en masse spørgsmål om adsl...
Fra : bolleb

Dato : 04-05-01 17:41

jo altså jeg er lige flyttet ind i en lille hybel ved siden af mine
forældrer (vi bor på en gård så der er plads nok) men der er intet I-net
(overhovedet ingen tlf, ud over mobilen, og heller ingen ledninger ind)
derovre og det kunne jeg jo selvfølgeligt godt tænke mig... jeg ved
jeg har intet at bruge et tlf. abonnement til så derfor

1: kan man have adsl uden at have et nr at installere det på? (jeg regner
med at det skal være cybercity), eller skal jeg også have et tlf abonnement
til 200kr og måneden??
2: er det rigtigt at cybercity sender kraftigere signaler end TDC ud gennem
linierne, og derved kan komme længere væk fra centralen uden det skaber
problemer?
3: hvor lang leverings tid kan man forvente fra CC? (jeg bor nær tåstrup og
centralen er klar)
4: de skriver noget med råå kober, men der er masser af ledninger ind på
vores bopæl og jeg ved at der på et tidspunkt har været 7 forskellige
analoge abonnementer så der burde være det "rå kobber" de snakker om?? ik?
(der bliver kun brugt 2 af linierne nu)

nå ... der kommer nok flere spørgsmål... men det var alt for nu pft.

bolleb@hotmail.com

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-05-01 17:51

"bolleb" <bolleb@hotmail.com> wrote in
<9cum7t$trv$1@news.cybercity.dk>:

> 1: kan man have adsl uden at have et nr at installere det på? (jeg
> regner med at det skal være cybercity), eller skal jeg også have et
> tlf abonnement til 200kr og måneden??

Hos WOL og CC: Ja
Hos TDC og Mobilix: Nej

> 2: er det rigtigt at cybercity sender kraftigere signaler end TDC
> ud gennem linierne, og derved kan komme længere væk fra centralen
> uden det skaber problemer?

Nej. I enkelte særlige tilfælde kan afstanden være forkortet hos TDC
hvis der skal etableres NE/P@ på en ISDN linie, men det er normalt
underordnet.

> 3: hvor lang leverings tid kan man forvente fra CC? (jeg bor nær
> tåstrup og centralen er klar)

Det ved jeg desværre ingenting om.

> [...]
> forskellige analoge abonnementer så der burde være det "rå kobber"
> de snakker om?? ik? (der bliver kun brugt 2 af linierne nu)

Det skulle man umiddelbart tro. Du kan dog ikke vide noget med
sikkerhed før det er af blevet undersøgt. Der er temmeligt mange
forhold der kan spille ind.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Bashful

Dato : 04-05-01 21:43

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message

> Hos WOL og CC: Ja
> Hos TDC og Mobilix: Nej

.... Synes lige jeg ville kommentere dette første spørgsmål og svar... Så
vidt jeg fik at vide af en Mobilix medarbejder, så ER det muligt at få kun
ADSL hos Mobilix, smart nok kalder de dette for, ja, rigtigt gættet: ADSL
Only.
Mobilix reklamerer dog ikke med dette produkt, da de ikke selv mener det er
særlig attraktivt; prisen ligger så vidt jeg fik at vide kun 40 kroner under
ADSL Plus løsningen, altså 455,- for en 512/128 ...
.... Bare en lille tanke der poppede op...

MVH

Kasper