/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
FrontPage
#NavnPoint
molokyle 3730
bentjuul 3355
BjarneD 2776
dk 1515
emesen 1490
strarup 1480
catbody 1241
brokke44 1160
er_du_klog 1052
10  PARKENSS 1050
Frontpage Extensions
Fra : J. Jensen


Dato : 16-06-04 14:49

Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke kan
behandle
Frontpage Extensions.
For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
Online "
bruge Extensions .
Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

J.J.



 
 
Gevaldi (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 16-06-04 16:10


J. Jensen skriblede:
> Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
> Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke
> kan behandle
> Frontpage Extensions.
> For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

Det har man aldrig kunnet på TDC, i hvert
fald ikke på home serverne.





--
/Gevaldi


J. Jensen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : J. Jensen


Dato : 16-06-04 20:18


"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d06348$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> J. Jensen skriblede:
> > Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
> > Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke
> > kan behandle
> > Frontpage Extensions.
> > For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
> > Online "
> > bruge Extensions .
> > Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????
>
> Det har man aldrig kunnet på TDC, i hvert
> fald ikke på home serverne.
>
>
>
Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside alligevel,
men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og extensions
udvidelser.
Er der nogen der kan skitsere det.

J.J.



Gevaldi (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 16-06-04 20:32


J. Jensen skriblede:


> Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside
> alligevel, men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og
> extensions udvidelser.
> Er der nogen der kan skitsere det.



Extensions betyder udvidelser/tilføjelser
og det kræver at der bliver kørt noget
scripts/php og deslignende på serveren
og dette har aldrig været muligt på Home
serverne hos TDC.



--
/Gevaldi


Arne H. Wilstrup (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-06-04 21:55

Man kan få det på webhotellerne hos TDC - som sagt til en pebret pris.

--
ahw

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d0a20e$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Extensions betyder udvidelser/tilføjelser
> og det kræver at der bliver kørt noget
> scripts/php og deslignende på serveren
> og dette har aldrig været muligt på Home
> serverne hos TDC.


En kvinde (17-06-2004)
Kommentar
Fra : En kvinde


Dato : 17-06-04 00:00

Svar : Man kan jo godt bruge Frontpage til at lave sin hjemmeside alligevel,
men hvor omtrent går grænsen for "normal hjemmeside" og extensions
udvidelser.
Er der nogen der kan skitsere det.
*******

Hvor går grænsen ?... Tja, den går ved Hoover knapperne, altså dem hvor
baggrunden eller skriften skifter farve - Frontpages besøgstæller duer
heller ikke - gæstebogen og formularene generelt funker heller ikke uden
Frontpages extensions.

Men alt dette kan omgås meget simpelt ved, at man henter tingende andre
steder på nettet og integrerer dem på sin side.





Arne H. Wilstrup (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-06-04 16:56


"J. Jensen" <ingen@dresse.pt.dk> skrev i en meddelelse
news:40d04fd9$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
> Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke
kan
> behandle
> Frontpage Extensions.
> For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????

Du kan godt benytte den på TDC, hvis du kommer til lommerne - det er
dyrt. Du kan også nøjes med at lade TDC være linieudbyderen (fx
adsl-forbindelse) og lægge din hjemmeside et helt andet sted fx
www.jirty.dk - World Online vil jeg bestemt ikke anbefale (Tiscali
A/S) - de har synderlig rod i deres regnskaber og har i flere år bøvlet
med både kundeklager og opsætningsklager -de kan stadig ikke finde ud af
det med FP-ext., og de er ikke i stand til at imødekomme kundeønskerne
på en fornuftig måde.

Jeg har ikke set om de har ændret på den politik, men hvis du
sammenligner hvad det fx koster at benytte FPextensions, ASP-adgang,
PHP-adgang og databaseadgang, så vil du finde at Tiscali tager en rigtig
blodig sum for disse ting (FP-extensions var gratis sidste gang jeg så
det) - fx tog de sidst godt 6000 kr. årlig for ASP -adgang , hos jirty
kan du få både FP-extensions, ASP, PHP og databaseadgang for omkring 800
kr. årlig - en forskel, der kan mærkes.
Og firmaet er effektivt.
--
ahw


Knud Gert Ellentoft (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 16-06-04 17:03

J. Jensen skrev:

>Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?

På den hjemmesideplads, som følger med et internetabonnement, er
der normalt aldrig understøttelse for specielle ting som FP
Extensions, php, asp, ssi, databaser osv.

Kun hos Image/Worldonline/Tiscali er der understøttelse for FP
Extensions, men det kører vidst ikke særlig godt.
--
Knud

Arne H. Wilstrup (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 16-06-04 17:06

Se her, Knud: www.jirty.dk - understøttelse for FP-ext., ASP og PHP
fx -pris årlig 800 kr. inkl. moms.

--
ahw


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:ikr0d05vssqjv3p4gubhqiem7037ltnlnt@dtext.news.tele.dk...
> J. Jensen skrev:
>
> >Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?
>
> På den hjemmesideplads, som følger med et internetabonnement, er
> der normalt aldrig understøttelse for specielle ting som FP
> Extensions, php, asp, ssi, databaser osv.
>
> Kun hos Image/Worldonline/Tiscali er der understøttelse for FP
> Extensions, men det kører vidst ikke særlig godt.
> --
> Knud


amesh \(Mette\) (16-06-2004)
Kommentar
Fra : amesh \(Mette\)


Dato : 16-06-04 19:08

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
news:40d06fe1$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Se her, Knud: www.jirty.dk - understøttelse for FP-ext., ASP og PHP
> fx -pris årlig 800 kr. inkl. moms.

Hvis det har nogen interesse for gruppen har jeg lige købt domæne og
hotelplads hos GigaWeb i Odense http://www.gigaweb.dk/?llref=HF, med 250 mb
hotel space, og op til 5 underdomæner.

Jeg betalte godt 500 incl. moms for oprettelse og hotel det første år,
derefter er prisen ca. 300 kr. om året (incl. moms) for den årlige
fornyelse. Der er FP-extensions, ASP, PHP, CGI, database m.m. inkluderet i
abonnementet samt op til 100 popmail adresser med webmail-adgang. Det ser
ud til at fungere perfekt.

Jeg har kun linieudbyder med 1 email-adresse hos Telia.

mvh
Mette


>
>
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
> meddelelse news:ikr0d05vssqjv3p4gubhqiem7037ltnlnt@dtext.news.tele.dk...
> > J. Jensen skrev:
> >
> > >Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?
> >
> > På den hjemmesideplads, som følger med et internetabonnement, er
> > der normalt aldrig understøttelse for specielle ting som FP
> > Extensions, php, asp, ssi, databaser osv.
> >
> > Kun hos Image/Worldonline/Tiscali er der understøttelse for FP
> > Extensions, men det kører vidst ikke særlig godt.
> > --
> > Knud
>



Arne H. Wilstrup (17-06-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 17-06-04 08:20

Giga Web skriver ikke noget om hvilken FP-version til extensions, de
benytter, om man har fuld administratoradgang etc. Man kan få gratis
oprettelse hos www.tripod.jubii.dk (benyt fx www.jubii.dk -adgangen.
Giga Web har kun e-mail-support, hvilket kan være vældig udmærket, men det
er lidt langsommeligt en gang imellem.

--
ahw

"amesh (Mette)" <nobody@popx.dk> skrev i en meddelelse
news:2jbgj0Fvg6qvU1@uni-berlin.de...
> "Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> news:40d06fe1$0$163$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Se her, Knud: www.jirty.dk - understøttelse for FP-ext., ASP og PHP
> > fx -pris årlig 800 kr. inkl. moms.
>
> Hvis det har nogen interesse for gruppen har jeg lige købt domæne og
> hotelplads hos GigaWeb i Odense http://www.gigaweb.dk/?llref=HF, med 250
mb
> hotel space, og op til 5 underdomæner.
>
> Jeg betalte godt 500 incl. moms for oprettelse og hotel det første år,
> derefter er prisen ca. 300 kr. om året (incl. moms) for den årlige
> fornyelse. Der er FP-extensions, ASP, PHP, CGI, database m.m. inkluderet
i
> abonnementet samt op til 100 popmail adresser med webmail-adgang. Det ser
> ud til at fungere perfekt.
>
> Jeg har kun linieudbyder med 1 email-adresse hos Telia.
>
> mvh
> Mette
>
>
> >
> >
> > "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
> > meddelelse news:ikr0d05vssqjv3p4gubhqiem7037ltnlnt@dtext.news.tele.dk...
> > > J. Jensen skrev:
> > >
> > > >Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?
> > >
> > > På den hjemmesideplads, som følger med et internetabonnement, er
> > > der normalt aldrig understøttelse for specielle ting som FP
> > > Extensions, php, asp, ssi, databaser osv.
> > >
> > > Kun hos Image/Worldonline/Tiscali er der understøttelse for FP
> > > Extensions, men det kører vidst ikke særlig godt.
> > > --
> > > Knud
> >
>
>



Ulrik Friis (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Ulrik Friis


Dato : 30-06-04 22:51

"J. Jensen" <ingen@dresse.pt.dk> skrev i en meddelelse
news:40d04fd9$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har for nylig lavet den første hjemmeside i 7 år.
> Da jeg ville uploade den , så jeg til min forskrækkelse at TDC ikke kan
> behandle
> Frontpage Extensions.
> For 7 år siden kunne jeg da på "Skandinavia Image" senere navn " World
> Online "
> bruge Extensions .
> Er denne Frontpage udvidelse ved at gå helt af mode.?????
>
> J.J.

FrontPage Server Extensions giver dit web div. dynamiske elementer ved nogle
få klik i stedet for "håndkodning". Disse server udvidelser skal installeres
på serveren og gør bl.a. at man kan redigere sit web online via HTTP. Man
kan lave gæstebog, besøgstæller, forms samt andre tilsvarende interaktive
detaljer. Hvis serveren også understøtter Active Server Pages kan man
forbinde til en Access database på webbet med alle de mulighede det giver -
også ved at klikke sig frem og uden at skulle skrive lange SQL sætninger.

FrontPage server extensions kan installeres på MS Internet Information
servere, men kan også installeres på Apache servere.

Ulrik



Arne H. Wilstrup (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 01-07-04 08:32


"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:40e335d0$0$212$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > FrontPage server extensions kan installeres på MS Internet Information
> servere, men kan også installeres på Apache servere.

Det gælder til og med FP2002 - den nye version FP 2003 har nogle udvidelser,
der ikke lader sig installere på apacheservere, sådan som jeg har forstået
det. Det betyder ikke at man ikke kan benytte FP2003, men det betyder at man
ikke kan få den fulde funktionalitet med de tidligere versioner af
extensions.

--
ahw



Jens Peter Karlsen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 01-07-04 16:16

Du tænker på SharePoint som ikke er en del af FP2003 (kan hentes hos
microsoft). FP2003 kan arbejde sammen med SharePoint og har specielle
features som kun virker med SharePoint. FP2002 er ikke kompatibel med
den nye version af SharePoint.
http://www.microsoft.com/sharepoint/
Kræver Windows Server 2003.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 1 Jul 2004 09:32:04 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk>
wrote:

>
>"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:40e335d0$0$212$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> > FrontPage server extensions kan installeres på MS Internet Information
>> servere, men kan også installeres på Apache servere.
>
>Det gælder til og med FP2002 - den nye version FP 2003 har nogle udvidelser,
>der ikke lader sig installere på apacheservere, sådan som jeg har forstået
>det. Det betyder ikke at man ikke kan benytte FP2003, men det betyder at man
>ikke kan få den fulde funktionalitet med de tidligere versioner af
>extensions.


Arne H. Wilstrup (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 01-07-04 16:43

øeh - man kan da godt anvende FP 2003 sammen med FP ext. 2002?

Jeg er godt klar over at man kun kan få den fulde funktionalitet med Share
Point til FP2003 - men hvis en server har FP ext. installeret vil man
sagtens kunne anvende FP2003, selvom man altså ikke får den fulde
funktionalitet til programmet.

--
ahw


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:28a8e016ies7mu77d93i1gmdce5urdq7ic@4ax.com...
> Du tænker på SharePoint som ikke er en del af FP2003 (kan hentes hos
> microsoft). FP2003 kan arbejde sammen med SharePoint og har specielle
> features som kun virker med SharePoint. FP2002 er ikke kompatibel med
> den nye version af SharePoint.
> http://www.microsoft.com/sharepoint/
> Kræver Windows Server 2003.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>



Jens Peter Karlsen (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 02-07-04 01:52

Ja den vil virke med FP2002 Extensions. Der findes ikke FP2003
Extensions.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 1 Jul 2004 17:42:44 +0200, "Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk>
wrote:

>øeh - man kan da godt anvende FP 2003 sammen med FP ext. 2002?
>
>Jeg er godt klar over at man kun kan få den fulde funktionalitet med Share
>Point til FP2003 - men hvis en server har FP ext. installeret vil man
>sagtens kunne anvende FP2003, selvom man altså ikke får den fulde
>funktionalitet til programmet.


Arne H. Wilstrup (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 02-07-04 08:37

Præcis, hvad jeg skrev - jeg tror at vi for en gangs skyld taler forbi
hinanden.

Der er tale om enten SharePoint Team Services v1.0 fra Microsoft eller
Microsoft Windows SharePoint Service - de kom med FP2002, hvor også de
sædvanlige extensions kunne fungere - med FP2003 kan man kun få den
fulde funktionalitet med programmet ved SharePoint til programmet. De
installeres - som altid - på serveren, men der plejer at være en
sammenhæng mellem programmet til klienterne (FP-serien) og versionen af
"extensions" - sharepoint er strengt taget også nogle extensions
(=udvidelser), men kaldes nu noget andet, fordi der er andre muligheder
med udvidelserne end tidligere.
--
ahw

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:k9c9e0d4fekabkbndjn6te7ct0ie4cbkve@4ax.com...
> Ja den vil virke med FP2002 Extensions. Der findes ikke FP2003
> Extensions.



Jens Peter Karlsen (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 02-07-04 17:14

Kun den første kom med FP2002. Det andet er den nye version. Der
findes også SharePoint Portal Server som kun er relevant hvis man skal
hoste sharepoint websites.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 2 Jul 2004 09:37:23 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<karl@utroligsmart.dk> wrote:

>Præcis, hvad jeg skrev - jeg tror at vi for en gangs skyld taler forbi
>hinanden.
>
>Der er tale om enten SharePoint Team Services v1.0 fra Microsoft eller
>Microsoft Windows SharePoint Service - de kom med FP2002, hvor også de


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste