Undervognsproblemer med Peugeot 206
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 16-06-04 20:17

Hej

Jeg har gennem længere tid haft et problem med undervognen på min Peugeot
206 XS. Problemet er at ved hurtige venstresving begynder bilen lige
pludselig at overstyre (dreje for meget) helt vildt når man når et vist
punkt med rattet. Det kommer pludselig og uden advarsel.

Den har for et stykke tid siden fået et lille "gok" af en usynlig pæl på en
parkeringsplads - netop i venstre side. I den forbindelse blev fælgen bøjet
så meget at den ikke kunne rettes ud. Nu lurer jeg på om et eller andet
kunne være blevet bukket så det ikke er helt som det skal med hjulene
drejet til venstre. Jeg har fået den sporet ifm. skift af bærearme, men der
var ikke noget at bemærke der.

Jeg er medlem af FDM, og har set lidt på deres Specialtest hvor de kan se
på specifikke problemer, men er lidt i tvivl om de har kompetence til at
finde "min" fejl.

Nogle med erfaringer med FDM og deres specialtest? Evt. andre
løsningsforslag modtages selvfølgelig også gerne

mvh
Jesper