/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
100% cpu forbrug
Fra : Ricko.


Dato : 17-06-04 07:53

Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det bruger 100%
på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur ligger på
70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .

--
Ricko@livsnyter.com

Livet er ikke for svage sjæle.



 
 
hcma (17-06-2004)
Kommentar
Fra : hcma


Dato : 17-06-04 10:11


"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
news:carf02$f8g$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det bruger
100%
> på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur ligger på
> 70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .
>
> --
> Ricko@livsnyter.com
>
> Livet er ikke for svage sjæle.
>
>
Hvis det hele tiden bruger 100% af cpu, er det ikke en god ide. Prøv at
afinstallere det og se så hvad forbruget er.
Temp.: 70* synes meget højt. Har du prøvet at rense pc,en for støv og
andet skidt, som nok sidder omkring blæseren o.s.v.
m v h
hc



Ricko. (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 17-06-04 10:28


"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
news:40d16008$0$3102$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> news:carf02$f8g$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det bruger
> 100%
> > på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur ligger

> > 70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .
> >
> > --
> > Ricko@livsnyter.com
> >
> > Livet er ikke for svage sjæle.
> >
> >
> Hvis det hele tiden bruger 100% af cpu, er det ikke en god ide. Prøv at
> afinstallere det og se så hvad forbruget er.
> Temp.: 70* synes meget højt. Har du prøvet at rense pc,en for støv og
> andet skidt, som nok sidder omkring blæseren o.s.v.
> m v h
> hc
>
> Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog til at
undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet mod os .
link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/



Sp@cey (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Sp@cey


Dato : 17-06-04 14:45


"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
news:carnvd$i7p$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d16008$0$3102$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > "Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> > news:carf02$f8g$1@news.net.uni-c.dk...
> > > Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det bruger
> > 100%
> > > på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur ligger
> på
> > > 70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .
> > >
> > > --
> > > Ricko@livsnyter.com
> > >
> > > Livet er ikke for svage sjæle.
> > >
> > >
> > Hvis det hele tiden bruger 100% af cpu, er det ikke en god ide. Prøv at
> > afinstallere det og se så hvad forbruget er.
> > Temp.: 70* synes meget højt. Har du prøvet at rense pc,en for støv og
> > andet skidt, som nok sidder omkring blæseren o.s.v.
> > m v h
> > hc
> >
> > Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog til
at
> undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet mod os
..
> link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/
>

Så kan jeg da godt forstå at den bruger al cpu kraften. Det har du vel selv
accepteret da du meldte dig til projektet?

Sp@cey



Ricko. (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 17-06-04 18:09



> >
>
> Så kan jeg da godt forstå at den bruger al cpu kraften. Det har du vel
selv
> accepteret da du meldte dig til projektet?
>
> Sp@cey
>
> nej det vidste jeg ikke , men hvis du kan se det på deres hjemmeside er du
da meget velkommen til at vise det her i gruppen , vi er nu 12 her i Vejle
og Fredericia som ikke vil have det mere , så det var det ,
link , til deres hjemmeside ,
"Sp@cey" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse
news:40d1a055$0$176$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> news:carnvd$i7p$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > "hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40d16008$0$3102$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > >
> > > "Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> > > news:carf02$f8g$1@news.net.uni-c.dk...
> > > > Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det
bruger
> > > 100%
> > > > på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur
ligger
> > på
> > > > 70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .
> > > >
> > > > --
> > > > Ricko@livsnyter.com
> > > >
> > > > Livet er ikke for svage sjæle.
> > > >
> > > >
> > > Hvis det hele tiden bruger 100% af cpu, er det ikke en god ide. Prøv
at
> > > afinstallere det og se så hvad forbruget er.
> > > Temp.: 70* synes meget højt. Har du prøvet at rense pc,en for støv
og
> > > andet skidt, som nok sidder omkring blæseren o.s.v.
> > > m v h
> > > hc
> > >
> > > Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog
til
> at
> > undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet mod
os
> .
> > link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/ så prøv om du kan se det
nogen steder ( og måske selv prøve programmet for at se hvad du får ud af
det , så kan du jo altid vende tilbage med et sagligt svar ) ikke?



Klaus D. Mikkelsen (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-04 21:53

"Ricko." skriver:
>
> nej det vidste jeg ikke , men hvis du kan se det på deres hjemmeside er du
> da meget velkommen til at vise det her i gruppen , vi er nu 12 her i Vejle
> og Fredericia som ikke vil have det mere , så det var det ,

Hvorfor ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-06-04 15:34

"Ricko." skriver:
>
> Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog til at
> undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet mod os .
> link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/

Kunne du ikke få den til at bruge lidt mindre cpu kraft ???

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ricko. (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 17-06-04 18:02


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:40D1ABD5.6578DBFE@du.kan.finde.den...
> "Ricko." skriver:
> >
> > Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog til
at
> > undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet mod
os .
> > link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/
>
> Kunne du ikke få den til at bruge lidt mindre cpu kraft ???
nej det kan jeg ikke



Jesper G. Poulsen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-06-04 07:50

Ricko. skrev:

> > Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog
> > til at
> undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet
> mod os . link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/

Hey... Den _skal_ bruge CPU-kraft. Den kører idle og tager ikke
resourcer fra opgaver der har normal prioritet.

Dit temperaturproblem har ikke noget med programmet at gøre (hvis det
vitterligt _er_ tale om et temperaturproblem). Du må huske på at
temperaturføleren ikke er kalibreret, så du kan rent faktisk ikke bruge
målingen til en hujende fis.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

///JJ (18-06-2004)
Kommentar
Fra : ///JJ


Dato : 18-06-04 13:07

Jesper G. Poulsen wrote:
> Ricko. skrev:
>
>>> Tak for svaret , det er røget ud igen , det var ellers et fint prog
>>> til at
>> undersøge om der (måske) bliver sendt radio signaler ude fra rummet
>> mod os . link http://www.setiathome.ssl.berkeley.edu/
>
> Hey... Den _skal_ bruge CPU-kraft. Den kører idle og tager ikke
> resourcer fra opgaver der har normal prioritet.

Helt korrekt!

> Dit temperaturproblem har ikke noget med programmet at gøre

Øh jo - jo mere CPU'en arbejder jo varmere bliver den. Derfor kan
temperaturen i pc'en godt stige ved vedvarende 100% belastning end ved 1%.

--


Mvh
///JJ



Jesper G. Poulsen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-06-04 13:58

///JJ skrev:

> > Dit temperaturproblem har ikke noget med programmet at gøre
> Øh jo - jo mere CPU'en arbejder jo varmere bliver den. Derfor kan
> temperaturen i pc'en godt stige ved vedvarende 100% belastning end
> ved 1%.

Ja, det er korrekt, men målingen (tal-værdien) i sig selv er ingenting
værd. Måske lidt vagt formuleret fra min side...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

H. C. Nissen (17-06-2004)
Kommentar
Fra : H. C. Nissen


Dato : 17-06-04 10:32

On Thu, 17 Jun 2004 08:53:08 +0200, "Ricko." <ricko@livsnyter.com>
wrote:

>Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det bruger 100%
>på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at temperatur ligger på
>70* er det en god eller dårlig ide at køre med det .

Har samme CPU og standardkøler. Temperatur 58 grader.


/ HCN

Ricko. (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 17-06-04 10:42


>
> Har samme CPU og standardkøler. Temperatur 58 grader.
>
>
> / HCN

Her var min temp, 55-60* før så det passer helt fint med din



Henrik Stidsen (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-06-04 12:05

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> wrote in
news:carf02$f8g$1@news.net.uni-c.dk

> Hej , jeg har et lille program som der køre som pauseskærm, det
> bruger 100% på cpu hele tiden ,(atlon xp 1800+) og jeg kan se at
> temperatur ligger på 70* er det en god eller dårlig ide at køre
> med det .

70º er vist under alle omstændigheder alt for høj en temperatur.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Jesper G. Poulsen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-06-04 07:50

Henrik Stidsen skrev:

> 70º er vist under alle omstændigheder alt for høj en temperatur.

Ja, men der er ingen garanti for at den er korrekt.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Ricko. (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 18-06-04 07:53


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0djnvicimn1h001@dtext.news.tele.dk...
> Henrik Stidsen skrev:
>
> > 70º er vist under alle omstændigheder alt for høj en temperatur.
>
> Ja, men der er ingen garanti for at den er korrekt.
>
det er da bare underligt at når jeg slog det til kunne jeg se den steg fra
58 til 72 grader på 2 min så varmere bliver den da ,



Jesper G. Poulsen (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-06-04 14:01

Ricko. skrev:

> > Ja, men der er ingen garanti for at den er korrekt.
> det er da bare underligt at når jeg slog det til kunne jeg se den
> steg fra 58 til 72 grader på 2 min så varmere bliver den da ,

Ja, men det er ikke sikkert at den virkelige temperatur er hverken 58°C
eller 72°C (formoder det er Celcius-grader), da føleren ikke er
kalibreret.

Du får i virkeligheden blot et tal der er proprotionalt med
temperaturen inde ved CPU'en. Om tallet er 72 eller 1000 er irrelevant,
da du ikke ved om føleren måler korrekt.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste