MS Windows
briani 27239
FTP på win XP pro
Fra : Nyheder

Dato : 16-06-04 21:30

Hej NG

Jeg leger lidt med at lave en ftp på en win XPpro.

Jeg har også fået hul igennem men alle kan alt eller alle kan kun læse, og
jeg vil gerne selv kunne lave adgange med bestemte rettigheder til f.eks
forskellige mapper.

Jeg har kikket rundt under IIS men kan ikke lige se hvor man gør det.

Er der nogen der let kan forklare det eller henvise til
bøger/hæfter/hjemmesider der forklare det.

Hilsen

Sten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-04 21:46

Nyheder skriver:

> [...]
> forskellige mapper.
>
> Jeg har kikket rundt under IIS men kan ikke lige se hvor man gør det.

Hvad med at lukke for IIS og bruge Bulletproof FTP ?

> Er der nogen der let kan forklare det eller henvise til
> bøger/hæfter/hjemmesider der forklare det.

Okay, her er også forklaring til andet, men:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/NE2FTP/NE2FTP.htm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 21:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvad med at lukke for IIS og bruge Bulletproof FTP ?

Enig. Der findes bedre løsninger end IIS, også til Windows...

Jesper G. Poulsen

Fra : Nyheder

Dato : 16-06-04 23:10

Hej Klaus og Jesper

Tak for jeres svar.

Er BulletProofFTP let at konfigurer, skal iis så slå fra? Jeg har også en
web kørende på samme XP instalation.

Forslag til programmer der pt er lette at konfigurere er velkommen. Jeg har
kun valgt xp IIS da det var den jeg lige havde ved hånden.

Hilsen

Sten

Fra : Snuden

Dato : 16-06-04 23:47

On Thu, 17 Jun 2004 00:10:22 +0200, "Nyheder"
<Brug.ikke@denne.mail.dk> wrote:

>Hej Klaus og Jesper
>
>Tak for jeres svar.
>
>Er BulletProofFTP let at konfigurer, skal iis så slå fra? Jeg har også en
>web kørende på samme XP instalation.

Du kan godt køre web-server via IIS og FTP-server via BulletProof
samtidig. Du kan stoppe FTP-serveren i IIS separat fra de andre
services. Det er ikke noget krav - FTP via IIS og FTP via BulletProof
kan også køre samtidig, men der er i mine øjne ikke megen grund til at
have to FTP-servere kørende på samme æske.

>Forslag til programmer der pt er lette at konfigurere er velkommen. Jeg har
>kun valgt xp IIS da det var den jeg lige havde ved hånden.

web-servere er ikke det jeg gør mest i - men en hurtig google på
"windows web-server" giver da en del forslag.

PS: overvej din citat-teknik :)
--
Snuden

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-04 04:43

Nyheder skriver:

> Er BulletProofFTP let at konfigurer,

Stort og rungende JA

> skal iis så slå fra?

Ikke nødvendigvis - FTP serveren deri skal.

> Forslag til programmer der pt er lette at konfigurere er velkommen. Jeg har
> kun valgt xp IIS da det var den jeg lige havde ved hånden.

Endnu et produkt "proppet ned i halsen"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nyheder

Dato : 17-06-04 21:56

> Stort og rungende JA

Ja det må jeg sige. ca ½ timer efter at jeg havde instaleret programmet
havde jeg en ftp kørende.

Tak for hintet.

Sten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-04 21:59

Nyheder skriver:

> Ja det må jeg sige. ca ½ timer efter at jeg havde instaleret programmet
> havde jeg en ftp kørende.
>
> Tak for hintet.

Velbekom. Bruger selv programmet når jeg har brug for en FTP (det er
ikke så tit)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ///JJ

Dato : 17-06-04 00:41

Nyheder wrote:
> [...]
> rettigheder til f.eks forskellige mapper.
>
> Jeg har kikket rundt under IIS men kan ikke lige se hvor man gør det.

Du styrer det på NTFS-rettigheder...

///JJ