MS Windows
briani 27239
nedsætte hastighed!
Fra : Jakobsen

Dato : 16-06-04 23:53

Jeg vil gerne have min computer er 5 sek. længere om at starte op (inden
den når at åbne windows XP).
Dette skyldes at jeg gerne vil kunne tænde mit adsl-modem samtidig med
computeren - gør jeg det nu, prøver min winXP at logge på automatisk, før
modemet er klar, og så kommer jeg ikke online. Så løsningen er enkel - jeg
må gøre computeren 5 sek. langsommere i boot-sekvensen. Nogen idéer til
hvordan det kan løses?

MP

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-06-04 00:00

Findes der ikke nogle virusser, der gør computeren langsommere i starten?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-04 06:58

Jens Jensen skrev:

> Findes der ikke nogle virusser, der gør computeren langsommere i
> starten?

Så du opfordrer Jacobsen til at installere virus?
- Eller har du brug for at læse hans indlæg igen?

Jesper G. Poulsen

Fra : ///JJ

Dato : 17-06-04 00:40

Jakobsen" <"mpej[slet_dette] wrote:
> [...]
> før modemet er klar, og så kommer jeg ikke online. Så løsningen er
> enkel - jeg må gøre computeren 5 sek. langsommere i boot-sekvensen.

Masser! :)

* Fx. enable fuld ram-optælling/boot diagnose i BIOS
* Aktiver en boot-menu med default timeout på 5 s.
* Disable auto-login (måske?)

///JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-04 04:45

Jakobsen skriver:

> Så løsningen er enkel - jeg
> må gøre computeren 5 sek. langsommere i boot-sekvensen. Nogen idéer til
> hvordan det kan løses?

Ind i BIOS, Lad den teste RAM grundigt. Evt ændre POST fra "Quick" til
"Slow" (eller, hvad den hedder i din BIOS).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe