Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indretning af en Photo Trekker
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-06-04 17:09

Hej

Jeg har lige fået en photo trekker fra lowepro ind af døren, og nu kommer
problemet med at pakke den, nogen gode forslag ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Michael Holm

Dato : 15-06-04 17:18

"Cylindre" på venstre side, og huset øverst, lige under håndtaget. Pak
tasken så huset ligger godt, med dit walkaround objektiv på, og de andre
objektiver i cylindre rundt i kanten.
Dit 80-200 ligger så i den ene side, med småting neden under (adskilt af et
lag af de der bløde dimser), og alle småtingene i lommerne på indersiden.
Dine reflektorer ligger pakket i forlommen.

Det virker fint

Det eneste problem er en flash, som ligesom er for stor til at være "foldet
ud" og for klodset at have "knækket" så den har jeg ingen god løsning på.
Min ligger knækket, med omnibouncere "neden under" i hakket.

--Michael

--Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 16-06-04 05:46

Der er vel ikke en der har en Tamrac Velocity 7 eller 9 Pro Sling Bag, og
kan vise et foto af denne i pakket tilstand.
http://www.tamrac.com/5749.htm
Jeg er i tvivl om, hvorvidt mit EF 75-300 IS kan være der.
Jeg hører også meget gerne om erfaringer med tasken.
Meget ærgeligt, at Lowepro ikke lave denne type taske (flytbar fra ryg til
mave)

Mvh
Peter

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 16-06-04 08:54

On Wed, 16 Jun 2004 06:46:12 +0200, Peter Holm wrote:

> Meget ærgeligt, at Lowepro ikke lave denne type taske (flytbar
> fra ryg til mave)

Det gør de også:

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/orionaw.htm

Dit 75-300 optik kan sagtens være der og tasken kan nærmest
bruges som arbejdsbord, når man har den foran - praktisk, når man
skal skifte optik og sådan.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Peter Holm

Dato : 16-06-04 13:27

> [...]
>
> Dit 75-300 optik kan sagtens være der og tasken kan nærmest
> bruges som arbejdsbord, når man har den foran - praktisk, når man

men den fungerer kun som backpack når den øverste del er monteret ik? Og der
er den for stor til mig.
Bryder mig ikke om at skulle bære den på hoften. Den ultimative taske ville
være en kombination af en Lowepro Micro Trekker (der åbnes på hele fronten)
og Tamrac Velocity 9 der kan svinge rundt på maven. Altså en taske der kan
åbne både i toppen og hele fronten. Tamrac'en mangler bare denne ene zipper
for at opfylde mit krav. Men en sådan taske findes vist ikke - underligt
nok!

Mvh
Peter

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 16-06-04 14:05

On Wed, 16 Jun 2004 14:27:03 +0200, Peter Holm wrote:

> men den fungerer kun som backpack når den øverste del er monteret ik?

Yups - den nederste del sidder med bæltet alene, hvis den ikke er
klikket sammen med rygsækken.

Fra : KNL DtP

Dato : 15-06-04 17:26

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået en photo trekker fra lowepro ind af døren, og nu kommer
> problemet med at pakke den, nogen gode forslag ?

Her er én, som har fået pakket en 10D hus + EF 100-400 mm L + 28-135 mm IS +
70-200 mm L IS + 50 mm + 550 EX flash + lidt småting i en Lowepro Mini
Trekker:

<http://home.comcast.net/~totom/photos/mini_trekk.html>

.... ellers er denne tråd fra DPReview.com ret sjov - mange gode forslag til
optimal pakning af fototasken:

<http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=7688160>

MVH

Kristian (som venter på sin Lowepro Mini Trekker AW fra ScandinavianPhoto...)
www.knl-dtp.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-06-04 18:19

første spæde forsøg på indretningen, jeg laver sikkert om inden så længe...

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/trekker.jpg

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : KNL DtP

Dato : 15-06-04 20:27

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse

> første spæde forsøg på indretningen

He he - kan godt lige, at du har en rulle gaffertape liggende i tasken :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-06-04 21:41

KNL DtP wrote:
> He he - kan godt lige, at du har en rulle gaffertape liggende i tasken :)

Det er fikst når man skal fotografere dyr der ikke kan stå stille...
:)

Nu jeg tænker over det må det være godt til macro af insekter.. hmm
... det må testes

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-06-04 13:44

> He he - kan godt lige, at du har en rulle gaffertape liggende i tasken :)
>
> MVH
>
> Kristian

Det er uundværeligt, man kan reparere næsten alt med gaffa tape...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-04 13:23

> Det er uundværeligt, man kan reparere næsten alt med gaffa tape...

Jatak. Jeg har lige været inde og se Danmark-Italien, og der så jeg en
fotograf med en motherf*cker-stor Canon-tele (EF 600/4 L, vil jeg tro), der
var lappet med gaffa-tape. Det så ud som om, hele den forreste del alene
blev holdt på plads af gaffa-tape.

Og så er det rigtigt effektivt til at fjerne uønsket hårvækst diverse steder
på kroppen

--
-Jens B.

Fra : Michael Holm

Dato : 16-06-04 00:24

Hmmm, der er ikke plads til et hus med objektiv. - Mon ikke du får lyst til
at have dit walkaround objektiv siddendene på dit digital hus?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-06-04 15:02

> Hmmm, der er ikke plads til et hus med objektiv. - Mon ikke du får lyst
til
> at have dit walkaround objektiv siddendene på dit digital hus?
>
> --Michael

Jo Michael, allerede i går aftes rettede jeg lidt på indretningen...

http://home20.inet.tele.dk/reneernstnielsen/trekker2.jpg

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen