Musikradio på internt netværk
Fra : Qbic - [6400]

Dato : 15-06-04 17:01

Jeg bruger PT Windows som hovedmaskine, hvilket
program er bedst til at smide en internetradio op med, så som
DR netradio ???

/ Qbic

Fra : Asger

Dato : 15-06-04 19:42

Du kunne evt. kigge på Shoutcast?

www.shoutcast.com

Det er i hvert fald det der bruges af en del internetradioer...

Asger

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-06-04 21:56

"Qbic - [6400]" wrote:

> Jeg bruger PT Windows som hovedmaskine, hvilket
> program er bedst til at smide en internetradio op med, så som
> DR netradio ???

Ikke at jeg har prøvet den, men måske er den et forsøg værd?
<http://www.analogx.com/contents/download/network/ssshout.htm>

--
Hygge..
Thomas

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 15-06-04 22:45

Oki, det ser ud til at virke, hvad så hvis jeg vil gøre det
direkte fra en hjemmeside som jeg ikke er på min lokale maskine.

Altså hos eks. b-one hvor jeg har mine hjemmesider.

/ Qbic

Fra : Asger

Dato : 16-06-04 10:51

> Oki, det ser ud til at virke, hvad så hvis jeg vil gøre det
> direkte fra en hjemmeside som jeg ikke er på min lokale maskine.
>
> Altså hos eks. b-one hvor jeg har mine hjemmesider.

Tror ikke du kan bruge din hjemmeside til det - da du skal have shell
adgang, for at kunne starte serveren. De broadcaster jo ikke på port 80...
Så tror ikke du kan gøre det på den måde...

Men hvis du kan, vil jeg da gerne lige høre hvordan du har gjort det...

Asger

---