Ang. fisketegn
Fra : \"Krystalhuset\"

Dato : 15-06-04 16:45

Jeg har prøvet at søge i retsinfo , men kan ikke finde reglerne for
lystfiskeri og fritidsfiskeri - er der nogen der ved hvor det står

Fra : Claria's Paradis

Dato : 15-06-04 17:10

Hejsa

du kan kikke her
http://www.sportsfiskeren.dk/info/Fisketegn/
eller her
http://www.msdagmar.dk/lov%20om%20fisketegn.html

Mvh
Claudia

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 24-06-04 14:43

"Claria's Paradis" <clariaNO@SPAMparadis.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> du kan kikke her
> http://www.sportsfiskeren.dk/info/Fisketegn/
> eller her
> http://www.msdagmar.dk/lov%20om%20fisketegn.html

Som jeg læser det, 100 kr årligt for at fiske med stang i havet.
Hvad koster det hvis jeg vil sætte en ruse eller et garn ?

Jan

Fra : Calle.

Dato : 24-06-04 15:16

Jan & Lisbeth wrote:
> "Claria's Paradis" <clariaNO@SPAMparadis.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg læser det, 100 kr årligt for at fiske med stang i havet.
> Hvad koster det hvis jeg vil sætte en ruse eller et garn ?

250,-
se under fritidsfisker her
http://www.fd.dk/info/fiskepleje/lystfritidsfiskertegn.kap3.htm

--
Calle.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-06-04 22:23

""Krystalhuset"" <krystalhuset@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet at søge i retsinfo , men kan ikke finde reglerne for
> lystfiskeri og fritidsfiskeri - er der nogen der ved hvor det står

De findes i Lov nr. 281 af 12/05/1999 - Fiskeriloven

Du skulle kunne finde den på dette link:
http://147.29.40.90/_SHOWF_A834687263/1711&A19990028130REGL&0001&000001

Der er en del bekendtgørelser til loven. Dem kan du finde ved at klikke med
musen på "Referencer" øverst i dokumentet.

Der er ikke en samlet paragaf for lyst- og fritidsfiskeri. Reglerne er
spredt rundt i loven samt bekendtgørelserne i forskellige paragraffer om
lovlige og forbudte redskaber, definitionen på lyst- og fritidsfiskeri,
reglerne for fisketegn osv.

mvh

Steen Lindkvist
http://www.lilleaaen.dk

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-06-04 22:36

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle kunne finde den på dette link:
> http://147.29.40.90/_SHOWF_A834687263/1711&A19990028130REGL&0001&000001

Beklager, men det direkte link virker tilsyneladende ikke. Hvis du går ind
www.retsinfo.dk, og søger efter Fiskeriloven som populærtitel, kommer den
frem.

mvh

Steen Lindkvist
http://www.lilleaaen.dk

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 16-06-04 20:27

Hej

Her er Fiskeridirektoratets hjemmeside med regler
http://www.fd.dk/info/sjle5/retsregl.htm.
og her bekendtgørelse nr. 990 af 14. december 1999 om rekreativt fiskeri i
salt- og ferskvand samt redskabsfiskeri mv. i ferskvand
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19990099005-REGL
Denne side har også alle reglerne for rekreativt fiskeri
http://fp.image.dk/fpemnakskov/artikler/generel.htm.
Hilsen Peter

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 16-06-04 23:46

"Peter Lauridsen" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Denne side har også alle reglerne for rekreativt fiskeri
> http://fp.image.dk/fpemnakskov/artikler/generel.htm.
> Hilsen Peter
</klip>

Hej Peter

Det kan ikke anbefales at bruge Michael Nakskovs side. Den er ikke opdateret
siden januar 1999 og der er sket en del i lovgivningen siden da. Synd, da
det var en god idé, Michael havde med oprettelsen af siden (han var selv
ansat i Fiskeridirektoratet, og var med til at udarbejde bekendtgørelser
osv.), men det er altså fortid nu, og giver bare "flimmer på skærmen".

mvh

Steen Lindkvist
http://www.lilleaaen.dk