Fakse kalk -> mindre stykker?
Fra : Tom Manczak

Dato : 04-05-01 19:24

Nu er jeg ved at stifte bekendtskab med fakse kalk, og til min store
overraskelse har jeg fundet ud af at det er svært at hugge et stort
stykke til mindre stykker Jeg har kun brugt en hammer og en mejsel
uden succes, men kunne tænke mig at høre hvordan det kan gøres
ordentligt. At kaste stenen ned fra et højt sted har strejfet mig, men
virker som en dårlig ide. Vinkelsliber?

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Denmark, Copenhagen
ICQ: 110297734

Fra : ole larsen

Dato : 04-05-01 20:12

Tom Manczak skrev i meddelelsen ...
> [...]
>uden succes, men kunne tænke mig at høre hvordan det kan gøres
>ordentligt. At kaste stenen ned fra et højt sted har strejfet mig, men

Vi kender jo begrebet "vissen arm" fra når vi spiller skomager-pot, men det
udelukker du vel ?

Murbor?

Ole

Fra : Per Strandhauge

Dato : 04-05-01 22:35

> [...]
>uden succes, men kunne tænke mig at høre hvordan det kan gøres
>ordentligt. At kaste stenen ned fra et højt sted har strejfet mig, men

Hej!
Mon du kunne bære dig af på samme måde som når man flækker en granitblok
eller sten. Først bore et hul med et murbor og derefter slå en jernkile ned
i hullet. Jeg er sikker på at det så flækker. HUSK at bruge
beskyttelsesbriller.
Hilsen Per Strandhauge.

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 01:34

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet.dk> skrev:

> [...]
> uden succes, men kunne tænke mig at høre hvordan det kan gøres
> ordentligt. At kaste stenen ned fra et højt sted har strejfet mig, men

En 9 punds muggert, forkromet styrthjelm med visir og en tyk
orangefarvet kedeldragt, og så ellers ud at afreagere og forarge
naboerne ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Tom Manczak

Dato : 14-05-01 18:08

Mange tak for hjælpen. 3 murbor fattigere, en bøjet mejsel, og et par
liter sved, samt 2 timers opbygning i akvariet er jeg nu meget
tilfreds. Jeg gjorde det nede på gaden, og folk gloede på mig som om
jeg var en galning. efter en uge hvor akvariet var podet med
gammelt vand og et gammelt filter, er nitrit mængden på vej ned. Kan
det virkelig gå så hurtigt?