Frontline og flåter
Fra : Allan

Dato : 15-06-04 19:50

Hej
Her da jeg var nede og købe nye forsyninger af frontline
spurte jeg om virkningen på flåter.

Jeg fik at vide at selv om det virkede ca 5 uger på lopper så
virkede det kun 2 uger på flåter. ?
Er der nogen der har hørt om det.

Mvh Allan

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-06-04 19:55

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> spurte jeg om virkningen på flåter.
>
> Jeg fik at vide at selv om det virkede ca 5 uger på lopper så

Hej
Jeg bruger FrontLine-sprayen på mine hunde, og det passer meget godt med at
det kun virker i 2 uger på tæger (flåter). Nu er mine Labbere også meget
glade for at bade, så måske forkorter det også virkningen lidt.
Hilsen Vibeke

---

Fra : CC

Dato : 15-06-04 19:57

Ikke umiddelbart.
Vi har brugt det længe på vores 4 katte og vi anvender kun den halve dosis
af, hvad vi iflg. anvisningen skal og har erfaringer med, at det virker helt
op mod et par måneder - både på lopper og flåter. Men, jeg så forleden på
nettet, at der er kommet et frontline produkt, som skulle have større
virkning mod flåter - ikke nødvendigt her. Vi ser godt nok tit flåter kravle
rundt på kattene, men de bider sig ikke fast.

Hilsen
Claus

Fra : Allan

Dato : 15-06-04 20:09

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kravle
> rundt på kattene, men de bider sig ikke fast.

Hej
til Battlefield´s
Jeg glemte selvfølgelig at skrive at det er det til at dryppe i nakken.

Og til Claus
jeg bruger det også lidt på den måde.
Dvs. Jeg venter til jeg ser en loppe og så får de en tur.
Der kan gå flere måneder uden brug.
Men der står nu på pakken at det virker mod lopper og flåter i op til 5
uger

Og det nye produkt er vist kun til hunde, Selvom jeg ikke ved hvad der er
forskel.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 21:10

> Og det nye produkt er vist kun til hunde, Selvom jeg ikke ved hvad der er
> forskel.

Vi bruger ex-spot ( tror jeg nok det hedder ) til vores hunde. Det skulle
have en god effekt mod flåter, men må desværre ikke bruges på katte.

Hvad med advantage loppemiddelet. Virker det også mod flåter ? Vi skal snart
have et par katte og vi bor midt i skov, mark og mose. Vi vil gerne
beskytte kattene bedst muligt, for jeg mistænker stadig en flåt for, at være
skyld i at vores hund fik hjernehindebetændelse sidste år.
Da anede jeg desværre ikke, at loppemidler også kunne bekæmpe flåterne....

Hvad med hvidløg ? Har hørt at det også skulle virke. Er der nogen herinde,
som giver deres katte det og hvor meget skal de så evt. have ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-06-04 00:57

On 2004-06-15 22:09:37 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> said:

> Hvad med hvidløg ? Har hørt at det også skulle virke. Er der nogen herinde,
> som giver deres katte det og hvor meget skal de så evt. have ?

Vær opmærksom på, at alle slags løg er giftigt for katte. Anæmi og
nyresvigt er de symptomer jeg lige kan huske på stående fod
--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 07:38

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse

> Vær opmærksom på, at alle slags løg er giftigt for katte. Anæmi og
> nyresvigt er de symptomer jeg lige kan huske på stående fod

Ok tak, det anede jeg ikke. Har nu heller aldrig givet vores katte ( eller
hunde) løg.
Har du også en liste over evt. giftige planter ? Vi har ingen levende
planter indenfor, men der gror jo alverdens ting udenfor. Vi har ingen
decideret have endnu, så det er mest " vilde " ting, som kornblomster,
skvalderkål osv. er der noget her, at man skal være obs på ?
Hvad med eventuelle svampe, hvis de skulle dukke op senere på året. Hvilke
af dem er giftige og vil kattene mon i det hele taget prøve på, at spise af
dem ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-06-04 12:51

On 2004-06-16 08:37:42 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> said:

> Har du også en liste over evt. giftige planter ?

Jo da - der er godt nok ingen svampe på, men jeg tror også mest katte
er til "grønne ting"?

Kig her:

http://siamis.com/Helse/helbredsitemap.html

I menuen til venstre kan du finde lister over giftige planter og også
en over nogle mere fredelige.

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 14:56

> Kig her:
>
> http://siamis.com/Helse/helbredsitemap.html

Hold da op, hvor er der mange.
Lidt overrasket over, at mælkebøtten også er på listen.
Kan kattegræs også gro udenfor ( har kun prøvet, at så det i en potte inde )
?
Så kunne man evt. lave et hjørne med en ordenlig stak kattegræs ude + noget
inde også og så håbe, at kattene vil nøjes med det.

Tak for dit svar !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-06-04 15:14

On 2004-06-16 15:55:41 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> said:
> Hold da op, hvor er der mange.

Og det er helt sikker kun nogle få af dem.. der er maaange planter
derude i verden

> Kan kattegræs også gro udenfor ( har kun prøvet, at så det i en potte inde )
> ?

Det "kattegræs" man køber, er vist som regel spiret hvede, så det kan
vel fint vokse udendørs - men jeg gætter på, at det bliver til en
mindre kornmark med tiden
Men mon ikke ganske almindeligt plænegræs kan bruges?
--
Knus fra Ann R

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 16-06-04 08:07

> Allan skrev:

> Jeg fik at vide at selv om det virkede ca 5 uger på lopper så
> virkede det kun 2 uger på flåter. ?
> Er der nogen der har hørt om det.

Hej Allan.

Det passer meget fint med min erfaring, jeg synes at jeg hele tiden skal
fjerne flåter fra mine katte ..........det har været meget slemt i
år, ved ikke hvorfor.
Til gengæld er der ikke lopper på kattene så på den måde virker det
meget fint.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar