Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Utæt kamera
Fra : Lars Bjoern Schaumbu~

Dato : 04-05-01 20:58

Hej gruppe
Jeg har en gammel Minolta XG-1, hvor "tætningslisten", som holder lyset
ude ved bagstykket er ved at smuldre.
Jeg har fundet en beskrivelse af hvordan man udbedrer det med noget ca.
1,5 mm tykt skum af LDPE (Low Density PolyEthylene) med selvklæbende
bagside.
Er her nogen som har prøvet det og ved hvor man kan købe dette materiale
? Varenavnet i USA er "Foamies".

Mvh Lars

Fra : Langgaard

Dato : 04-05-01 21:29

Hej

Min erfaring, siger at der ikke kommer lys i kameraet selv om pakninger er
næsten væk.

Jeg har brugt mange forskellige kameramærker med dårlige pakninger, det er
altid gået godt.

Alle kameraer er konstrueret så lyset skal om hjørnet nogle gange, før det
rammer filmen.

I byggemarkeder kan du få selvklæbende tætningslister, måske kan de skæres
til !

--
Venlig hilsen

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

"Lars Bjoern Schaumburg-Muller OZ1CJX" <lbsm@nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3AF309D6.625A7CFE@nospam.dk...

Fra : Ketil Johansen

Dato : 05-05-01 01:09

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> [...]
> rammer filmen.
>
> I byggemarkeder kan du få selvklæbende tætningslister, måske kan de skæres

Det kommer litt ann på. Hadde en gammel Canonet QL17 med dårlige pakninger.
Fikk fargestikk på filmen, men bare utendørs i sollys. Så det er nok et
poeng å ersatte pakningene. Prøv med neopren, eller en gammel musmatte.
Limes med kontaktlim.

Ketil

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-05-01 09:26

> I byggemarkeder kan du få selvklæbende tætningslister, måske kan de skæres
> til !

Jeg har selv skiftet tætningsskum på 2 gamle målsøger kameraer ved at bruge
selvklæbende tætningslister fra Silvan. En meget nem løsning synes jeg.
Silvan har tætningsliste på ruller hvor du kan købe løbende meter og med
forskellig tykkelse.

Hilsen
Kenneth

Fra : Lars Bjoern Schaumbu~

Dato : 05-05-01 09:37

Langgaard wrote:

> [...]
> så prøv http://langgaard.subnet.dk/
>
> PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Hej
I dette tilfælde kommer der falsk lys ind, jeg fik lyse lodrette striber
på bilederne der hvor filmen står stille på opsamlingsrullen.

Jeg vil prøve i et byggemarked, tak for svarene !

Mvh Lars

Fra : thl

Dato : 05-05-01 14:48

Lars Bjoern Schaumburg-Muller OZ1CJX <lbsm@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AF3BBC3.8366F5DF@nospam.dk...
> [...]
> på bilederne der hvor filmen står stille på opsamlingsrullen.
>
> Jeg vil prøve i et byggemarked, tak for svarene !

I samtlige 35mm filmpatroner sidder der 2 stykker tætningsmateriale,-
ovenikøbet i den korrekte længde. Limes med LIDT kontaktlim.

mvh
Thorbjørn