Go' morgen Danmark, Mac
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-06-04 23:24

Til dem som ikke fik set Go' morgen Danmarks indslag om Mac.

http://konsol.tv2.dk/deusexmachina_smilgen.php?i=34882&s=13170&e=437890&skin=gomorgen

Kræver at du har Real Player installeret.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-06-04 01:49

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Til dem som ikke fik set Go' morgen Danmarks indslag om Mac.
>
> http://konsol.tv2.dk/deusexmachina_smilgen.php?i=34882&s=13170&e=437890&skin=gomorgen
>
> Kræver at du har Real Player installeret.

Tja... bedre reklame kan man nok ikke ikke bede om, og det endda i et
ret langt indslag.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-06-04 05:02

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Tja... bedre reklame kan man nok ikke ikke bede om, og det endda i et
> ret langt indslag.

Ja, det er rart at se en regulær reklame, og ikke en masse "skjult" ved
at snart alle andre reklamer indeholder en Mac i deres indslag

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-06-04 17:36

Lone Schmidt wrote:

> =gomorgen

> Ja, det er rart at se en regulær reklame, og ikke en masse "skjult" ved
> at snart alle andre reklamer indeholder en Mac i deres indslag

Bare synd at de glemte at nævne at en mac ikke får en virus. Eller at
demonstrere at en anden person skulle bruge computere, og så skifte til
denne bruger - med cube effekt :)

Derudover var der et par fejl, fx:
i starten da de snakker om designet "Apple har altid været kendt for
fantastisk design" - yeah right, apple har også lavet grimme beige boxe.

Eller den med at apple skulle være den første med den grafiske
brugergrænseflade, det er de ikke.

JonB

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-06-04 08:55

In dk.edb.mac, noone@example.com wrote:

> Bare synd at de glemte at nævne at en mac ikke får en virus. Eller at
> demonstrere at en anden person skulle bruge computere, og så skifte til
> denne bruger - med cube effekt :)

Ja. Den blev fremstillet lidt for meget som computeren til alle de dumme
men kreative brugere. Ikke et ord om OS X eller noget.

> Derudover var der et par fejl, fx:
> i starten da de snakker om designet "Apple har altid været kendt for
> fantastisk design" - yeah right, apple har også lavet grimme beige boxe.

Men selv de grimme beige bokse havde kurver og former som ingen af de
andre på markedet havde. Beige, ja, men stadig en del pænere at have
stående end de andre kabinetter på din tid.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Internet exceeded Luser level,
please wait until a luser logs off before attempting to log back on.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-06-04 12:51

Jonas Voss wrote:

> [...]
> andre på markedet havde. Beige, ja, men stadig en del pænere at have
> stående end de andre kabinetter på din tid.

beige er beige, og beige er grimt.

JonB

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-06-04 09:33

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> beige er beige, og beige er grimt.

Det synes jeg ikke du har ret i. En 6100 er da en flot maskine -
anderledes og lækker i designet. Apples beige skærme har da også altid
været i en designklasse for sig.

Apple har altid været helt fremme i skoene med designet og da min træner
fornyligt købte en splinterny HP bærbar fra Netto til 8000,- så havde
jeg min Pismo med ud til ham og hånden på hjertet, selvom min Pismo er
ved at være en ældre Mac, så er den 100 gange lækre end hans 100% nye
HP........... hvilket han i øvrigt også kommenterede.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : No1

Dato : 19-06-04 09:45

> beige er beige, og beige er grimt.

svjv. skiftede Apple fra beige til en mere hvid farve på Mac's med den
klassiske form (Mac Plus, SE osv.) omkring slutningen af firserne eller
starten af halvfemserne.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-06-04 10:28

No1 wrote:

> svjv. skiftede Apple fra beige til en mere hvid farve på Mac's med den
> klassiske form (Mac Plus, SE osv.) omkring slutningen af firserne eller
> starten af halvfemserne.

Sjovt nok så syntes jeg altid at det er rygere der har beige maskiner
stående, hvad kan årsagen være ???

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-06-04 12:53

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Sjovt nok så syntes jeg altid at det er rygere der har beige maskiner
> stående, hvad kan årsagen være ???

Helt rigtigt. Mich. har en beige TiBook.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-06-04 23:58

> Helt rigtigt. Mich. har en beige TiBook.

Vrøvl, Henrik, og det kan du konstatere ved selvsyn på tirsdag (hint: du
skal til møde i Macklubben, i rygerafdelingen).

Men jeg har en beige ColorSync skærm.

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-04 17:56

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Vrøvl, Henrik, og det kan du konstatere ved selvsyn på tirsdag (hint: du
> skal til møde i Macklubben, i rygerafdelingen).

Jeg er meget ked af det, men som jeg sagde, da vi planlagde mødet, så
skal jeg til børnefødselsdag på Fanø. Så jeg kan desværre ikke komme med
til mødet. Men du må da indrømme, at din TiBook er noget gulnet. Hvis du
ikke tror mig, så prøv at feje lidt af cigarasken væk og se efter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-06-04 20:48

> Jeg er meget ked af det, men som jeg sagde, da vi planlagde mødet, så
> skal jeg til børnefødselsdag på Fanø. Så jeg kan desværre ikke komme med
> til mødet.

Nu igen? De har sgu da utroligt mange børn på Fanø? (og jeg har en
ringe hukommelse)

>Men du må da indrømme, at din TiBook er noget gulnet. Hvis du
> ikke tror mig, så prøv at feje lidt af cigarasken væk og se efter.

Vel er den da ej. For den var igennem en hovedrengøring for en uges tid
siden (det skulle have været en overraskelse for dig på mødet :))

Det er utroligt meget 'fingerfedt' der kan sidde på sådan et kabinet.
Især på pladen omkring trackpad'en, hvor hænderne hviler.

--
v.h.
Mich.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 20-06-04 21:06

> Det er utroligt meget 'fingerfedt' der kan sidde på sådan et kabinet.
> Især på pladen omkring trackpad'en, hvor hænderne hviler.

Ja og leverposteg, bussemænd, cola og andre sjove ting. Min er desuden
blevet ridset lidt der hvor jeg skraber et par baner om lørdagen....

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-06-04 17:12

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Ja og leverposteg, bussemænd, cola og andre sjove ting. Min er desuden
> blevet ridset lidt der hvor jeg skraber et par baner om lørdagen....

LOL, det er første gang, jeg hører, at Macbrugere bruger deres PB som
grundlag for at sniffe et par baner leverpostej

--
v.h.
Mich.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-04 21:11

> Nu igen? De har sgu da utroligt mange børn på Fanø? (og jeg har en
> ringe hukommelse)

Det er den samme fødselsdag, jeg talte om dengang. De bor sådan set i
Esbjerg, men de har sommerhus på Fanø.

> Vel er den da ej. For den var igennem en hovedrengøring for en uges tid
> siden (det skulle have været en overraskelse for dig på mødet :))

Så er jeg da ked af, at jeg ikke kan komme at se det, når du sådan har
gjort dig umage. Jeg kan huske, at vi engang rensede et Apple udvidet
tastatur, vi havde købt brugt. Det blev vældig pænt, men mine fine sorte
cowboybukser fik desværre bleget en lang stribe ned ad låret af
Klorin'en.

> Det er utroligt meget 'fingerfedt' der kan sidde på sådan et kabinet.
> Især på pladen omkring trackpad'en, hvor hænderne hviler.

Hvorfor tror du, jeg bruger eksterne tastatur hjemme? Ellers var der jo
cykelolie over det hele. Så det er også et tastatur med sorte taster,
jeg har valgt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-06-04 13:22

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Sjovt nok så syntes jeg altid at det er rygere der har beige maskiner
> stående, hvad kan årsagen være ???

En lidt stram økonomi!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-06-04 21:21

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> Eller den med at apple skulle være den første med den grafiske
> brugergrænseflade, det er de ikke.

Til computere for hr og fru Jensen, jo.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 18-06-04 08:23

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Til computere for hr og fru Jensen, jo.

Alle havde da en Xerox Star.

--
Christian

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 22-06-04 10:26

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> writes:

> Til computere for hr og fru Jensen, jo.

.... måske de rige Hr og Fru Jensen?

1983 Lisa :$9.995 (og det er vel den vi snakker om?)
1984 Mac 128K: $2,500

Kilde http://www.lowendmac.com

Og dengang stod dollaren vel at mærke i 9-10kr

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-04 12:03

jesper@FJERNveloce.dk wrote:

> ... måske de rige Hr og Fru Jensen?
>
> 1983 Lisa :$9.995 (og det er vel den vi snakker om?)
> 1984 Mac 128K: $2,500
>
> Kilde http://www.lowendmac.com
>
> Og dengang stod dollaren vel at mærke i 9-10kr

du kan ikke bare regne i den slags priser. For pengene er blevet mindre
værd siden hen. Umiddelbart vil jeg gætte på at det svarer til 100000 i dag.

JonB