Tisser på gardinerne
Fra : Trine

Dato : 15-06-04 21:22

Hejsa
Jeg ville lige høre om i har et godt råd, men ene kat bliver ved med at
tisse på 2 af mine gardiner så jeg skal vaske gardiner hele tiden... min
dyrlæge siger at den bare skal afmærke sit territorie, men vi har nu boet
der 1 ½ år og det er ikke bare et lille "strint" den laver. kan man få den
til at holde op på en eller anden måde ?? eller skal jeg tage ham til
dyrlægen igen ? Pelle er 5 år og kastreret,

Trine

Fra : Lene Hansen

Dato : 16-06-04 05:01

Jeg har samme problem, og det er svært at få bugt med det, for det er netop
fordi den afmærker. Men jeg har et stykke tid haft held med at spraye med
"alm spray" eller du kan prøve Felyway (tror ikke det er stavet rigtigt).
Det sidste kan du købe hos dyrlægen. Jeg har også før fået det råd, hvis jeg
har haft en kastreret hankat der har været særlig slem til at markere, at
give den p.piller et stykke tid, det skulle også dæmpe hormonerne lidt!

Med venlig hilsen
Lene Hansen

Fra : Ragna

Dato : 16-06-04 09:49

Hej Trine!
Prøv at købe Feliway spray hos dyrlægen, og giv dine gardiner et pust af og
til.
Vores kastrerede hankat strinter ikke, men han var begyndt at ville bruge en
ny-polstret sofa som hvæssebræt.
Så¨snart jeg sprayede den med Feliway, holdt han op - sandsynligvis fordi
der nu ikke var grund til at overdøve den fremmede lugt med hans egne
duftkirtler i forpoterne.
Feliway indeholder nogle af de samme duftstoffer, som kattene selv
producerer og fjerner derfor deres behov for at markere.

--
Venlig hilsen, Ragna.