DNS problem
Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-06-04 19:46

Jeg har problemer fra server1 med at sende mail til domænet nctc.net -
NDR siger at recipient server ikke findes i DNS.

Jeg prøvede at digge lidt fra min PC, nameserver for domænet svarer fint
og jeg kunne telnette til den sekundære MX nctc.net.mail2.psmtp.com.

Så prøvede jeg at sende fra server2 på et andet net og den mail gik
igennem.

Nå, tilbage til min PC men nu kan jeg ikke længere telnette til sekundær
MX, host not found?

Op på server2, slette cachede zoner og DNS-cache, nu kan jeg heller ikke
resolve primær eller sekundær MX herfra?

DNS server for både nctc.net og deres mailudbyder ser stadig ud til at
svare fint, hvilket forvirrer mig lidt.

Jeg er desværre ikke den store DNS-haj, så jeg ville blive glad hvis
nogen kunne hjælpe med at gennemskue dette problem.

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-06-04 06:26

Ole Thomsen wrote:
> Jeg har problemer fra server1 med at sende mail til domænet nctc.net -
> NDR siger at recipient server ikke findes i DNS.

Det kører igen nu.

Jeg checkede lige DNS, deres mailservere har en TTL på kun 292 og 235sek
måske et tegn på at de er ved at lave IP-omstruktureringer? Eller dårlig
konfiguration?

Ole Thomsen