MS Windows
briani 27239
skal redde data fra en XP på et raid0
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-06-04 17:38

Jeg har en kammerat hvis computer er gået død. Det viste sig at være
mindst motherboardet men sikkert også andet.

Hans WinXP var installeret på et raid0 på en ekstern Iwill PCI
raidcontroller. Her har han flere vitale data liggende(jeg HAR belært
ham om backup), som han gerne vil ha' reddet.

Den ene disk har nogle mistænksomme mislyde, så jeg frygter den kan
stå af hvad øjeblik det skal være. Derfor har jeg ikke lyst til for
megen eksperimenteren.

Som sagt er det en XP pro med NTFS. Jeg forestiller mig at smide
raidcontrolleren i mit eget system og så redde data den vej.

Men hvad med password på den fremmede XP? Er det overhovedet muligt
at få adgang til data på de diske på den måde?

Gode råd modtages med kyshånd.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 15-06-04 19:37

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad med password på den fremmede XP? Er det overhovedet muligt
> at få adgang til data på de diske på den måde?

Jeg har prøvet noget lignende. Her var det en 80gb Maxtor disk i Raid 0, der
valgte at stå af.
Der lå tre partitioner henover de to diske og jeg kunne redde 85 procent ved
at bruge Getdataback NTFS.
Jeg brugte min almindelige IDE controller og tog en disk ad gangen.
Der var ingen problemer med passwords
Mvh
Jess