MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000: start RPC fra prompt?
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-06-04 22:38

Jeg ville lige lukke for nogle porte på min Windows 2000, så jeg lukkede
for services Remote Procedure Call (RPC) samt Remote Procedure Call (RPC)
locator.

men ... nu kan jeg ikke starte dem igen - faktisk kan jeg slet ikke noget
under administration af services. Hvis jeg højreklikker på en service sker
der ikke noget - og hvis jeg derefter lukker for Services-admin, så
fortælles jeg, at jeg skal lukke alle "property pages" før jeg kan lukke
for vinduet.

Hvad gør jeg? Kan jeg starte dem igen via en cmd-prompt? Jeg burde kunne
starte RPC ved at skrive svchost -k rpcss i en prompt, men det ser ikke ud
til at virke.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 09:28

Jesper Stocholm skrev:

> Hvad gør jeg? Kan jeg starte dem igen via en cmd-prompt? Jeg
> burde kunne starte RPC ved at skrive svchost -k rpcss i en
> prompt, men det ser ikke ud til at virke.

Kan du starte Task Manager (og derefter Filer > Kør) eller Start >
Kør? Hvis du kan, så prøv om du kan starte Regedit og læs derefter:

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-06-04 20:23

Thomas G. Madsen wrote :

> Kan du starte Task Manager (og derefter Filer > Kør) eller Start >
> Kør? Hvis du kan, så prøv om du kan starte Regedit og læs derefter:

Det hjalp ... :) Mange tak for hjælpen. Moralen her er - tror jeg - altid
at tage backup af registry, når man leger for meget med ting, som man ikke
helt er klar over hvad betyder.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-06-04 21:03

Jesper Stocholm skrev:

> Det hjalp ... :) Mange tak for hjælpen.

Velbekomme.

> Moralen her er - tror jeg - altid at tage backup af registry,
> når man leger for meget med ting, som man ikke helt er klar
> over hvad betyder.

Det skader ikke i hvert tilfælde. :)

Jeg kan også anbefale:
<http://www.blackviper.com/WIN2K/servicecfg.htm>.