Hastigheder med trailer i .de
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 08:09

Hey NG :)

Hvor "hurtigt" må jeg køre på de tyske veje med en trailer spændt efter
bilen?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 08:37

> Hvor "hurtigt" må jeg køre på de tyske veje med en trailer spændt efter
> bilen?

Motorvej: 80 km/t
Landevej: 80 km/t (udenfor bymæssig bebyggelse)
Landevej: 50 km/t (indenfor bymæssig bebyggelse)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 08:49

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Motorvej: 80 km/t
> Landevej: 80 km/t (udenfor bymæssig bebyggelse)
> Landevej: 50 km/t (indenfor bymæssig bebyggelse)

Helt sikker på at det ikke er i mph?

.... ellers bliver det sqtte en endagstur :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 08:52

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Helt sikker på at det ikke er i mph?
>
> ... ellers bliver det sqtte en endagstur :)

Ret sikker, men hvis vogntoget synes&godkendes af Tüv, kan du måske
allernådigst få lov til at hæve hast. til 100 kmt. på motorvejen., jvf
ForenedeDanskeCampister, oxo kaldet FDM.

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-06-04 12:02

> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Helt sikker på at det ikke er i mph?
>
> ... ellers bliver det sqtte en endagstur :)

Kunne man få løftet sløret for hvor turen går hen - og efter hvad ?
Er der en lille ny *Frørup-samling* på vej til nordjylland .....

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 12:27

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne man få løftet sløret for hvor turen går hen - og efter hvad ?
>
> Er der en lille ny *Frørup-samling* på vej til nordjylland .....

Tyskland

Lige præcis hvor ved jeg faktisk ikke - det er knap 700km fra Aalborg.

Der skal hentes stumper til en gammel Manta, bl.a. motor/gear/kardan + det
løse. Stumperne er ikke til mig selv - jeg er bare chauffør.

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-06-04 08:09

> "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tyskland
>
> Lige præcis hvor ved jeg faktisk ikke - det er knap 700km fra Aalborg.

Det er da bare en smuttur - jeg skal til Köln og hente en MC, det giver
liiiige knap 2000km tur/retur.......
....... med trailer

Godt der er CruiseControl i Scorpio'en
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-06-04 09:39

Bjørn wrote:
> Hey NG :)
>
> Hvor "hurtigt" må jeg køre på de tyske veje med en trailer spændt
> efter bilen?

Det er rigtigt hvad Jan W skriver, men vi plejer altid at ligge omkring de
100 km/t på Autobahn, når vi suser på ferie med CampLet'en bagefter. Det har
das Polizei aldrig sagt noget til, måske fordi vi bare følger med de andre
trafikanter i "krybesporet"

Per
www.perbeer.ninja.dk