MS Windows
briani 27239
pros med Ghost
Fra : god tnok mig Jan

Dato : 15-06-04 22:54

Dav i gruppen

Efter at have install Ghost og forsøgte at lave en ghost fil gik pc ned, den
ville ikke boote. Den var låst i en virtuel partion, lavede en ny install af
win xp så køre det igen. Har opgivet ghost, hvad gør jeg så for at få noget
derligner?
Har tænkt på om det kan lade sig gøre at tage en kopi af styresystemet(hele
c:) med eks. Maxblast mener at have set at det skulle være muligt??
Hvis det kan lade sig gøre skulle denne kopi ligge på en flytbar disk, har
40 GB på denne flytbar, hvad siger OS til at der er to OS på samme maskine?
Flytbar kører på en extra kontroller, så der bliver vel ikke probs med at
boote??

Hi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 16-06-04 15:37

On Tue, 15 Jun 2004 23:53:47 +0200, "god tnok mig Jan"
<dur@ikketil.noget> wrote:

> [...]
>win xp så køre det igen. Har opgivet ghost, hvad gør jeg så for at få noget

Opgiv ikke håbet

Nu skriver du ikke noget om din HW, XP- og Ghost-version, så jeg kan
selvfølgelig ikke udelukke, at der er tale om en (Ghostmæssigt)
uheldig kombination. Da du nævner en virtuel partition, går jeg ud
fra, at der er tale om Ghost 2003 - eller ?

Hos mig kører Ghost 2003 uden problemer under Win XP (Home Ed.),
bortset fra Ghosting til eksterne, USB-tilsluttede harddiske.
Her er der problemer med USB-driverne til DOS, og kun USB 1.1 fungerer
rimeligt - bortset fra, at det i praksis er uanvendeligt pga den lave
hastighed.

Hvis en PC går ned midt i en Ghost-session, der er startet fra Ghost,s
virtuelle partition, vil PC,en ved genstart atter boote fra den
virtuelle partition, men man får så tilbudt at returnere til Windows i
stedet for at udføre Ghost-jobbet.

> [...]
>Flytbar kører på en extra kontroller, så der bliver vel ikke probs med at

Her bli'r jeg dig svar skyldig - måske ved andre noget om dette ?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : det er godt Jan

Dato : 16-06-04 17:17

> Opgiv ikke håbet

nej det er jo altid nemt at sige ikk:)

> [...]
> uheldig kombination. Da du nævner en virtuel partition, går jeg ud
> fra, at der er tale om Ghost 2003 - eller ?

Ghost 2003, XP-Pro, Mobo intelD875PBZ-cpu P4 2.8(1024kb) ram Kingston pc3200
2 stk

> [...]
> Her er der problemer med USB-driverne til DOS, og kun USB 1.1 fungerer
> rimeligt - bortset fra, at det i praksis er uanvendeligt pga den lave

Du er da heldig ikk ;) det er jeg ikke

> [...]
> virtuelle partition, vil PC,en ved genstart atter boote fra den
> virtuelle partition, men man får så tilbudt at returnere til Windows i

Ja det så jeg, noget der hedder grehboot tror jeg nok, det virkede ikke.

styresystemet(hele

> Her bli'r jeg dig svar skyldig - måske ved andre noget om dette ?

Ok man kan jo ikke vide alt, desværre :)
Tak for hjælpen