Finde mobil ejer
Fra : The Grif

Dato : 16-06-04 08:01

Hej har et problem med en som skriver
en del ( ulækre ) sms´er til min kæreste.
Vi vil gerne finde ud af hvem der ejer
nummeret men kan ikke finde det igennem
oplysningen.
Har prøvet at ringe vedkommende op men
der bliver bare lagt på.
Nogen der har nogen idéer

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 16-06-04 08:04

"The Grif" <thegrif_GOLF_RULES_@webspeed.dk> wrote in message
> Hej har et problem med en som skriver
> en del ( ulækre ) sms´er til min kæreste.
> [...]

Hej

Lyder ikke rart. Kan man ikke få spærret opkald både til og fra numre hos
ens mobiludbyder, hvis man beder om det?

Mvh. Jacob.

Fra : The Grif

Dato : 16-06-04 08:24

> Hej
>
> Lyder ikke rart. Kan man ikke få spærret opkald både til og fra numre
> hos ens mobiludbyder, hvis man beder om det?
>
> Mvh. Jacob.

Det ved jeg faktisk ikke, det kunne da prøves.
Men det kunne nu være rart at finde ud af hvem det er.
Det er bare næsten umulig hvis det er et taletids kort nr.

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-06-04 08:39

"Jacob Holm Jorgensen" <holm@REMOVETHISnork.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Lyder ikke rart. Kan man ikke få spærret opkald både til og fra numre hos
> ens mobiludbyder, hvis man beder om det?

Svjv er eneste løsning at melde det til politiet. Teleselskaberne er
desværre rimeligt uflexible hvad sådan noget angår.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Fischer

Dato : 16-06-04 08:20

> Hej har et problem med en som skriver
> en del ( ulækre ) sms´er til min kæreste.
> Vi vil gerne finde ud af hvem der ejer
> nummeret men kan ikke finde det igennem
> oplysningen.

Hvis 118 ikke har nummeret, så er det enten hemmeligt eller ikke
registreret.

> Har prøvet at ringe vedkommende op men
> der bliver bare lagt på.
> Nogen der har nogen idéer

Hvis det er meget groft eller generende, så kan I jo prøve at kontakte
politiet.
Ellers kan hun skifte mobilnummer.

*Fischer

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 16-06-04 12:23

Hun skal selvfølgelig kontakte POLITIET, de er de eneste der kan
hjælpe jer over problemet.

Gå ned på stationen og medtag din mobiltelefon, så sætter de den over i
deres
telefonlogger og indsamler nødvendig information.

/ Qbic

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 13:31

Qbic - [6400] wrote:
> [...]
> i deres
> telefonlogger og indsamler nødvendig information.

Jeg har selv været i en lignende situation, og beskeden var at politiet ikke
kan/vil/må gøre noget, før man selv har prøvet at slippe af med problemet.
Dette indbefatter blandt andet at skifte nummer..

--
Morten O

Fra : Jane

Dato : 16-06-04 16:31

Qbic - [6400] skrev i <news:40d02d89$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Gå ned på stationen og medtag din mobiltelefon, så sætter de den over i
> deres
> telefonlogger og indsamler nødvendig information.

Er du sikker? Jeg forsøgte på et tidspunkt at anmelde en der
lavede telefonchikane på mig både på fastnet og mobil og
politiets svar vare bare at det gad de ikke at spilde tid på
og det ville koste skatteyderne for mange penge at tjekke hos
hvert eneste teleselskab og vedkommende var kunde hos dem og
i så fald at finde navnet (jeg havde nummeret) og bla bla bla
med andre ord: politiet gad ikke gøre en skid!
så jeg endte med istedet at betale for at få nye numre.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Fischer

Dato : 16-06-04 18:26

> med andre ord: politiet gad ikke gøre en skid!
> så jeg endte med istedet at betale for at få nye numre.

Hmmmmm - ikke betryggende.
Har politiet for travlt med at gå til bryllupper, EU-topmøder og med at
fange knægte der kører uden styrthjelm?

Hvis man fik den besked, kunne man jo føle sig presset til selv at støve
svinet op og knalde hovedet ned i maven på ham.
Så skulle strisserne nok komme frem og få mig slæbt i retten for selvtægt.
Så kan de bruge ressourcer på det i stedet.
Lidt sat på spidsen, men jeg synes faktisk at dette lyder noget
utilfredsstillende.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 19:32

> [...]
> med andre ord: politiet gad ikke gøre en skid!
> så jeg endte med istedet at betale for at få nye numre.

Lyder som om ham du har haft fat i ikke har været alt for smart. Nu arbejder
jeg selv hos et dansk teleselskab, og ved os har politiet deres egen
kundeservice (bestående af 1-2 personer), og jeg ved at de har det samme ved
andre danske teleselskaber. Desuden har alle dansk teleselskaber samt
politiet adgang til et system, hvori man kan se hvilket selskab et nummer
hører til (også selvom det er porteret rundt), og derfor er det ikke
besværligt at finde ud af hvilket selskab man skal tage kontakt til.

Desuden har jeg flere gange oplevet, at en kunde har politianmeldt chikane,
hvorefter vi har lavet et gratis nummerskift for kunden - som ellers ville
koste penge, fordi kunden ikke har søgt politiets hjælp til at slippe af med
problemet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jane

Dato : 16-06-04 20:06

Jeppe Vestergaard skrev i

> [...]
> chikane, hvorefter vi har lavet et gratis nummerskift for kunden - som
> ellers ville koste penge, fordi kunden ikke har søgt politiets hjælp

Lyder da som om jeg skulle have skiftet tele selskab
istedetfor bare nummer...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : The Grif

Dato : 16-06-04 12:31

Tak for hjælpen
Det bliver nok politiet der bliver
løsningen........
--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-06-04 13:35

[snip]

> Jeg har selv været i en lignende situation, og beskeden var at
> politiet ikke kan/vil/må gøre noget, før man selv har prøvet at slippe
> af med problemet. Dette indbefatter blandt andet at skifte nummer..

så klager du højere oppe i systemet, for det kan ikke passe!
Enhver anklage om chikane skal tages alvorligt af politiet.
--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Jane

Dato : 16-06-04 16:32

Kim Schulz skrev i <news:20040616143432.0248de6f@lifesuckz.nork.auc.dk>:

> så klager du højere oppe i systemet, for det kan ikke passe!
> Enhver anklage om chikane skal tages alvorligt af politiet.

Da jeg begyndte at udtale mig på den måde til den betjent som
nægtede at hjælpe mig med problemet sagde han bare at den
tone ville han ikke finde sig i og gik...

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-06-04 09:31

Jane wrote:

> Da jeg begyndte at udtale mig på den måde til den betjent som
> nægtede at hjælpe mig med problemet sagde han bare at den
> tone ville han ikke finde sig i og gik...

Hvis du en anden gang oplever den slags, så bed om at få optaget
en rapport på din henvendelse. Politimanden kan ikke nægte at tage
rapport og når først der ligger et stykke papir på din
henvendelse, så kan de ikke bare sylte sagen.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-06-04 17:32

On 16 Jun 2004 15:31:59 GMT
Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote:

> Kim Schulz skrev i

> Da jeg begyndte at udtale mig på den måde til den betjent som
> nægtede at hjælpe mig med problemet sagde han bare at den
> tone ville han ikke finde sig i og gik...

så er det ind og finde de rette lovparagraffer frem som vifte ham dem om
næsen.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-06-04 21:45

"The Grif" <thegrif_GOLF_RULES_@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej har et problem med en som skriver
> en del ( ulækre ) sms´er til min kæreste.
> [...]

Prøv at ringe nummeret op fra en telefon boks....

Venligst

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-06-04 09:33

The Grif wrote:

> Har prøvet at ringe vedkommende op men
> der bliver bare lagt på.
> Nogen der har nogen idéer

Som lappeløsning kan du vel lægge nummeret ind i telefonens
telefonbog og markere det med ignore, det vil jeg da formode man
kan i de fleste telefoner..

--
Hygge..
Thomas