MS Windows
briani 27239
Computer vil slet ikke starte op.
Fra : Rikke Nielsen

Dato : 17-06-04 14:23

HJÆÆÆÆÆLP.

Lavede lige en diskoprydning på min anden computer. Den gik ned, midt i
processen. Musen kunne ikke flyttes og HD stod stille. Så jeg slukkede for
den.

Nu vil den så bare lige ikke starte op igen. Damn. Den skriver:
'
"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
System32\DRIVERS\inapnp.sys
Installation ved hjælp af installationsprogrammets CD-rom.
Vælg 'r' i det første skærmbillede for at reparere."

Jeg har ingen CD-rom.
Der kommer ikke noget første skærmbillede. Der kommer godt nok et billede,
men det er der hvor den lige checker al hardwaren.
Vælger jeg 'r' i når computeren foreslår det, starter den bare forfra, og
ender tilbage til sammen valgmulighed (Se tekst ovenfor).
Jeg kan, fra det første skærmbillede, gå ind i SETUP, ved at trykke 'F2'.

Det er en Medion, 2,53 GHz. Købt på bud i ALDI til 13500,-, for knapt 2 år
siden. Forud installeret med Windows XP proffesional.

Løsningsforslag: Kan jeg låne en Windows XP CD-rom af en eller anden, og så
installere det igen. Eller skal det være en Medion CD-rom?

Jeg skal udenlands i 3 måneder fra på mandag, og vi nødigt undvære min
computer. Please hjælp mig. Et hvert forslag er velkommen. Bare den kommer
til at kører igen.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 17-06-04 14:37

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg skal udenlands i 3 måneder fra på mandag, og vi nødigt undvære min
> computer. Please hjælp mig. Et hvert forslag er velkommen. Bare den kommer

Fulgte der ikke en recovery-cd-rom med?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 17-06-04 15:08

> Fulgte der ikke en recovery-cd-rom med?

Næææ, ikke hvad jeg ved af.

Men nu har jeg ringet til Medion kundesupport. Håber at det hjælper, når
CD'erne kommer.

Fra : John

Dato : 17-06-04 16:15

> [...]

> Nu vil den så bare lige ikke starte op igen.
>
> Jeg har ingen CD-rom.
Et hvert forslag er velkommen. Bare den kommer

Stakkels dig!

Men kig nu igen hele CD-bunken igennem, leveret med computeren (læs evt i
manualen). Der burde være en full recovery-cd og en driver-cd.

Held og lykke! Mvh John

---

Fra : xou

Dato : 17-06-04 20:47

hej !
der er måske en anden mulighed.
start din pc.
tryk f8 under start
der kommer en menu hvor du kan vælge mellem en hel del
vælg fejl sikker tilstand
hvis den vil ?!? så skal du
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
følg guiden og gendan til et tidligere tidspunkt.

http://www.kandu.dk/