ny CD-ROM (Boot) Compilation, under fanebladet 'Boot' markerer du 'image file' og vælger filen DosBootImage fra dit Nero
directory. Husk også at vælge 'Danish' Boot Locale så disken taler dansk...

Så er det bare at brænde CD'en og du kan boot'e....

<mlr>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 20:24

Michael Rasmussen skrev:

>Lav en ny CD-ROM (Boot) Compilation, under fanebladet 'Boot' markerer du 'image file' og vælger filen DosBootImage fra dit Nero
>directory. Husk også at vælge 'Danish' Boot Locale så disken taler dansk...

Jeg har Nero 5.5. Den er sat op til at benytte guiden. Det
betyder at en mængde muligheder er skjult.

Hvis man som det første klikker på "Stop", dukker de andre
muligheder op. Ude til venstre i et vindue kan man nemlig så
finde et ikon for "Bootbar cd".

--
Bertel

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-06-04 20:42

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Hvis man som det første klikker på "Stop", dukker de andre
> muligheder op. Ude til venstre i et vindue kan man nemlig så

Tjae, min Nero er en 5.5.8.3 og der er en DrDosBoot imagefil. Jeg kan
ikke se at jeg kan vælge Sprog, men jeg prøver den imagefil der er.

Tak for tippet.

Mvh
Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-06-04 20:39

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> directory. Husk også at vælge 'Danish' Boot Locale så disken taler dansk...
>
> Så er det bare at brænde CD'en og du kan boot'e....

Tak for tippet. Min Nero er en 5.5.8.3 og der er en DrDosBoot imagefil -
den vil jeg prøve.

Mvh
Peter

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 17-06-04 22:38

Min nero er 5.5.10.56 jeg har muligheden men ingen image fil, er der noget
jeg har glemt at installere.

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-06-04 09:26

Kan du ikke lave en image fil? Vælg "Image recorder" som brænder.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 18-06-04 13:44

Jo det kan jeg, men her tales om at brænde fra et dos image der følger med
nero, og det er den image jeg ikke har i min

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-06-04 14:14

Hvis du har en alm. boot-diskette (DOS/Win9X), skal du bruge den - det har
jeg gjort - glem Neros inbyggede.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 18-06-04 17:31

Det var såmænd bare neros indbyggede jeg var intereseret i, da der blev
skrevet tidligere i tråden, at den havde indbygget understøttelse for usb og
NTFS

men hvorfor mener du jeg skal glemme den.

findes der andre dos drivere for usb som man kan installere NTFS findes jo