I, Robot
Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-04 17:32

ser fed ud... ja så ved i det
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-06-04 18:56

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message
> ser fed ud... ja så ved i det
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

GET OOOOOOFF MY CAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!111111111

Gør den så ikke :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-04 21:07

> GET OOOOOOFF MY CAAAAAAAR!!!!!!!!!!!!111111111
>
> Gør den så ikke :)

lol - jeg hørte en masse dårlig omtale inden jeg så traileren, men ingen
har da set den nogen steder endnu - eller hvad? er den udkommet i andre
lande? - da jeg så så traileren i biografen sys jæ den var ritti fee.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-06-04 22:14

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> lol - jeg hørte en masse dårlig omtale inden jeg så traileren, men ingen
> har da set den nogen steder endnu - eller hvad? er den udkommet i andre
> lande? - da jeg så så traileren i biografen sys jæ den var ritti fee.

Ingen kan vel afvise, at den kan være ganske fed.

Protesten/kritikken ligger i, at man lader som om den har en skid med
Asimov at gøre, når det er et manuskript fra midt-90'erne, der er
blevet støvet af og pudset op med nogle Asimov-elementer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-06-04 08:16

Peter B. Juul wrote:
> Ingen kan vel afvise, at den kan være ganske fed.

Sålænge der ikke er nogen der har set den har du nok ganske ret.
Personligt må jeg dog sige at hvis man skal bedømme filmen udfra
traileren så kan det ligeså let ende med at være elendig.

Tenz.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-06-04 16:13

> Protesten/kritikken ligger i, at man lader som om den har en skid med
> Asimov at gøre, når det er et manuskript fra midt-90'erne, der er
> blevet støvet af og pudset op med nogle Asimov-elementer.

ok på den måde - mit kendskab til asimov må siges at være i det meget små -
har han skrevet en bog om det eller hvad - som der så er pyntet på?

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-06-04 23:48

sniper_Nolight wrote:

> ok på den måde - mit kendskab til asimov må siges at være i det meget
> små - har han skrevet en bog om det eller hvad - som der så er pyntet
> på?

Han har skrevet "grundreglerne" for selvstændigt tænkene robotter, og det
var tilbage i første halvdel af det 20. århundrede han skrev dem. De er
efterfølgene blevet adopteret af stort set alle forfattere.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-06-04 16:28

> ok på den måde - mit kendskab til asimov må siges at være i det meget
> små - har han skrevet en bog om det eller hvad - som der så er pyntet
> på?

I guder! Det er Sience Fiction-genrens grand old man, du har med at gøre!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : -V-

Dato : 17-06-04 16:40

Jan Bøgh wrote:
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message

> I guder! Det er Sience Fiction-genrens grand old man, du har med at
> gøre!

Han har skrevet en del, og man skal have haft skyklapper på for at kunne
overse ham på biblo'ets scifi-hylder

http://www.asimovonline.com/oldsite/gifs/pub_graph.gif

En ganske imponerende arbejdsomhed.

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-04 23:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Han har skrevet en del, og man skal have haft skyklapper på for at kunne
> overse ham på biblo'ets scifi-hylder

Ja, undskyld mig, men det er muligvis forbigået din opmærksom hed, at
der kom en film i 1999, som afgjort flyttede grænser for selve
billedsiden i filmmediet, men som ifølge den store pøbel også var
revolutionerende rent tematisk og fsv. angik historiens dybde.

Det kan vel ikke i dag, fem år senere, seriøst overraske folk med et
vist kendskab til den skrevne science fiction, at pøbelen faktisk
_går_ med skyklapper.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : -V-

Dato : 18-06-04 00:27

Peter B. Juul wrote:
> [...]
> billedsiden i filmmediet, men som ifølge den store pøbel også var
> revolutionerende rent tematisk og fsv. angik historiens dybde.

'Debbie Does Dallas 5'?
'Attack of the Sons of the Rotten Killer Tomatos'?

Nej, nu ved jeg det - det kan ikke være andet end '13th Floor', du snakker
om...

> Det kan vel ikke i dag, fem år senere, seriøst overraske folk med et
> vist kendskab til den skrevne science fiction, at pøbelen faktisk
> _går_ med skyklapper.

Nej, og det er derfor at folk som læser Sci-Fi er klogere, sjovere, har
lækrere hår og generelt klarer sig bedre.
Desuden er de de mest beskedne og ydmyge.

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-04 09:18

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Nej, og det er derfor at folk som læser Sci-Fi er klogere, sjovere, har
> lækrere hår og generelt klarer sig bedre.
> Desuden er de de mest beskedne og ydmyge.

Præcis.

Det er kun folk med skyklapper, der ikke bed at tjavset, fedtet,
uvasket hår med skæl er højeste hotness.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : -V-

Dato : 18-06-04 09:44

Peter B. Juul wrote:

> Præcis.
>
> Det er kun folk med skyklapper, der ikke bed at tjavset, fedtet,
> uvasket hår med skæl er højeste hotness.

Eerie...
Har vi mødtes? Det lyder underligt bekendt. Den beskrivelse ser jeg i
spejlet hver morgen.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-06-04 02:59

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Det kan vel ikke i dag, fem år senere, seriøst overraske folk med et
> vist kendskab til den skrevne science fiction, at pøbelen faktisk

Inden det bliver for selvsmagende og ulækkert, vil jeg lige henlede
d'herrers opmærksomhed på al den kunst, musik, kultur og generel
idémasse, som I aldrig nogensinde kommer i nærheden af at kende noget
til, ikke fordi I går med skyklapper, men fordi der findes så forbandet
meget, man kan kende. Man kan ikke kende alt.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-04 09:21

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Inden det bliver for selvsmagende og ulækkert,

Jaja, og så seriøst et øjeblik: Hvorfor pokker er det kriminelt at
påpege, at temaerne i The Matrix var meget, meget gamle i skreven
science fiction?

Det var en pokkers flot film, der med utrolig hast dannede skole
(stort set alle action-film siden har haft et eller andet element, som
blev udbredt via The Matrix), men den er altså blevet berømmet for sin
kolossale filosofiske dybde og de fantastiske nye tanker, den
præsenterede.

Og det havde den ikke. Og det gjorde den ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-06-04 11:52

Peter B. Juul wrote:

> Jaja, og så seriøst et øjeblik: Hvorfor pokker er det kriminelt at
> påpege, at temaerne i The Matrix var meget, meget gamle i skreven
> science fiction?

Det er ikke kriminelt.

> [...]
> kolossale filosofiske dybde og de fantastiske nye tanker, den
> præsenterede.
>
> Og det havde den ikke. Og det gjorde den ikke.

Enig (på trods af at den, rimeligt eller ej, har haft stor indflydelse i
filmverdenen).

Det var mere det der med at hvis folk ikke havde læst Asimov, så havde
de skyklapper på.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-04 11:58

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Det var mere det der med at hvis folk ikke havde læst Asimov, så havde
> de skyklapper på.

Nårh. Nej, det mener jeg nu heller ikke. Jeg mener nok, at folk, der
ikke har gidet sætte sig bare lidt ind i den skrevne del af genren,
men alligevel vælder over af lovord om Matrix' temaer, trænger
kraftigt til at udvide deres horisont - at de så at sige går med
skyklapper.

Jeg mener også, at folk, der læser science fiction, men ikke kender
Asimov, står i samme situation.

Men at bebrejde den brede masse, at de ikke har læst Asimov? Naaah.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-06-04 12:03

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> men alligevel vælder over af lovord om Matrix' temaer, trænger
> kraftigt til at udvide deres horisont - at de så at sige går med

Det kan vi nok godt blive enige om. Selv om jeg principielt mener at
film og bøger er to forskellige ting, og at hvis der skal en film som
The Matrix til, i 1999, at skabe den bølge den har skabt, på trods af at
ideerne er gamle, ja så er det åbenbart sådan en film der skal til, og
det skal den have ros for i sig selv.

> Jeg mener også, at folk, der læser science fiction, men ikke kender
> Asimov, står i samme situation.
>
> Men at bebrejde den brede masse, at de ikke har læst Asimov? Naaah.

Jeg skal nok :)

/David

Fra : Thomas S

Dato : 18-06-04 16:46

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in message news:<m23c4tl1jx.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>...

> [...]
> blev udbredt via The Matrix), men den er altså blevet berømmet for sin
> kolossale filosofiske dybde og de fantastiske nye tanker, den

Man må til Matrix-trilogiens forsvar dog sige, at efter 2'eren og
måske især 3'eren, sørgede den selv for at lave lidt balance i
regnskabet, således at man blev anset for knap så kættersk, når man
påpegede, at den var lidt plat og uoriginal...

Thomas S

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-04 19:40

erro_estado@hotmail.com (Thomas S) writes:

> [...]
> regnskabet, således at man blev anset for knap så kættersk, når man
> påpegede, at den var lidt plat og uoriginal...

You have a point.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-06-04 15:58

> [...]
> til, ikke fordi I går med skyklapper, men fordi der findes så forbandet
> meget, man kan kende. Man kan ikke kende alt.

det var det jeg ville have sagt!

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 04:28

David Rasmussen wrote:
> [...]
> til, ikke fordi I går med skyklapper, men fordi der findes så forbandet
> meget, man kan kende. Man kan ikke kende alt.

Nej, men man bør kende Asimov.

--
Peter Knutsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-06-04 04:53

Peter Knutsen wrote:

> Nej, men man bør kende Asimov.

Og en masse andet som du ikke kender.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-06-04 08:37

> Nej, men man bør kende Asimov.

hmmm ja men det gør jeg så ikke lige

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-06-04 15:56

> I guder! Det er Sience Fiction-genrens grand old man, du har med at gøre!´

jeg har ikke været film nørd altid jo! - jeg lærer jo as i go meget ved
jeg, men indimellem MÅ der jo dukke noget op jeg ikke lige kan 100% -
ringenes herre kendte jeg intet til da jeg i sin tid så fotr i biffen første
gang - den så jeg kun for at under holde en ven - efter 20 min. var jeg
totalt opslugt af universet og læste alle tre bøger i rap. - nu har jeg EE
udgaver af filmene, plakater og ungerne har legetøj osv. - så alt starter et
sted.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-06-04 19:39

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

[Asimov]
> jeg har ikke været film nørd altid jo!

Du bliver næppe Asimov-ekspert af film. Hans få møder med Hollywood
har været ganske uheldige. Det mest vellykkede er "Bicentennial Man"
og det var ikke spor fantastisk.

Det viser så bare, at en god novelle ikke nødvendigvis bliver til en
god bog.

Og "I, Robot" er ikke engang en novelle, men en novellesamling (og
manuskriptet havde intet med Asimov at gøre, da det blev skrevet.)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 10:12

> Du bliver næppe Asimov-ekspert af film. Hans få møder med Hollywood
> har været ganske uheldige. Det mest vellykkede er "Bicentennial Man"
> og det var ikke spor fantastisk.

den film synes jeg ellers var ok - men nej, ikke fantastisk - men ganske god
underholdning.

> Og "I, Robot" er ikke engang en novelle, men en novellesamling (og
> manuskriptet havde intet med Asimov at gøre, da det blev skrevet.)

ok, men vi er enige om at filmen vel sagtens kan være underholdende og god -
uanset hvordan den er "kommet til verden"? Jeg skal da osse indrømme at rent
bogmæssigt er jeg lidt af en ignorant - ikke fordi jeg ikke kan lide at
læse, men det er tidskrævende og med arbejde unger etc. sætter jeg desværre
ikke meget tid af til det. Det sidste jeg har læst er lotr 1,2 og 3 og før
dem var det længe siden jeg havde læst - jeg ville så gerne læse the shining
og bogen der ligger til grund for the omega man (husker ikke lige titel) men
jeg får mig simpelthen ikke taget mig sammen - den eneste gang jeg har ledt
efter de bøger på dansk kunne ingen skaffe dem og så går det desværre i
glemmebogen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-04 10:53

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> den film synes jeg ellers var ok - men nej, ikke fantastisk - men ganske god
> underholdning.

Ja. Men imho var det en af Asimovs allerbedste noveller, der blev til
den film.

Og så overtræder en robot i slutningen uden blusel en af reglerne.

> ok, men vi er enige om at filmen vel sagtens kan være underholdende og god -

Ja. Den har bare ikke meget med Asimov at gøre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 11:29

> Ja. Den har bare ikke meget med Asimov at gøre.

hvad kan du anbefale fra hans hånd at starte med?

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-06-04 11:50

sniper_Nolight wrote:

> hvad kan du anbefale fra hans hånd at starte med?

Godt spurgt!

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 04:30

David Rasmussen wrote:

> Godt spurgt!

Foundation-trilogien. Og bid mærke i at jeg altid & konsekvent
omtaler den som en trilogi.

--
Peter Knutsen

Fra : J

Dato : 20-06-04 07:32

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Foundation-trilogien. Og bid mærke i at jeg altid & konsekvent
> omtaler den som en trilogi.
>
> --
> Peter Knutsen

Hehe... Det skulle jeg lige til at sige! Klart must-read! Og ja: der er tre
bind i den serie. Period.
Ellers er der jo "I Robot" og "The Rest of the Robots" som her er ret
relevante. Men han har fanme lavet meget, og det meste er godt! Jeg er
f.eks. også ret vild med romanen "The Gods Themselves".

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-06-04 23:22

On Sun, 20 Jun 2004 08:32:04 +0200, "J"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>relevante. Men han har fanme lavet meget, og det meste er godt! Jeg er
>f.eks. også ret vild med romanen "The Gods Themselves".

Det er jeg bestemt ikke. Så hellere "End of Eternity".

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 24-06-04 08:56

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg bestemt ikke. Så hellere "End of Eternity".
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Enig. Klart hans bedste (altså af dem jeg har læst)!
Men "The Gods Themselves" er nu stadig god IMHO.

Jonas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-04 14:29

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> hvad kan du anbefale fra hans hånd at starte med?

Godt spørgsmål. Jeg skal bruge lidt mere information - vil du helst
have korte fortællinger eller romaner? Har du nogen ønsker til tema
(robotter kunne være relevant i forhold til denne tråd)? Kan du læse
engelsk?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-06-04 15:15

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> have korte fortællinger eller romaner? Har du nogen ønsker til tema
> (robotter kunne være relevant i forhold til denne tråd)? Kan du læse

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at læse både korte fortællinger og
romaner, og jeg ville foretrække originalsproget. Kan du f.eks. nævne et
par repræsentativt korte og et par repræsentative lange?

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-04 15:46

> [...]

> og romaner, og jeg ville foretrække originalsproget. Kan du
> f.eks. nævne et par repræsentativt korte og et par repræsentative

Blandt de korte er det ikke nogen dårlig ide at kigge på
robothistorier. Jeg er selv meget glad for "The Bicentennial Man", der
er af novella-længde (IKKE! at forveksle med den senere fulde
romanudgave, "The Positronic Man").

En opsamling som Robot Visions er nok ikke et dårligt valg, hvis den
stadig findes. Der er også andre opsamlinger af noveller. De kan være
gode til at give et indtryk af hans generelle stil. Han har skrevet en
del "spøjse ting", som f.eks. "The last question" og "Eyes do more
than see". Læsværdigt synes jeg, at det er.

Der er også nogle robothistorier i romanlængde, men dem har jeg aldrig
rigtig fået taget mig sammen til.

Han har skrevet en ret god tidsrejse-roman, der hedder "The End of
Eternity" og ellers er der jo det, der af mange betragtes som hans
hovedværk "Foundation". Start med at læse den oprindelige "Foundation"
og de to opfølgere og så kan du jo læse resten af Foundation-tingene,
hvis du har lyst. De kritiseres meget af en del læsere, men er
egentlig OK, som jeg husker dem.

Asimovs sidste årti - omtrent - gik med at binde hans robot-romaner
sammen med Foundation-romanerne, hvilket kan synes unødvendigt, men
hvis han nu havde lyst...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : J

Dato : 20-06-04 07:38

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2wu23fvwx.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]
>
> Asimovs sidste årti - omtrent - gik med at binde hans robot-romaner
> sammen med Foundation-romanerne, hvilket kan synes unødvendigt, men

"The End of Eternity" er en af mine favoritter, og en af dem der beskæftiger
sig med tidsparadokser på en god måde . Hvis man snakker noveller, har jeg i
hvert fald to gode samlinger, "Nightfall and Other Stories" og "Nine
Tomorrows", men der er vist mange, mange hundrede noveller og snesevis af
romaner...

Jeg ved ikke om det hjælper at fortælle at han og Arthur C. Clarke var nære
venner.

Jonas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 04:31

David Rasmussen wrote:
> Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at læse både korte fortællinger og
> romaner, og jeg ville foretrække originalsproget. Kan du f.eks. nævne et
> par repræsentativt korte og et par repræsentative lange?

"The Earth is Room Enough" er en fed novellesamling. Den
forefindes også på dansk. Jeg kan ikke lige huske titlen, men
der er tale om en ganske direkte oversættelse af den originale
titel.

--
Peter Knutsen

Fra : J

Dato : 20-06-04 07:28

> [...]
> forefindes også på dansk. Jeg kan ikke lige huske titlen, men
> der er tale om en ganske direkte oversættelse af den originale

Den hedder "Jorden er os nok" og er så vidt jeg husker bl.a. udkommet som en
del af den udmærkede "SF Science Fiction"-serie.

Jonas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 15:25

J wrote:
> Den hedder "Jorden er os nok" og er så vidt jeg husker bl.a. udkommet som en
> del af den udmærkede "SF Science Fiction"-serie.

Mener du ikke "SV Science Fiction"?

Men ellers tak for den danske titel!

--
Peter Knutsen

Fra : J

Dato : 20-06-04 20:42

> Mener du ikke "SV Science Fiction"?
>
> Men ellers tak for den danske titel!
>
> --
> Peter Knutsen

Jo jeg gør da! Stig Vendelkærs forlag. "Mere spændende end nogen
kriminalroman!" My bad!
Jeg har for øvrigt hele serien, inkl. dobbeltbind. Der er rigtig mange gode
imellem!

Jonas

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 21:07

J wrote:
> Jo jeg gør da! Stig Vendelkærs forlag. "Mere spændende end nogen
> kriminalroman!" My bad!
> Jeg har for øvrigt hele serien, inkl. dobbeltbind. Der er rigtig mange gode
> imellem!

Pralhals!

--
Peter Knutsen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-06-04 23:29

On Sun, 20 Jun 2004 21:41:32 +0200, "J"
> [...]

>kriminalroman!" My bad!
>Jeg har for øvrigt hele serien, inkl. dobbeltbind. Der er rigtig mange gode

Der var også utrolig meget godt at plukke af. Danmark var det rene
uland dengang, hvad sf angik. Det er blevet bedre, men danskerne synes
af uforståelige årsager, at Peter Høeg og Tor Nørretranders er mere
interessante. Deres bogsmag er lige så røvsyg som deres filmsmag.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-06-04 04:11

Niels Søndergaard wrote:
[SV Science Fiction]
> [...]
> af uforståelige årsager, at Peter Høeg og Tor Nørretranders er mere
> interessante. Deres bogsmag er lige så røvsyg som deres filmsmag.

Jeg er generelt enig, bare ikke i dine konkrete eksempler.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-06-04 06:27

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-06-04 08:14

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> af uforståelige årsager, at Peter Høeg og Tor Nørretranders er mere
> interessante. Deres bogsmag er lige så røvsyg som deres filmsmag.

Det er dig der er røvsyg.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 15:20

> Godt spørgsmål. Jeg skal bruge lidt mere information - vil du helst
> have korte fortællinger eller romaner?

well så længe det er spændende - nævn evt. en personlig favorit.

Har du nogen ønsker til tema
> (robotter kunne være relevant i forhold til denne tråd)?

robotter kunne være meget interessant - jeg elsker gamle klasikere som
Westworld (asimov?)

Kan du læse
> engelsk?

ja.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-04 15:48

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> writes:

> well så længe det er spændende - nævn evt. en personlig favorit.
[..]
> robotter kunne være meget interessant

OK, jeg har lige skrevet noget til David, som du også kan bruge.

> - jeg elsker gamle klasikere som Westworld (asimov?)

Nej, det er vist nok Michael Crichton, faktisk ("Jurassic Park", mm.)

Robotterne i Westworld er afgjort ikke Asimovske af natur.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-06-04 16:26

> OK, jeg har lige skrevet noget til David, som du også kan bruge.

ja det er fint - tak for oplysningerne.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-06-04 04:33

Peter B. Juul wrote:

> Nej, det er vist nok Michael Crichton, faktisk ("Jurassic Park", mm.)

Kun som instruktør, så vidt jeg ved.

--
Peter Knutsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-06-04 08:39

> Kun som instruktør, så vidt jeg ved.

nope writing credits osse ifølge imdb
http://www.imdb.com/title/tt0070909/

Fra : #USH#

Dato : 28-06-04 02:04

[Asimov]
> hvad kan du anbefale fra hans hånd at starte med?

Find en hvilken som helst bog han har skrevet (fiktion, non-fiktion, krimi,
scifi, find selv på flere) og læs hans forord. Det er som regel fantastisk
underholdning.

#USH#

Fra : PerX ...

Dato : 22-06-04 19:13

In article <40d06391$0$513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sniper_nolight@c.dk says...

> ok på den måde - mit kendskab til asimov må siges at være i det meget små -
> har han skrevet en bog om det eller hvad - som der så er pyntet på?

Han er en af de score scifi forfattere, som har skrevet en masse
historier om robotter (hvis han ikke have skrevet dem havde George Lucas
sikkert ikke haft nogen i Starwars ;)

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-06-04 15:43

> [...]
> har da set den nogen steder endnu - eller hvad? er den udkommet i andre
> lande? - da jeg så så traileren i biografen sys jæ den var ritti fee.

Jeg mente det som et svar til dit indlæg :) Jeg synes den ser ganske
skrækkelig ud.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-06-04 16:12

> Jeg mente det som et svar til dit indlæg :) Jeg synes den ser ganske
> skrækkelig ud.

hehe - well det var ellers godt skrevet