Anders Hyrde - Silkeborg
Fra : Steven

Dato : 16-06-04 10:41

Jeg er kommet på lidt af en opgave.

En meget god ven af mig, er netop kommet i besiddelse af en slægtsbog.

Et af de navne, der volder problemer er en Anders Hyrde død i 1758 i
Silkeborg. Det er ikke anført om han også er født i Silkeborg.

Er der nogen i dette forum, som kender til denne Anders Hyrde, eller måske
har ham i deres database?

m.v.h.

Steven

Fra : Knud Aagaard

Dato : 16-06-04 15:12

On Wed, 16 Jun 2004 11:40:58 +0200, "Steven" <ccc98484@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg er kommet på lidt af en opgave.

>En meget god ven af mig, er netop kommet i besiddelse af en slægtsbog.
Er det en bog lavet i 1932 af N P Nielsen pastor emer?

>Et af de navne, der volder problemer er en Anders Hyrde død i 1758 i
>Silkeborg. Det er ikke anført om han også er født i Silkeborg.
Dette starter den bog jeg har liggende:
Min Moders Stamfader af Mandslinien var Anders Hyrde (eller Anders Jensen) i Balle
Sogn ved Silkeborg. Han døde 1758.
>Er der nogen i dette forum, som kender til denne Anders Hyrde, eller måske
>har ham i deres database?
Ikke meget mere men ved fælles hjælp og en forespørgelse på:
http://home15.inet.tele.dk/VagnLihn/ballesogn.html
finder vi måske noget.

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Steven

Dato : 17-06-04 00:07

"Knud Aagaard" <knud@knudaagaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
i Balle
> Sogn ved Silkeborg. Han døde 1758.
> Ikke meget mere men ved fælles hjælp og en forespørgelse på:

-----------

Indtil videre mange tak for hjælpen.

Jeg går ud fra, at det er nr. 7 på listen i skifteprotekollen du henviser
til i det link du har angivet?!

Jeg vil lige vende tilbage med flere oplysninger om Anders Hyrde for at få
fastslået, at der er tale om den samme person.

Venlig hilsen

Steven

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 22-06-04 07:00

Hej Gruppe

Navnet er nok brugt flere steder,
Brejl Uden sogn Viede
Mads Andersen i Rye, og Inger [Mgl.], enke efter Anders Hyrde i
Vissingkloster, 1772 i Sønder Vissing.

Lennart
Skanderborg

Fra : tovekrog

Dato : 22-06-04 06:25

"
> Hej Steven.
Iflg. Brejl, skifteprotokol Vester Kejlstrup Gods 1755-1815:
Anders Jensen, hyrde i Balle. 16/12-1758, fol. 28 B.
Enke Johanne Sørensdatter, forlovet med Søren Peder Didriksen. Børn:
Søren, 9 år.
Formynder: Søren Nielsen Hvol.
1. ægteskab med Anne Lauridsdatter. Børn: Laurids 26 år, Christen 21
år, Jens 20 år.

Du kan finde Brejl på www.brejl.dk
Jeg håber, du kan bruge dette her.
Venlig hilsen
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Steven

Dato : 22-06-04 13:46

> [...]
> Søren, 9 år.
> Formynder: Søren Nielsen Hvol.
> 1. ægteskab med Anne Lauridsdatter. Børn: Laurids 26 år, Christen 21

Hej Tove

Mange tak - det er lige det jeg leder efter! Herligt at her findes så mange
hjælpsomme mennesker

Også tak til Lennart!

God sommerhilsen

Steven