Kop øvelsen
Fra : shadow

Dato : 15-06-04 22:16

En klassisk øvelse er kop øvelsen. En kop stilles med bunden i vejret og en
godbid placeres under koppen. Start på et gulvtæppe, da det er nemmere for
hunden at vælte koppen. Du må ikke hjælpe hunden, lad den selv finde ud af
hvordan den får fat i godbidden. Senere kan koppen flyttes til et glat gulv.
Denne øvelse kan varieres med forskellige ting og med forskellig
sværhedsgrad. Dåser der skal væltes, tallerkner, plastflasker osv. bliver
hunden rigtig god kan sværhedsgraden øges ved at dække det til med et
håndklæde eller andet som hunden først skal flytte. Er hunden ikke
interesseret, vælger du en godbid der er mere lækker for hunden.

M.V.H
Jimmy
www.dch-skagen.dk

Fra : Leyna

Dato : 16-06-04 07:51

On Tue, 15 Jun 2004 23:15:58 +0200, "shadow" <.shadow@post4.tele.dk>
wrote:

>En klassisk øvelse er kop øvelsen. En kop stilles med bunden i vejret og en
>godbid placeres under koppen.

Den har vi altså prøvet en del gange her, men jeg tror at Vaks har
misforstået opgaven... så lidt hjælp vil måske være på sin plads.

Når han får lov til at "vælte" koppen, for at få godbidden, så sker
der altid det at Vaks snupper hele koppen i munden for derefter
sejrsstolt at spankulere hele stuen rundt med den. Godbidden får lov
at ligge på gulvet. Det er langt mere spændende at have fået en kop!

Jeg prøvede denne øvelse igen efter at jeg havde fået Hansen, og
stakkels Hansen fattede ikke en brik af hvad han skulle, men når Vaks
havde snuppet "sin" kop, så åd Hansen godbidden. det har givet mig
nogle gode grin, men Vaks har været en smule uvillig til at skulle
aflevere "sin" kop. Jeg havde jo selv givet ham den.

Hvad stiller jeg op med sådan et par lallehunde?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : shadow

Dato : 16-06-04 09:45

*klip*
klip**

> [...]
> at ligge på gulvet. Det er langt mere spændende at have fået en kop!

> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna
Det er drivmidlet det er galt med, altså godbidden der er for kedlig, så det
er her du skal sætte ind, prøv med tørret fisk eller tøret lever det plejer
hundene at være helt vilde med.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : MGA

Dato : 22-06-04 08:25

> [...]
det
> er her du skal sætte ind, prøv med tørret fisk eller tøret lever det

Sjovt at se Kalis fremgang - i starten var hun så frustreret at hun bare
stod og så på mig når koppen ikke ville. Men der var jo ingen hjælp at
hente, så hun måtte prøve igen. Og nu vælter hun koppen i første forsøg.
Kan du ikke give mig en øvelse til at lære hende at gøre rent? Der er sgu da
potentiale i de der øvelser!
Og vi skal have lært hende at mixe drinks! Det vil være et sikkert hit ved
fester!

Mette

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-06-04 09:56

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> potentiale i de der øvelser!
> Og vi skal have lært hende at mixe drinks! Det vil være et sikkert hit ved

Som du kan se har Jimmy kopieret kopøvelsen fra denne side
http://www.hunden.ch.nyka.dk/printside.htm Der kan du også finde mange andre
gode aktiveringsøvelser til din hund

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Melanie

Dato : 16-06-04 13:14

"shadow" <.shadow@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> håndklæde eller andet som hunden først skal flytte. Er hunden ikke
> interesseret, vælger du en godbid der er mere lækker for hunden.

Det er totalt godt, og skægt at kigge på *SS* Jeg har sat i lille skål over
hundekiksen, og nu jagter hun den rundt i stuen i op til 5 min. før hun får
den ud under. Hun kan ikke endnu vende skålen om *SS*

Tak for tippet *LOL*

Mvh Melanie