Identificere bundkort
Fra : Tazman

Dato : 15-06-04 12:57

Hejsa

har reinstalleret en gammel maskine for noget familie, men efter det
virker onboard lan og lyd ikke. Win2000 har ikke drivere til dem.
Problemet er at jeg ikke kan finde noget som helst på bundkortet, der
kan fortælle hvad det er for et.

Findes der et program der kan finde ud af det så jeg kan hente drivere
på producentes side?

På forhånd tak

Tazman

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 15-06-04 13:13

"Tazman" <b_karlsen@hotmail.delete.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan fortælle hvad det er for et.
>
> Findes der et program der kan finde ud af det så jeg kan hente drivere

www.lavalys.com kan man hente et program der hedder Everest Home
Editon der viser ALT om dit system. Er freeware og fremragende. Kan kun
anbefales.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-06-04 13:14

Tazman <b_karlsen@hotmail.delete.com> crashed Echelon writing

> [...]
> kan fortælle hvad det er for et.
>
> Findes der et program der kan finde ud af det så jeg kan hente drivere

Tidligere AIDA32 eller SiSoft Sandra kan måske hjælpe dig, ellers må du ty
til at sidde og kigge efter chipsene på bundkortet og så søge google efter
disse.

--
Bjarke Andersen

Fra : The Grif

Dato : 15-06-04 13:14

> [...]
> kan fortælle hvad det er for et.
>
> Findes der et program der kan finde ud af det så jeg kan hente drivere

Prøv dette freeware program det kan fortælle dig alt
om dit hardware.

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5

Fedt program.

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Tazman

Dato : 15-06-04 22:38

>Prøv dette freeware program det kan fortælle dig alt
>om dit hardware.
>
>http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5
>
>Fedt program.

Det må man sige...

Mange tak for hjælpen...

Fra : Leony

Dato : 15-06-04 14:10

"Tazman" <b_karlsen@hotmail.delete.com> skrev i en meddelelse

> Findes der et program der kan finde ud af det så jeg kan hente drivere
> på producentes side?

BIOS ID string giver information om motherboardet og er unikt for den
enkelte model.
Læs mere om BIOS ID string her:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

Hvor der også findes nogle programmer som kan hjælpe med at få string'en
frem.
(Virker ikke på Compaq - ihvert fald dem jeg har prøvet - og måske ikke
lignende mærkevarecomper).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TGD

Dato : 16-06-04 09:08

<KLIP>

> Hvor der også findes nogle programmer som kan hjælpe med at få string'en
> frem.
> (Virker ikke på Compaq - ihvert fald dem jeg har prøvet - og måske ikke
> lignende mærkevarecomper).

Det virker ikke på "special" BIOSer som IBM, Compaq, dell osv.