Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Flere browsere i samme WindowsInstall?
Fra : Sven

Dato : 15-06-04 16:36

Hej.
Jeg roder med en lille web-butik, og jeg vil gerne teste at den også virker
i Opera og Mozilla, men kan jeg godt have begge browsere installeret på
samme tid i samme windowsXP install?
Er der evt andre browsere jeg bør teste med?

Sven

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-06-04 17:59

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> posting:

>i Opera og Mozilla, men kan jeg godt have begge browsere installeret på
>samme tid i samme windowsXP install?

Ja.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 16-06-04 09:45

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> writes:

> [...]
> samme tid i samme windowsXP install?
> Er der evt andre browsere jeg bør teste med?

Husk også at få det til at validere på:

validator.w3.org

Christoffer Olsen

A hacker does for love what others would not do for money.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-06-04 10:31

Hej Sven

Sven wrote:
> Jeg roder med en lille web-butik, og jeg vil gerne teste at den også virker
> i Opera og Mozilla, men kan jeg godt have begge browsere installeret på
> samme tid i samme windowsXP install?

Du kan sagtens have Opera og Mozilla installeret samtidig med Internet
Explorer. Og det er nok de vigtigste at teste med udover Internet Explorer.

> Er der evt andre browsere jeg bør teste med?

Safari til Mac er nok ikke nogen dårlig idé, Konqueror til Linux er
anden mulighed. De to browsere er i øvrigt relateret, og viser ofte
sider ens. Hvis ikke du har adgang til en Mac eller Linux-maskine, så
kan du evt. installere Linux på din maskine _ved siden af_ din XP
installation. Alle moderne Linux-distributioner kan finde ud af at
installere det så du vælger imellem at køre Windows eller Linux når du
booterdin PC. En anden mulighed er at bruge en Linux-distribution som
booter direkte fra CDROM-drevet (F.eks. Knoppix). Endelig kan du få et
statisk billede af hvordan dine sider ser ud i Safari på Mac med
følgende webtjeneste:

http://www.danvine.com/icapture/

Men selvfølgelig fortæller det ikke rigtig meget om interaktiviteten på
siden også fungerer rigtigt.

Men hvis det fungerer i IE, Mozilla og Opera, og HTML og CSS koden
desuden også validerer nogenlunde, så skulle det med stor sandsynlighed
virke i de fleste browsere.

Mvh. Stig
www.rockland.dk