Leisure 22 mastefod
Fra : Frede

Dato : 17-06-04 11:25

Hej NG

Er der nogen der har en ide om hvor man kan få fat i en ny/brugt mastefod
til en leisure 22.

Masten er den originale fra "SS. Spars Ltd", men firmaet har skiftet ejer
siden 73´, og selvom de lød meget hjælpsomme, kunne de desværre ikke hjælpe.

Der er et billede i dk.binaer af skaden på mastefoden, hvis nogen skulle
have nogle gode ideer.... Og nej...det var ikke mig... skaden fulgte med da
båden blev købt...

MVH

Frede

---

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-04 13:03

Uheldigvis faldt Frede over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> Masten er den originale fra "SS. Spars Ltd", men firmaet har skiftet
> ejer siden 73´, og selvom de lød meget hjælpsomme, kunne de desværre

Med mindre, du kan være heldig at finde een akkurat magen til, så er
det nok noget, der skal fedtes lidt med

Du skulle ikke undre mig, om der ligger nogle og flyder rundt omkring
fra kasserede/ødelagte både, men lige at finde ejermanden er nok ikke
let.

Jeg ville bore popnitterne ud og så kører rundt til mastefabrikanterne
og se, om de har noget, du kan bruge. Den behøver ikke at være lige
til din båd, det kan sagtens lade sig gøre at passe en anden til, hvis
man er fiks på fingrene. Men der skal sikkert også ændres lidt ved
mastesporet, så det passer til den nye fod.

Problemet er jo, at det er en lille og ret gammel båd, og fordi der
ikke bliver produceret så mange små både mere, så er det også
vanskeligt at finde sådan nogele specielle ting. Men jeg tror ikke det
er håbløst.

Alternativt ville jeg lave en i rustfrit stål. Kender du een, som kan
svejse? Det behøver jo ikke ligefrem at ligne en formstøbt altertavle
for at være solidt eller stærkt nok..

Claus