MS Windows
briani 27239
Internetadgang forsvinder...
Fra : DeBoss

Dato : 16-06-04 20:16

Hejsa..

Jeg har fået et problem.. Enten siden adaware er kørt, eller efter en
update..

Når min puter står længe uden mennskelig aktivitet, kan den finde på at
lukke fpr nettet.. Intranettet virker fint, og f.eks Xnews og ICQ kører
fint videre.. Men Explorer og Email kan ikke hentes..

Den står længe og prøver og melder så pas.. kan ikke få forbindelse til
internettet..
Jeg kan ikke se noget ændret i sikkerheds indstillingerne, så jeg har igen
logisk forklaring på fejlen..

En kammerat har fået nøjagtig det samme problem omtrent samtidigt... Så det
er ikke en HW fejl..

Håber virkelig på hjælp, da jeg er træt af genstarte så tit..

Mvh Dennis

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-06-04 10:47

On Wed, 16 Jun 2004 21:15:36 +0200, DeBoss wrote:

>Når min puter står længe uden mennskelig aktivitet, kan den finde på at
>lukke fpr nettet.. Intranettet virker fint, og f.eks Xnews og ICQ kører
>fint videre.. Men Explorer og Email kan ikke hentes..

Bruger du ZoneAlarm? Den kan sættes til at lukke internetforbindelsen ned
efter et stykke tid uden aktivitiet.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Dennis

Dato : 17-06-04 12:42

DET gør jeg ja ))
Og min kammi også...

Den har forresten også lavet en større opdatering.. Måske den har ændret
noget standard
Jeg kigger lige når jeg kommer hjem..

Mange tak..
Mvh Dennis

Fra : Sander

Dato : 17-06-04 20:04

Kunne være denne opdatering der driller, prøv at afinstallere den og se om
det hjælper.

Fejlrettelse bremser Windows XP

Hvis pc'en med Windows XP pludselig er blevet frygtelig langsom, kan det
skyldes en fejlrettelse fra Microsoft.
Af Henrik Bendix Pedersen

For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra Microsoft. En svaghed
i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP betyder, at en ondsindet bruger kan få
rettigheder, der gør det muligt at afvikle kode på systemet. Fejlen betegnes
som vigtig, men en angriber skal dog have fysisk adgang til at logge sig på
en klient eller en terminal for at udnytte sikkerhedshullet.

ANNONCE:
Nu har det vist sig, at fejlrettelsen kan få en pc med Windows XP til at
blive meget langsom. Efter installation af rettelsen har en del brugere
oplevet, at systemets ydelse er faldet drastisk.

Hvis man har indstillet pc'en til at hente fejlrettelser automatisk, har man
sandsynligvis installeret rettelsen, hvis man har været på nettet inden for
den seneste uge. Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er
løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via
Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.

Når Windows XP senere spørger, om fejlrettelsen skal installeres igen, skal
man sørge for at svare nej. Dermed gør man selvfølgelig pc'en sårbar for
angreb, men hvis man er den eneste bruger med adgang til pc'en, er det ikke
det store problem.

Fra : Dennis

Dato : 18-06-04 07:57

Hej igen
Jeg har nu kigget på min Zonealarm.. Jeg kan altså ikke finde noget sted
man sætter en timeout på internettet.. Og desunden ville det ikke betyde at
ICQ ville ryge af nettet, eller lukker den kun delvist?

Jeg prøvede at lukke Zonealarm, men det gav ikke mulighed for at komme på
nettet igen.. Burde det ikke det, hvis det var Zone der lukkede i første
omgang, eller lukker den på OS niveau?

Håber på flere info.
Mvh Dennis

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-06-04 23:05

Sander skrev:

> For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra
> Microsoft. En svaghed i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP
> betyder, at en ondsindet bruger kan få rettigheder, der gør
> det muligt at afvikle kode på systemet.

Den opdatering du refererer til er over et år gammel.
Omkring d. 29/05-03 udsendte MS en ny udgave af 811493, som ikke
sløvede maskinen.

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns938A854C43E65.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dennis

Dato : 18-06-04 07:58

> Den opdatering du refererer til er over et år gammel.
> Omkring d. 29/05-03 udsendte MS en ny udgave af 811493, som ikke
> sløvede maskinen.

Fint.. så ignorerer jeg blot denne..
Min putter er heller ikke blevet langsom.. Alt andet virker perfekt som
altid..
Det er kun internettet der ryger (Ikke engang Intranettet)

Mvh Dennis