Golden retreiver og hvalpetænder
Fra : Kenneth Huus

Dato : 16-06-04 15:15

Jeg fik mit livs største forskrækkelse idag, da jeg kiggede min kones Golden
i overmunden og så at fortænderne manglede, og at pladsen hvor tanden sad
var en smule blodrødt. Den bliver 15 uger på lørdag og så tænkte jeg på, om
de virkelig taber deres tænder så tidligt, eller om den måske har bedt i
sten, hvorved den har tabt tænderne ??

Jeg er virkelig fortvivlet og alt er som det skal være, eller om vi skal
søge dyrlæge !!??

Svar udbedes med kyshånd

\!/
(@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
Med venlig hilsen
BasHuus
---------------------Oooo--------
ooO ( )
) ) /
\ ( (_ /
\ _)

*************************
Elektronik- og datamekaniker
Indehaver af verdens mindste rørforstærker

Fra : Winther

Dato : 16-06-04 17:05

"Kenneth Huus" <bashuus"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik mit livs største forskrækkelse idag, da jeg kiggede min kones
Golden
> i overmunden og så at fortænderne manglede, og at pladsen hvor tanden sad

Er det de små tænder, passer tiden ganske godt.. Er det en hjørnetand så er
det tidligt, men der er vel individuelle forskelle.
Dyrlæge, - han dur vist ikke til at lave proteser....
Tag det ganske roligt, der kommer snart en ny tand

Fra : Louise

Dato : 16-06-04 19:21

Rolig nu; det er helt normalt Jeg har selv to tævehvalpe i den
alder og de er også igang med tandskiftet.

Fortænderne er de første hunden skifter og det er helt normalt i den
alder. Du skal ikke gøre noget, bare sætte dig ned og nyde at den får
skiftet de s... skarpe hjørnetænder, så du kan lege uden at blive
stribet og hullet.

www.malinoise.dk

Fra : Kenneth Huus

Dato : 16-06-04 20:45

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alder. Du skal ikke gøre noget, bare sætte dig ned og nyde at den får
> skiftet de s... skarpe hjørnetænder, så du kan lege uden at blive

ÅÅårh tak for de rolige ord.

Godt nok er jeg ikke helt golden uvidende, men det kom lidt alla et shock,
specielt når det er ens første hund, og aldrig har set det før.

mvh

\!/
(@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
Med venlig hilsen
BasHuus
---------------------Oooo--------
ooO ( )
) ) /
\ ( (_ /
\ _)

*************************

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-06-04 06:25

> ÅÅårh tak for de rolige ord.
>
> Godt nok er jeg ikke helt golden uvidende, men det kom lidt alla et shock,
> specielt når det er ens første hund, og aldrig har set det før.
>
> mvh

Hej Kenneth

Hvis man finder en hvalp, så bruges de spidse hjørnetænder til at
aldersbedømme hvalpen da hundene oftest skifter dem når de er ret præcist 5
mdr. (der er naturligvis enkelte undtagelser). De resterende af tænderne
taber de før og efter 5 mdr., så der er intet at bekymre sig om her!

Held og lykke med den lille hvalp

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk