MS Windows
briani 27239
DVD decoder til WINXP
Fra : Ronnie

Dato : 15-06-04 18:57

Hej NG

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvor jeg kan hente en DVD
decoder til min labtop ?

Jeg har IBM T30, og kører WIN XP.
Mit DVD combo drev står til et: MATSHITA UJDA 720 DVD/CDRW

Jeg har været på driver-downloads.com hvor det også figurere på forsiden,
men min udvidenhed kommer åbenbart i vejen, for jeg kan ikke komme frem
til en download.

Jeg skal bruge den i morgen tidlig, så et svar i aften, ville være skønt.

Mvh Ronnie

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-06-04 19:18

Ronnie <newsreader@FJERNmail-online.dk> wrote:

>Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvor jeg kan hente en DVD
>decoder til min labtop ?

DVD decodere, eller rettere MPEG2 decodere, er købeware...

Men ofte følger den med laptops i form af dvd software som WinDVD eller PowerDVD.

Ellers kan du hente en PowerDVD trial på

http://www.gocyberlink.com/english/download/download.jsp

<mlr>

Fra : Ronnie

Dato : 15-06-04 19:35

> [...]
>
> Men ofte følger den med laptops i form af dvd software som WinDVD
> eller PowerDVD.
>
> Ellers kan du hente en PowerDVD trial på

Hej Michael

Tak for hjælpen. Så gider jeg ikke søge mere, men må istedet til
lommerne.

Mvh Ronnie

Fra : Zulu

Dato : 15-06-04 21:25

> [...]
PowerDVD.

> Ellers kan du hente en PowerDVD trial på

Hent MediaPlayerClassic her:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358
Den indeholder en gratis MPEG2 decoder. Der findes også flere andre
alternativer på nettet (brug google).

Zulu

Fra : Michael

Dato : 15-06-04 21:50

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvor jeg kan hente en DVD
> decoder til min labtop ?

Hvis du blot søger en afspiller til DVD, så kan 'Media Player Classic' klare
den. Og det skal ikke koste dig andet end den tid det tager at downloade
programmet herfra
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=82303&package_id=84358&release_id=227046

Bemærk: der er to forskellige versioner - du skal have den øverste til XP

Jeg har selv xVid + DivX codecs installeret - så klarer den også diverse
besværlige formater...

Hilsen Michael