hvilken linkmetode er bedst
Fra : //anne

Dato : 15-06-04 23:33

hej derude
hvilken linkmetode er bedst eller er det ligemeget?

<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="http://www.asjohansen.dk/stylesheet/mainstyle.css" />

eller

<link rel='stylesheet' type='text/css'
href='/stylesheet/mainstyle.css' />

//anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-04 01:03

//anne skrev:

>hvilken linkmetode er bedst eller er det ligemeget?

Den sidste er lidt hurtigere. Serveren behøver ikke slå et nyt (=
det gamle) servernavn op. Man sparer derfor også DNS-systemet for
en forespørgsel.

Den første er den eneste der dur hvis stilarket ligger på en
anden server.

--
Bertel

Fra : //anne

Dato : 16-06-04 00:11

> [...]
> en forespørgsel.
>
> Den første er den eneste der dur hvis stilarket ligger på en

tak for svaret

Fra : Christian Epstein

Dato : 16-06-04 01:41

//anne wrote:
> hej derude
> hvilken linkmetode er bedst eller er det ligemeget?

> [...]

<link rel="stylesheet" type"text/css" href="/stylesheet/mainstyle.css">

at bruge " er mest correct code

og som sagt er denne her hurtigere, da den ikke skal oprette en ny
forbindelse til serveren, men det er i principet en detalje

/Christian

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-06-04 09:11

Christian Epstein uttered:
><link rel="stylesheet" type"text/css" href="/stylesheet/mainstyle.css">
>
> at bruge " er mest correct code

Bååt, forkert. I hvert fald i HTML 4.01, og jeg har aldrig kunnet finde
noget i XML-standarden der ændrer dette for XHTML 1.0 og 1.1.

http://www.w3.org/TR/REC-html40/intro/sgmltut.html#h-3.2.2

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 16-06-04 12:33

Kristian Thy skrev i en meddelelse:
> Christian Epstein uttered:

> Bååt, forkert. I hvert fald i HTML 4.01, og jeg har aldrig kunnet finde
> noget i XML-standarden der ændrer dette for XHTML 1.0 og 1.1.

Citat:
"Bååt, forkert."
Citat slut.

I HTML 4.01 er det mest correct code, man _skal_ kun bruge det hvis man har
et filnavn mm. med mellemrum. I XHTML 1.0 og 1.1 _skal_ der være gåseøjne,
ellers overholder det ikke standarderne, og det kan ikke valideres. Det er
en god idé at bruge i HTML 4.01, men ikke noget man skal.

> \\kristian

Du er godt klar over at dit navn, når du skriver det på den måde, bliver et
link til "file://\\kristian, ikke?

Malthe Sunesen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-06-04 12:38

Malthe Sunesen wrote:

> Du er godt klar over at dit navn, når du skriver det på den måde, bliver et
> link til "file://\\kristian, ikke?

Det var jeg ikke klar over - det bliver det i hvert fald ikke her.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-06-04 12:53

Malthe Sunesen uttered:
> [...]
> ellers overholder det ikke standarderne, og det kan ikke valideres. Det er
> en god idé at bruge i HTML 4.01, men ikke noget man skal.

Som der står i HTML4.01-standarden er begge dele lige korrekt. Hvis du
har fundet et sted i XML/XHTML-spec'en hvor der står noget andet er jeg
meget interesseret i et link - jeg har nemlig kigget forgæves efter det
længe.

> Du er godt klar over at dit navn, når du skriver det på den måde, bliver et
> link til "file://\\kristian, ikke?

Ja, men kun i fjollede newsreaders. Ordentlige newsreaders piller ikke ved
indlægget.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 16-06-04 20:46

> [...]
> har fundet et sted i XML/XHTML-spec'en hvor der står noget andet er jeg
> meget interesseret i et link - jeg har nemlig kigget forgæves efter det

Et dissideret link kan jeg ikke komme med, har erfaret det i denne gruppe og
"søstergrupperne" (d.e.i.w og d.e.i.w.r). Har fået mange hug derinde

> Ja, men kun i fjollede newsreaders. Ordentlige newsreaders piller ikke ved
> indlægget.

Nåja.. Kunne jeg have sagt mig selv. Der er os der ikke gider (læs: har ikke
tålmodig og vilje nok) at skifte fra OE. Ved godt det er en dårlig
undskyldning, men den duer til mine behov.

Malthe Sunesen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-06-04 20:52

Malthe Sunesen wrote:

> Der er os der ikke gider (læs: har ikke
> tålmodig og vilje nok) at skifte fra OE. Ved godt det er en dårlig
> undskyldning, men den duer til mine behov.

Jeg havde det også sådan - jeg er nu skiftet til Mozilla Thunderbird,
som på mange måder minder om OE..

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-04 16:35

Malthe Sunesen wrote:

> Nåja.. Kunne jeg have sagt mig selv. Der er os der ikke gider (læs:
> har ikke tålmodig og vilje nok) at skifte fra OE. Ved godt det er en
> dårlig undskyldning, men den duer til mine behov.

Jeg ved ikke om det er min eller din OE, der laver fejl. Men min OE 6 på Win
2000 opfatter ikke signaturen som et link.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Anders Lund

Dato : 17-06-04 18:53

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg ved ikke om det er min eller din OE, der laver fejl. Men min OE 6 på Win
> 2000 opfatter ikke signaturen som et link.

Din OE er også nyere...

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 18-06-04 19:29

Erik Ginnerskov skrev i en meddelelse:

> Jeg ved ikke om det er min eller din OE, der laver fejl. Men min OE 6 på
Win
> 2000 opfatter ikke signaturen som et link.

Det er min OE 6 på WinXP Pro der leger tror jeg. Måske har det noget med det
lille private netværk at gøre?

Malthe Sunesen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-04 12:40

Malthe Sunesen skrev:

> I HTML 4.01 er det mest correct code, man _skal_ kun bruge det
> hvis man har et filnavn mm. med mellemrum.

Jeg tror du misforstår Christian Epstein - pointen er at der er
frit valg mellem ' og " - så længe de bruges parvis.

Du har ret i at anførselstegn i visse tilfælde kan undlades i html-
dokumenter - det er dog ikke kun ved mellemrum at det er påkrævet.

> Du er godt klar over at dit navn, når du skriver det på den
> måde, bliver et link til "file://\\kristian, ikke?

Ikke i mit program.
--
Jens Gyldenkærne Clausen