vægt og godbidder
Fra : jytte jensen

Dato : 16-06-04 17:42

Er der nogle der ved om - eller kender til - godbidder med et lige så
højt indhold af vitaminer og mineraler som kvalitetstørfoder har ?
Min kat er absolut ret slank og ikke et madøre. Hun spiser lidt tørfoder
ad gangen i løbet af døgnet. Det står fremme så hun tager selv.
Nu vil jeg jo gerne give hende lidt godbidder ind i mellem, men jeg er
bange for at fylde hendes mave med godbidder, så hun så ikke spiser af
skålen og måske derfor risikerer at komme i mangel med vigtige
næringsstoffer.

Jeg vil meget nødig vænne hende til at spise vådfoder, som hun elsker,
så det får hun ikke ret meget af.

Og så lige et sidst sp. Er der nogle som ved hvor længe pelsen er om at
vokse ud når den har været barberet væk, pga. sterilisering ?

venlig hilsen
Jytte Jensen

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : bb

Dato : 16-06-04 20:06

> [...]
>bange for at fylde hendes mave med godbidder, så hun så ikke spiser af
>skålen og måske derfor risikerer at komme i mangel med vigtige

har du prøvet whiskas kitbits ? de fleste katte kan lide dem og de er
nemme at "dosere"

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-06-04 23:25

On 2004-06-16 18:41:59 +0200, jytte jensen <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> said:

> Er der nogle der ved om - eller kender til - godbidder med et lige så
> højt indhold af vitaminer og mineraler som kvalitetstørfoder har ?

Prøv med et andet mærke tørfoder

Her fungerer Royal Canin Exigent som godbidder p.t. Det er specielt
fremstillet til kræsne katte - jeg antager at det betyder at det smager
ekstra godt. Og nyhedens interesse spiller også ind, at det er noget
andet end det de får normalt.
Når de ikke gider det mere, må jeg jo finde på noget andet. Leonardos
tørfoder til sarte maver var f.eks. også herligt som guf
--
Knus fra Ann R

Fra : Mette B

Dato : 17-06-04 14:56

Hej Jytte

Her hjemme bruger vi mange forskellige godbidder deriblandt andet foder
som en anden fra NGén skrev, rejer, tun, gærtabletter, kitbits osv.
Vådfoder/dåsemad bruges også kun som lækkerbidsken, og de får måske kun
en skefuld eller to. Derved sikres at de stadig spiser af den oprindelig
mad

Angående udvoksningen af hårene, så tror jeg det er meget forskellig
efter hvilken pels katten har. Men vores Lille Mis havde håret helt ude
efter cirka 3-4 måneder. Liva har været barberet på ryggen (da hun havde
lagt sig i et låg med maling hos hendes tidligere ejere), og der ser det
ud til at gå stærkere. Måske det vil hjælpe at give hende ekstra
B-vitamin der er godt for pelsen?

Med venlig hilsen
Mette B

Fra : Mathilde

Dato : 19-06-04 19:20

Hejsa
Vores katte tror at det er godbidder så snart det ikke liggfer i skålen, så
tit kan man bruge deres normale mad som godbidder også.
Men ellers kan man jo tit få prøvepakker rundt omkring. Der er lidt anden
smag end katten er vant til...
Vores den ene har været barberet på ryggen i forbindlese med operation og
det synes jeg tog en evighed inden det kom ud igen, men den anden blev
barberet på maven for en måneds tid siden og han ser fin ud allerede.
Jeg tror det er forseklligt fra kat til kat..

Hilsen
Mathilde