Nokia 6600
Fra : Ronay

Dato : 15-06-04 19:09

Hej...

Overvejer at købe enten en Nokia 6230 eller en Nokia 6600, derfor er
jeg ude og finde lidt info om dem...

Er merprisen på en 6600 det værd?

Hvilket format skal videofilm på telefonen være?
Og kan man bruge den som mp3 afspiller??

På forhånd tak!

Fra : mullerman

Dato : 15-06-04 19:49

"Ronay" <kristensenrune@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er merprisen på en 6600 det værd?
>
> Hvilket format skal videofilm på telefonen være?
> Og kan man bruge den som mp3 afspiller??

Skal det være en af dem?

nokia har jo også lige smidt 7610 på gaden... Den har megapixel kamera...
Koster dog over 4 kilo uden abonnement!

Ellers er der jo SE K700, som også har fm-radio og mp3 afspiller, samt stor
skærm. Den koster omkring 3000 uden abonnement hos telmore.

Martin

Fra : MigSelv

Dato : 15-06-04 20:08

Jeg vil ikke købe Nokia, specielt med deres store
strømforbrug.

Men det er jo selvfølgelig op til dig selv, hvilket
mærke du er til.

Kig evt. forbi www.mobilvalg.dk

/MigSelv

Fra : Peter

Dato : 15-06-04 20:59

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ikke købe Nokia, specielt med deres store
> strømforbrug.
>
> Men det er jo selvfølgelig op til dig selv, hvilket
> mærke du er til.
>
> Kig evt. forbi www.mobilvalg.dk

Både 6230 og 6600 er fede telefoner, men vidt forskellige og med forskellige
features.

Du skriver om MP3 og der er 6230 suveræn, medens jeg syntes at 6600 halter
der. Til gengæld får du en mega skærm på 6600 og mulighed for flere
applikationer.
Jeg har selv haft en 6600, men er lige skiftet til en 7610, der
designmæssigt er i top.

Hvis jeg var dig ville jeg sammenligne de 2 telefoner på Nokias hjemmeside
og så gå ned i en butik og "mærke" dem.

Peter

Fra : k.e

Dato : 15-06-04 20:56

nokia 6230 kan godt bruges som mp3 afspiller jeg har både en 6600 og en 6230
synes der er for mange fejl i 6600 derfor købte jeg 6230 som jeg er blevet
glad for selv om der er stor forskel i deres software kan anbefale 6230
venligst kim

Fra : Peter \(c;

Dato : 16-06-04 09:05

"k.e" <k.e@ingenmailadresse.dk> wrote in message
> [...]
> glad for selv om der er stor forskel i deres software kan anbefale 6230

Jeg er næsten enig med Peter. Har selv haft både 6230 og to stk. 6600, men
er lige skiftet til 7610.

Fed telefon, men tastatur skal man altså lige vænne sig til!
Kvalitetsmæssigt virker 7610 også rigtig godt. Skærmen på 7610 og 6600 er
KLART bedre end på 6230. Godt nok er det samme antal farver, men antallet af
pixel gør altså en hel del.

(c; Peter

Fra : Ronay

Dato : 16-06-04 12:25

> [...]
> glad for selv om der er stor forskel i deres software kan anbefale 6230

Men er det ikke noget med at man kan installere programmer på 6600?
Så findes der vel en mp3 afpsiler og en DivX decoder?
Så er det jo muligt at se film men ordentlig lyd på modsat 6230... Eller?

Fejl? Kan firmwaret ikke opdateres?
Det er vel Symbian der er problemet...

Hader at kigge efter tlf, det er jo en ren jungle...

Fra : Anders Lund

Dato : 16-06-04 13:01

Ronay wrote:

> Men er det ikke noget med at man kan installere programmer på 6600?

Jo.

> Så findes der vel en mp3 afpsiler og en DivX decoder?

Jo, jeg bruger UltraMP3 og SmartMovie - smart movie kan tage nogle
formater, men jeg plejer at fodre den med XviD film.

> Så er det jo muligt at se film men ordentlig lyd på modsat 6230... Eller?

Jeg har endnu ikke fået købt mig nogle stereo høretelefoner, så det ved
jeg ikke. Men det går meget fint med film i mono til ca. 1 minut pr. MB.

> Fejl? Kan firmwaret ikke opdateres?
> Det er vel Symbian der er problemet...

Jeg har oplever nogle fejl, men heldigvis ikke så mange som jeg kan se
nogle herinde har.

> Hader at kigge efter tlf, det er jo en ren jungle...

Jep! :D

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Ronay

Dato : 16-06-04 12:25

Fra : Knud Erik Kofod

Dato : 17-06-04 04:56

Hej med dig.
Jeg har skrottet min 6600, jeg skal IKKE have sådan noget skrammel igen !.
Det er rigtigt hvad andre skriver der er mange fejl i firmware, jeg har fået
at vide ved min NOKIA forhandler at servicen ved NOKIA er meget dårlig !!!.
Når der kommer en ny firmware ud kan og vil NOKIA IKKE oplyse om hvilke
rettelser der evt. er lavet !. Skal du bruge den til legetøj så er den måske
OK, men skal du bruge den og den´s funktioner er den ustabil og jeg kan til
enhver tid køre den i coma i softwaren, NOKIA vil gerne sælge den til
erhvervslivet, LAD LÆRE at købe sådan en telefon hvis du skal bruge den til
noget fornuftigt !. Jeg har nu en SE-P800 på prøve, det er da noget der
virker !. Og der er SERVICE bagved !.
Hilsen KE.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 17-06-04 06:34

Hvilke fejl har i set på en Nokia 6600 ?

Strømforbruget er absolut ikke større end på andre mærker
i samme klasse som Nokia 6600.

I øvrigt har Sony Ericsson ikke fattet en skid, og har stadigvæk
den dårligste menyopsætning, hvor man skal igennem flere menyer bare for
at læse en SMS.

/ Qbic

Fra : Anders Lund

Dato : 17-06-04 07:24

Qbic - [6400] wrote:
> [...]
>
> I øvrigt har Sony Ericsson ikke fattet en skid, og har stadigvæk
> den dårligste menyopsætning, hvor man skal igennem flere menyer bare for

Det er en god idé at svare på det indlæg man svare på og helst med at
citere det man svare på. Sort snak?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk