Afbalancering - sm+AOU-sten i d+AOY-kken
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-04 11:52

Hej gruppe,

Jeg kom lige i frokostpausen til at fundere over et af verdens store
mysterier+ADs-o)
N+AOU-r nu man har f+AOU-et afbalenceret sine hjul efter alle kunstens regler s+AOU- det
er i perfekt balance - hvor meget betyder s+AOU- egentlig sm+AOU-sten i d+AOY-kkene ?
Mine d+AOY-k har 2 temmeligt brede dr+AOY-nriller, og n+AOU-r jeg har v+AOY-ret en tur i
perlegruset, sidder der ofte nogle velvoksne kampesten i disse riller. N+AOU-r
jeg ser det, smider jeg mig straks ned p+AOU- alle 4 med en skruetr+AOY-kker i
h+AOU-nden og vipper dem ud (jaja - min kone siger jeg er paranoid).
Stenene sidder jo s+AOU- langt v+AOY-k fra rotationsaksen som bare muligt, og s+AOU-dan
et stykke grus kan vel godt veje et par gram eller 5 ?
- er der nogen som har erfaringer?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 12:06

> Jeg kom lige i frokostpausen til at fundere over et af verdens store
> mysterier
> Når nu man har fået afbalenceret sine hjul efter alle kunstens regler så
det
> er i perfekt balance - hvor meget betyder så egentlig småsten i dækkene ?

Hehe den menneskelige hjerne er nu et lille vidunder )
Elsker den slags spørgsmål..

/Juel

Fra : Rasmus

Dato : 17-06-04 18:28

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> er i perfekt balance - hvor meget betyder så egentlig småsten i dækkene ?
> Mine dæk har 2 temmeligt brede drænriller, og når jeg har været en tur i
> perlegruset, sidder der ofte nogle velvoksne kampesten i disse riller. Når
> jeg ser det, smider jeg mig straks ned på alle 4 med en skruetrækker i
> hånden og vipper dem ud (jaja - min kone siger jeg er paranoid).
> Stenene sidder jo så langt væk fra rotationsaksen som bare muligt, og
sådan
> et stykke grus kan vel godt veje et par gram eller 5 ?

Næste gang kan du jo prøve at veje alle de sten du piller ud af dækket...,
hvis det bare er et par gram hist og pist har det nok ikke den store
betydning

> - er der nogen som har erfaringer?

nope...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-06-04 18:29

Man må gi' hende ret

/Mogens
'91 Opel Omega 3000 24V

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-04 21:15

> Man må gi' hende ret

Århh ja, vi er vel alle en lille smule originaler når alt kommer til
alt....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Møller

Dato : 17-06-04 20:17

> [...]
> perlegruset, sidder der ofte nogle velvoksne kampesten i disse riller. Når
> jeg ser det, smider jeg mig straks ned på alle 4

Ud over din kone er hvem er så de tre andre der må lægge ryg til dine
udskejelser op perlegruset:: børn, naboer eller dertil anskaffet personale
fra udlandet
Hvis det plager din nattesøvn: skift perlegruset ud med fliser: to fordele:
Ingen sten i dæk
Din kone kan ikke høre når du kommer hjem

Nå ja småsten i dæk: mon de ikke er stokastisk fordelt, og derved
udballancerer hinanden.
De store i langsgående ruller farer vel bare ud og laver stenslag i din egen
forrude
--
Møller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-04 21:18

> [...]
fordele:
> Ingen sten i dæk
> Din kone kan ikke høre når du kommer hjem

Jeg har skam ikke perlegrus på parcellen - man er derimod ved at grave en ny
kloakledning ned i vores fredelige villavej, og det inkludererer adskillige
vognlæs sand og grus. Da jeg ydermere lige har fået nye dæk på kareten,
anser jeg det naturligvis som værende et veltilrettelagt komplot fra
kommunen, hvor de er ude på at ødelægge mit nye gummi...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Møller

Dato : 18-06-04 08:43

> [...]
> anser jeg det naturligvis som værende et veltilrettelagt komplot fra
> kommunen, hvor de er ude på at ødelægge mit nye gummi...

Godt det kun er på bilen: dæk.

Jeg føler med dig.
Især nu hvor god bakke- og stabilgrus er blevet udskiftet med noget der
ligner affald fra et kalkbrud: Knust flintesten i bedste fald en underlig
kalkmasse,
Det kunne give mig mistanke om, at leverancerne her på sjælland kommer fra
Faxe kalkbrud, hvor de i en årrække har opbygget store bjerge af
affaldsmateriale.
Kun en hypotese, som Jan bør kunne be-/afkræfte.
De skærver vil jeg også pille ud, de kender kun en vej i cykel- og bildæk:
indad indtil man har en sivepunktering.
Teknikken er velkendt fra flintalderen, og nu overtaget af kommunerne, uden
sammenligning i øvrigt.
--
Møller

Fra : [TO]GrandOldMan

Dato : 17-06-04 21:21

--
GrandOldMan
CL in #TheOutlaws @ Quakenet
"Møller" <x.x@x.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> udballancerer hinanden.
> De store i langsgående ruller farer vel bare ud og laver stenslag i din

Jeg piller dem da også ud... hvis man kan høre dem mod asfalden når jeg
kører... men det er fordi lyde generer mig og jeg tænker på om man måske har
en skarp sten der sidder og ødelægger dækket..

Andy
2630

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-06-04 08:09

> Jeg kom lige i frokostpausen til at fundere over et af verdens store
> mysterier

Pas på med det.
Der er alt for mange af den slags mysterier.
Tag feks. kvindehjernen.......

og så gik den sommer

> Når nu man har fået afbalenceret sine hjul efter alle kunstens regler så
det
> er i perfekt balance - hvor meget betyder så egentlig småsten i dækkene ?

Det kommer jo an på hastigheden.
Men der er også andre faktorer der spiller ind.
Større hastighed = færre sten.
Så som du ser er problemer ikke så stort.
Hvis der er tale om skarpe sten ville jeg nok pille dem ud alligevel.

> Mine dæk har 2 temmeligt brede drænriller, og når jeg har været en tur i
> perlegruset, sidder der ofte nogle velvoksne kampesten i disse riller.

Vores perlegrus har ikke skarpe kanter (har slebet alle stenene selv

Tror I på den?

Nej, vel?

>Når
> jeg ser det, smider jeg mig straks ned på alle 4 med en skruetrækker i
> hånden og vipper dem ud (jaja - min kone siger jeg er paranoid).

Ærgerligt nok har den slags ofte ret

> Stenene sidder jo så langt væk fra rotationsaksen som bare muligt, og
sådan
> et stykke grus kan vel godt veje et par gram eller 5 ?
> - er der nogen som har erfaringer?

Som sagt ovenfor, det betyder mindre og mindre jo hurtigere du kører

og nej, jeg opfordrer absolut ikke til ulovlige hastigheder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC