MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med min bærbare
Fra : Jens S

Dato : 15-06-04 22:14

Hej

Jeg har en bærbar computer,som har kørt upåklageligt i ca. 4 måneder.

Pludselig da jeg tændte for den forleden (efter hibernate) kunne den ikke
indlæse filen, og rebootede. Da den vågnede op igen kunne den såikke starte
fordi ntfs.??? var corrupt (jeg kan ikke lige huske hvad filen hedder til
efternavn). Jeg prøvede så at starte op på "last known good configuration"
og så lykkedes det mig at få liv i Windows.

Min harddisk kører nu i PIO-mode i stedet for DMA5. I enhedshåndteringen
står den til "DMA if available" men den kører i PIO.

Jeg har kørt en chkdsk på disken, hvilket resulterede i flgn. resultat:

I første del af fem:
File record segment 1684 is unreadable
File record segment 1685 is unreadable
File record segment 1700 is unreadable
File record segment 1701 is unreadable
File record segment 1702 is unreadable
osv. osv.

I anden del af fem:
Correcting error in index $I30 for file 9650
Correcting error in index $I30 for file 9650
Correcting error in index $I30 for file 9650
Correcting error in index $I30 for file 9650
Correcting error in index $I30 for file 9650
An unspecified error occured

Derefter genstarter computeren og chkdsk kører igen... samme resultat-
derefter genstarter comuteren og chkdsk kører igen............ Gaaaaaab

Hvergang jeg starter computeren nu,er jeg nødt tilat starte via "last known
good configuration"

Er det min disk den er gal med, eller er det windows der skal
geninstalleres?

Jens

Fra : JSM

Dato : 16-06-04 11:52

> Er det min disk den er gal med, eller er det windows der skal
> geninstalleres?

Det lyder grangiveligt som om det er disken den gal med. Jeg ville hurtigst
muligt få lavet en backup og så ville jeg checke hvilket mærke harddisk der
sidder i og hente et diagnose program fra hd-producentens hjemmeside. Hvis
din notebook er indenfor de 2 års reklamationsret eller der er garanti på
den ville jeg rette henvendelse til sælger.

Mvh
Jesper